Annons:
Etikettövrigt
Läst 781 ggr
[candyisgood]
6/30/16, 1:54 AM

Vaccinationer, när?

Jag har en valp som vaccinerades först av uppfödaren, sedan av mig när valpen var 12 veckor, nästa spruta är när hunden är 12 månader, men sedan? Hur ofta ska man vaccinera efter ett års ålder(eller behöver man ens vaccinera mer?  läste på SKK om vaccinering men förstod inte riktigt)

har hunden enbart som en aktiv sällskapdshund (om det är intressant att veta) ställer inte ut och hänger inte extremt mycket med andra hundar även om det sker.

tackar för svar

Annons:
Agda
6/30/16, 3:27 AM
#1

Vi vaccinerar våra hundar vart fjärde år, jag har fått för mig att vaccin mot kennelhosta också ingår i den sprutan (jag är dock inte säker, men när jag vaccinerade min hund för en månad sedan fick hon endast en spruta).

Umgås hunden mycket med andra hundar (t.ex. man har hunden på hunddagis eller om man går på mycket kurser med hunden) så ska man vaccinera mot kennelhosta varje år.

Lizelda
6/30/16, 11:30 AM
#2

Vi vaccinerar vid 8 och 12 veckor och sedan ettårsvaccinet men efter det brukar vi inte vara så jäkla noga egentligen, det är bara assistanshunden som är ordentligt vaccinerad. Vi bor på landet och har en stor, inhägnad tomt där hundarna springer lösa hela dagarna, de träffar inga andra hundar så det känns inte så noga. Inför utställningar så är alla våra deltagande hundar självklart vaccinerade och de vaccineras då och då men vi är inte noga med att alltid ha de vaccinerade "up-to-date"

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

vapensyster
6/30/16, 12:09 PM
#3

Efter tre år, kennelhosta rekommenderas dock varje år om hunden är På tex hunddagis.

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

vapensyster
6/30/16, 12:10 PM
#4

Tre år efter ettårs sprutan menade jag ju^^

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

Upp till toppen
Annons: