Annons:
Etikettaktivering
Läst 1479 ggr
Corgitok
2016-07-01 13:47

Hur många promenader går du varje dag?

Som rubriken lyder. Hur många promenader går du på varje dag med din hund? Nu menar jag inte hur många promenader det blir för hundarna varje dag med andra (partner tex) utan hur många du  går. :)

Med hunden jag passar blir det oftast 2 stycken. Min syster går på morgonen och min mamma på kvällen oftast. Jag är hemma under dagarna så jag tar en på förmiddagen och en på eftermiddagen.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
jenmjao
2016-07-01 13:50
#1

Jag svarade annat, Jag går inte ofta på promenader (alltså ha koppel och gå ut och gå) då jag har en valp, men jag går UT varannan timme för att kiss ska ske ute (kan gå längre tid emellan om han sover). Min tik tar jag ut var 4:e -6:e timme, alltså beroende på hur turerna med valpen ser ut varannan/var tredje gång jag går ut med honom. Promenader brukar andra ta med min tik, och släppa för att leka gör jag med båda två ibland dagligen ibland har jag "paus" dagar. Men riktiga promenader på 30+minuter sker inte ännu, längsta vi gått är nog 15-20minuter (koppelpromenad).

Kallaterrier
2016-07-01 13:52
#2

Jag svarade två för det är det vanligaste, men när sambon är ute och reser blir det oftast tre plus morgon och kvällsrastning om vi inte har andra aktiviteter för oss.

Corgitok
2016-07-01 13:54
#3

#1 Jag ser promenader som att gå utomhus. Jag går inte alltid 30+ utan det kan bli en 15 min och en 40 min (hunden är gammal), men jag ser ändå det som promenader. Räknas 30+ min som promenader enligt dig?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

jenmjao
2016-07-01 13:59
#4

#3 Det blir mycket "kissa utanför" för mig, det klassar jag inte som promenader, Men räknar jag mina släppningar och andra saker som promenader (alltså när jag är ute mer än 5minuter) så är det väl ca: 2gånger om dagen. Men alla dagar ser olika ut, är jag hemma, hemma hos andra, har jag någonstans kontrollerat att släppa? Har jag någonstans att gå? M.m. Var hos min pojkväns mamma i helgen då var vi nog mer utomhus än inomhus, sen var jag hos min mamma efter det då vart det 3promenader per dag + kissa utanför, Nu är jag hemma och har bara släppt dom och inte gått så mycket när det "rastas".

Jetaime
2016-07-01 14:01
#5

Blir väl ca 3-4 promenader per dag här hemma.. Vissa bara små kissrundor och andra lite längre promenader.

taylor__lambert
2016-07-01 14:03
#6

Valde annat, det beror helt på. Ibland åker jag iväg och då jag åker kommunalt kan vi vara borta i flera timmar. Vilket då automatiskt blir en morgon promenad och en kväll medans hela fm och em går åt att vi är ute på äventyr. Men normalt sätt så går jag ut 4-5ggr om dagen om vi inte åker iväg någonstans.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
[Evilyn]
2016-07-01 14:05
#7

Det brukar bli 4 varav två är med koppel. Annars är de alltid lösa.

molam
2016-07-01 14:14
#8

Väldigt olika! Oftast 3 gånger Plus en lång promenad (Riktigt lång igår var den på 4½ timmar xD) Men eftersom den var så lång igår, så blev det vakriskt bara två, men långisen inräknad för vi var hemma ca 21.30 och hundarnas kvällskiss brukar vi ta 22.00
Våra hundar är 5 och 6.

Sex åringen gillar inte att träna så han blir det allt från 2-5 promenader per dag, femåringen älskar att träna så då brukar vi ta en till två rundor med BARA träning också, så i det fallet brukar hans bli 4-7 promenader per dag OM träningen räknas, för då går vi ju också ut så att säga ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Fisherling
2016-07-01 15:02
#9

Tre promenader per dag. Två kortare, en längre som ofta blir på över en timme. Sen såklart finns det dagar med bara korta rastningar,  man är ju bara människa. Ibland blir det långa morgonpromenader, oftast långa eftermiddagspromenader, men är det för varmt på dagen så sparar jag den långa till kvällen.

Ibland får jag ett ryck och är ute i typ tre timmar på skogspromenad… Finns mycket skog att gå i här.

Underbarn
2016-07-01 15:25
#10

En medellång elr lång promenad per dag, om jag inte jobbar hela dagen (både morgon och kväll) då gör någon annan det. Utöver denna promenad (där hon går mkt lös, kanske leker med en annan hund) är det korta rastningar. Är en valp som inte ska belastas så mkt.

Lona
2016-07-01 15:32
#11

Oftast fyra, men det beror lite på vad vi gör. Vissa dagar blir någon av rastningarna mest på tomten, andra är vi ute så länge så att det blir som två promenader. Brukar dessutom släppa ut hundarna på en snabbkiss precis innan vi lägger oss men då går jag inte ut själv :-P


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

frejaspluto
2016-07-01 15:33
#12

Morgonen 30-40 min med cykeln. Sen efter lunchtid är jag ofta hemma kan jobba hemma i vissa dgr, 30-1 h. Dags för hämta barn, 30 min. Kvällspromenad bollek., springa i sjön!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
2016-07-01 15:34
#13

Om jag lägger mig sent blir det bara 5-15 min kisspauser

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
Temmy
2016-07-01 16:27
#14

Valde 4 eller fler. Oftast så blir det två längre promenader och ett gäng korta kissrundor.

Lord Vulcan
2016-07-01 17:04
#15

Det beror på om dom är med på jobb. Då blir det kanske bara 2-3.

Changrila
2016-07-01 18:51
#16

Brukar bli 3-4 per dag, morgonrastning, långpromenad, kvällsrastning och nattrastning. Då och då försvinner någon av rastningsrundorna pga lång långpromenad.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Anibaz
2016-07-01 19:19
#17

På vardagarna blir det 5 promenader per dag, på helgerna 3-4.

russin
2016-07-01 20:29
#18

Långrastning morgon och kväll och en kortis på eftermiddagen. Nattpinka får dom göra i trädgården 🙂

Allumania
2016-07-01 20:42
#19

2-4 promenader beroende på hur min dag ser ut.

Fridaaaa
2016-07-01 22:19
#20

1-4 st per dag, beroende på väder, jobb mm :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Ambrose
2016-07-01 23:14
#21

Jag går nästan inga promenader alls. Det blir kanske 1 om dagen i bästa fall, men vi gör annat. Som idag t.ex. 4h ute i spårskogen och sedan lite lydnad i ankomsthallen på Landvetter.

Att släppa ut hunden så den kan kissa i trädgården räknar jag inte som en promenad :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Joyous
2016-07-02 02:34
#22

Jag svarade 3. Egentligen är det bara en långpromenad, sen cyklar/springer vi nästan varje dag med tillhörande promenad som upp och nedvarvning. Övriga promenader blir till och från träningen eftersom jag inte har bil.

bustjejen
2016-07-02 09:30
#23

Det brukar bli 3 promenader per dag, och däremellan några "kiss i trädgården".

Nu har jag ju valp, så de sk promenaderna är ganska korta.

JoannaLi
2016-07-02 11:11
#24

Han rastas var 3e timme ungefär, och pga fysioterapi är vi alltid ute minst en sammanhängande timme om dagen. Alltsammans blir typ 5-6 gånger om dagen? På helger. Under veckodagarna bir det 4-5 😊

Zadeira
2016-07-02 12:46
#25

Valde annat eftersom det är väldigt olika beroende på förutsättningarna för dagen.

När daghunden är hos mig under dagtid (9-18) blir det oftast 2 riktiga promenader.

När han sover över blir det 3-4 riktiga promenader. 

Med riktiga promenader menar jag alltså de som är i syfte att promenera och motionera/stimulera/aktivera. Vi går även ut på en del "kisspauser" som typ är ut runt huset (bor i lägenhet), eller är ute för att träna lite olika saker utomhus.

smellcaramell
2016-07-02 16:25
#26

valde "4 eller fler" för det blir det oftast, ibland blir det bara två(typ vid dåligt väder för då vill hunden inte gå ut). Dock bor hon bara här på deltid(här när mamma jobbar, hos mamma när jag jobbar" så när hon kommer hit mitt på dagen blir det såklart färre rundor. Men en vanlig dag brukar vi gå en kort kissrunda på morgonen, en 30min-en timmes promenad runt 12, en till längre runt 18 och sedan kvällskissen på kvällen. När vi inte ska göra nåt speciellt kan hon dock sova till 12 och då blir det ju bara 3 promenader.

Corgitok
2016-07-02 23:09
#27

Om det är olika kan ni tänka på hur det är i genomsnitt. Jag går mer eller mindre men valde endå 2 då det är vanligast att JAG går.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
amandatherese
2016-07-03 08:04
#28

Valde 4 eller fler, då vi oftast tar två lite längre och sedan några kortare kissrundor på en dag :)

Frida B
2016-07-03 12:02
#29

Annat, då jag har valp. Men med de vuxna är det väldigt mycket annat också, då jag knappt går promenader. Jag gör saker med hundarna… På vilodagarna går vi kanske 3 promenader och är mycket ute i trädgården.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Turast
2016-07-03 14:29
#30

4-6 i varierande längd! Sen finns det såklart dagar där vi bara går små kisspromenader, tex om det spöregnar då ena har ledproblem och jag inte vill att han kyld ner (även med regntäcke) i onödan..! 

När jag jobbar blir det såklart lite kortare/färre promenader pga mig. Men brukar bli minst en längre på em/kväll iaf!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

IngaTrnqvist
2016-07-03 15:31
#31

1-2 ggr/dag som oftast blir långpromenader i skogen. Sen blir det mest trädgården för snabbkissar, dörren är öppen hela tiden så han går in och ut som han vill. Vi promenerar inte så hemskt mycket, utan aktiverar oss på annat sätt. Den dagliga skogspromenaden kommer dock lätt upp i 2-4 timmar, men då gör vi mer än bara promenerar.

Snuffles
2016-07-03 18:20
#32

oftast 2, men det beror på vädret och hur jag mår.
brukar gå 30 minuter vid 12, sen 1 timme på kvällen.

crins
2016-07-03 19:55
#33

Kisspromenad 30 min räknar jag ej som promenad utan Kisspromenad! Brukar kunna gå från 1tim till 3 timmar även längre promenader med. Tar gärna en promenad på 1 mil eller längre, har en vän som går 2mil om dagen också!

Upp till toppen
Annons: