Annons:
Etiketthundträffar
Läst 1100 ggr
WolfFire93
2016-07-24 11:05

Träffa Tibetansk terrier? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! :D Vi planerar att skaffa en kompis till våran lille pojk på 4år. Han leker väldigt mycket som en spets, så vi funderar på en japansk spets som kompis. Men jag älskar Tibetansk terrier och saknar min förra hund som var av den rasen. Så eftersom det viktigaste är att Tamaki(min hund) ska kunna leka med sin kompis, så skulle jag vilja testa om han skulle kunna leka med en tibbe <3 SÅ min fråga är: finns det någon nära kungsbacka/ i göteborg som har en Tibetansk terrier, hellst tik som kan vara på lek träff? Hanar funkar oftast men ca 20% av de vi träffar funkar inte, så det kan hända att de inte helt funkar- men Tamaki brukar ignorera jobbiga hundar :) så det brukar inte bli så mycket slagsmål. Vi har inhägnad trädgård och det finns en hundrastplats i kungsbacka också :) Pma gärna! Tack för all framtida hjälp <3

Annons:
tiger tok
2016-07-24 12:33
#1

Kolla upp uppfödare på rasen,skk har alla uppgifter,och kolla med dem om man kan träffas?

WolfFire93
2016-07-24 14:55
#2

Tack för tipset! :) ska kolla på det :)

fridarebecka
2016-07-25 12:02
#3

Måste fråga, av ren nyfikenhet, vad menar du med att han leker som en spets och varför tror du inte att han skulle kunna leka med en hund av icke spetsras? (Frågar av ren nyfikenhet somsagt🙂) Jag tycker att du ska satsa på den ras som passar dig bäst, inte den som passar din hund, tror din hund kommer bli glad över en kompis oavsett ras 🙂 Lycka till i sökandet efter eran nya kompis! 🌺

WolfFire93
2016-07-26 10:57
#4

Vi har under dessa 4år låtit honom leka med de flesta raser, från irländsk varghund till amstaff och hela vägen ner till chihuahua. Vi har också haft hemma en spanel korsning(men hon var för ivrig och han bara gömde sig under sängen och ville inte vara med oss), en jämnthund(de lekte lika dant men hon var för stor och han blev skadad ett par gånger(inte allvarligt) när de lekte, och sedan tyckte han hon var lite små läskig), en japansk spets(de lekte helt fantastiskt med varandra!), två franska bulldog(han värkade inte kunna tyda vad hundarna ville göra och kolla på mig, fast de bara ville leka med honom). Sedan på mitt förra jobb umgicks han med en pointer, en podengo och 2 labbar(men han lekte aldrig riktigt med dem). På mammar förra jobb var en dansk/svensk gårdshund(som han var bästis med! De lekte som tokar! Men det är inte en ras för mig) Jag skulle aldrig välja en ras som inte passar mig, man ska ju ha hunden tills den dör :) Spetsar leker väldigt lågt ner och mycket med framtassarna. Det kanske låter som andra raser också, men efter att ha träffat så många raser så vet jag att olika klasser leker olika, speciellt spetsar :) Det viktigaste för mig är att min hund är lycklig, och eftersom jag gillar många raser så kan jag böja mig efter vad han vill ha <3 Men jag hade hoppats på att han skulle älska tibbar också, för det gör jag <3

WolfFire93
2016-07-26 11:02
#5

*de leker typ som katter :)

Upp till toppen
Annons: