Annons:
Etikettmedia
Läst 1707 ggr
Tarotstollan
6/30/16, 6:32 PM

Hund i varm bil - åka i fängelse...

Äntligen börjar det hända något! Visserligen i USA men någonstans måste de ju börja och vi kan ju hoppas att det sprider sig.

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/polisens-varning-l%c3%a4mna-hunden-i-bilen-och-vi-k%c3%b6r-dig-till-h%c3%a4ktet/ar-AAhNXVq?li=BBqxCu3&ocid=HPCDHP

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
frejaspluto
6/30/16, 6:45 PM
#1

Händer mkt här med, inte bara hundar i bilar, men det är en bra början! Jag förstår inte , jag har en bil med bra transportbur med metall, stor som den kan sitta och ligga i! Plats för vatten och mat. Får lätt plats med två hundar utan att det behöver bli trängsel. När vi åker till landet . Har vi fönster öppna när vi åker , vi stannar 3 ggr, vi har barn också då passar jag ta hunden . Vi har hittat bra ställen som hunden kan få springa ett tag och göra av sig. Om vi måste tanka , kissa vad som så öppnar vi bagageluckan helt även om vi måste stanna i två min nånstans ,fast vi har haft en bra bensträckare strax innan. Varma dgr. Alltid öppen bagagelucka helt, med vatten och mat. Då handlar det om 2-5 min själv i bilen. ( som det aldrig händer, vi lämnar hunden så)

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Tarotstollan
6/30/16, 6:52 PM
#2

#1. 👍

Min kompis gjorde likadant, hon t o m skaffade en sorts krok som gjorde det omöjligt för folk av ren illvilja att kunna slå igen bakluckan när de gick förbi. Det hände en gång så för henne, då var hon bara borta 5 min som tur var. När hon kom till bilen hade någon stängt bakluckan, trots att hennes hund satt där i buren.😡

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

frejaspluto
6/30/16, 7:28 PM
#3

#2, Haha, jag har en skylt , rör ej bageluckan, hunden luftar! Med en trafikskylt som jag har hittat övergiven på vägen och målat om den !

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Forest]
6/30/16, 8:13 PM
#4

3 Vi har denna då kan man även låsa fast dörren https://animail.se/dogman-bagagekrok.html. Vi har jeepgrindar som vi även kan låsa. Nu är aldrig våra hundar själva i bilen men det är bra när vi är i stugan och vill ha lite genomdrag :) 

Vi har ac men även solarplexius som gör att solen inte värmer så mycket. 

Jag tror tyvärr inte att det ger så mycket fängelse för dom som låster sina hundar lida och tillomed dö av värmen i bilar i usa. Ser bra ut på pappret men tror mer på det blir en böter och att det kommer stå något om det i polisens dator. Såg mycket på animalplanet då många verkligen plåga sina djur/hundar det vart lite böter, 2 dagar finkan och sen djurförbjud då var det i regel då var listan lång på djurplågeri som personen lämmnat bakom sig.

frejaspluto
6/30/16, 10:18 PM
#5

#4, Smart grej! Gulligt av dig och länka ! 🌸🌸

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Corgitok
6/30/16, 10:24 PM
#6

Skulle aldrig lämna en hund i en bil men går det om ACn är på och om det finns vatten i bilen?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
jenmjao
7/1/16, 9:00 AM
#7

#6 Självklart går det om ACn är på och det finns en skål med vatten till hund. Jag har inget val än att ta med mig mina hundar när jag handlar (jag har dock ingen egen bil), Men jag tvingar alltid personen som kör att antingen handla åt mig eller stanna med hundarna, De bilarna jag åker i kan inte AC vara på utan att bilen är så det är ett problem (vet inte om någon AC kan vara på utan att bilen är igång?). 
Men då har mina hundar både tillsyn och är inte "lämnade".

[Forest]
7/1/16, 9:37 AM
#8

7. Nyfiken varför måste hundarna med när du ska handla? Är alla dina bekanta villiga att du tar med hundarna i bilen? Kan inte bekanta vara hundvakt och du själv handlar?

jenmjao
7/1/16, 9:42 AM
#9

#8 För att jag har en 5månaders valp som inte kan vara ensam ännu, Därav måste han åtminstonde med.
Bekanta kan inte vara hundvakt tyvärr, dom bor inte i närheten, Och om dom ska åka buss i 1timme/40minuter för att vara hundvakt i 15-20minuter så är det onödigt. Istället åker jag iväg med hundarna handlar snabbt (tar oftast inte mer än 15minuteri butiken) och sedan släpps dom och får springa av sig, Sker inte varje gång men väldigt ofta.
Jag ber inte folk som inte är villiga att hjälpa mig handla, Vet jag att någon "inte vill ha hund i sin bil" (vilket jag inte känner några som inte vill) skulle jag då skicka pengar med dom och be dom handla det jag behövde istället.
Påtal om att skicka med pengar är det vad som sker oftast när min pojkvän är här, för att vi båda ska slippa åka och sedan vänta utanför, Då ger jag han istället en lista och pengar, Men min pappa brukar skjutsa mig och vänta utanför (om han ska handla får han göra det först och då väntar jag istället utanför). Min kompis har hjälpt mig en gång när jag hade "ett snabbt möte" hon stod också utanför mötet med hunden, då var det akut och jag hade inga andra alternativ, skulle dock bara lämna papper så var ingen större fara.

TILLÄGG: Detta gäller när jag ska handla saker som mat och i vanliga butiker (alltså inte storhandla), som går snabbt. Åkte till ikea nyligen och då åkte jag självklart och lämnade hundarna hemma hos min mamma istället för att ha hundvakt. Men alla "matbutiker" ligger nära med bil, medans ikea och dylikt ligger på andra sidan stan (så man åker helt enkelt förbi min mamma påvägen). Därav anser jag att det är onödigt att åka och lämna dom hos henne varenda gång jag ska handla i vanlig butik,

Upp till toppen
Annons: