Annons:
Etikettövrigt
Läst 2227 ggr
Gollums Fru
2016-06-29 21:36

Att äga en högenergihund

Att äga en högenergihund (aka. Att vara matte till Egon) En hund med hög energi, motivation och intelligens, som dessutom är motiverad i mötet med människor kan kräva en del från både sin ägare och hens vänner. Att äga en sådan hund kan innebära att: - Fester och allmänna tillställningar aldrig blir detsamma igen. Du har konstant korvkladdiga fingrar och befinner dig mentalt i utkanten av festen för att din hund inte ska attackpussa alla gäster och mumsa i sig alla tårtor. - Du och din hund egentligen är hemliga agenter ute på ett topphemligt mission. Din hund är din ivriga medhjälpare som om, inga instruktioner följer, gärna hittar på ett eget hemligt mission. - Frasen "Ursäkta! Han är inte farlig, bara glad" färdas upp genom strupen till rabatterat pris pga. är stamgäst på dina stämband. - Varje gång du har besök är det i själva verket hunden som har besök. - När dina vänner ska hälsa på din hund måste de först lyckas med bedriften att ignorera en hund som gnäller/skäller och gör sitt bästa för att sitta kvar på marken samtidigt som hundens svans och rumpa verkar leva ett eget discoliv. - Du måste ut. Varje. Dag. Oavsett. Om. Du. Har. Vinterkräksjukan. Eller. Har. Brutit. Båda. Armarna. Och. Benen. Det räcker inte med rastning, du kräks bara världsvant bakom närmsta buske och lägger spår och gör kontaktövningar med nästa spya i halsen. - Varje gång ni träffar nån som hunden får hälsa på har den funnit sin soulmate. De är oskiljbara och du är osäker på om din hund kommer ihåg att du är den riktiga matten. - Livet är en fest. Även när du är trött på fest. I själva verket är livet ett konstant födelsedagsfirande för din hund. - Du har blivit en konstant clown och ståuppare. Du måste vara den mest intressanta i din hunds vardag. Tom. intressantare än… allt. - När din hund ligger lugn en stund så är du övertygad om att den plötsligt drabbats av minst tre livshotande åkommor. - När du och dina vänner umgås räcker det med att nån av dina vänner kastar en blick i riktning mot din hund för att den en millisekund senare ska ha hoppat upp i din väns knä och enträget försöker balansera alla sina trettio kilo där samtidigt som din vän får en rejäl omgång pussar. Men… att äga en sån hund är också att: - Bli så extremt älskad att alla filmer med Hugh Grant kan slänga sig i väggen. - Alla dina vänner aldrig kommer kunna se en film med Hugh Grant igen utan att känna att skildringen av Hughs kärlek är minst sagt vek i jämförelse med din hunds relation till dina vänner. - Du kan lära din hund i princip vad som helst. På tio minuter. - Du är aldrig mer ensam. Vad du än ska göra kommer din hund ivrigt slå dig följe. - Du är aldrig utan tröst när du har en dålig dag och fäller en tår. Din hund sitter… eller hoppar ivrigt vid din sida för att bistå med sitt stöd. - Du är alltid världens bästa person. Varje gång du ger hunden mat, ett ben, eller lite kel behandlas du som om du just räddat världen. - Du är alltid välkommen hem. - Du önskar att du kunde använda klickern även på människor. Din hund förstår direkt vad den ska göra, medan människor ofta är mycket mer trögfattade.

Jasa nej saja!

Annons:
jenmjao
2016-06-29 21:49
#1

Hahaha åhh, stämmer in så bra! Vad har du för ras? Blev nyfiken.
Stämmer in sååå på min Malinois valp, älskar allt, och mat, och jag måste stå och "dansa" och "kvittra" för att ens existera om ett barn går förbi.

Gollums Fru
2016-06-29 21:53
#2

#1 Jag har en amstaffmix! :) Haha, kul att du kan relatera. Ville skriva nåt kul och fint, för ibland sliter man verkligen sitt hår med en sån här hund ♡

Jasa nej saja!

Frida B
2016-06-29 22:39
#3

Över hälften känns redan igen, speciellt det där kastar vänner en blick blir det pussattack… Är väl mitt liv de kommande åren med världens galnaste Kelpie haha.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Gollums Fru
2016-06-29 22:43
#4

#3 Men åh, vad kul! Lycka till! Har du en valp?

Jasa nej saja!

Frida B
2016-06-29 22:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 nej, jag har en huligan (fast, vad är skillnaden?)

Ja, jag har en valp 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Herveaux
2016-06-30 00:39
#6

Jag får tacka så mycket för dagens största asgarv! Det var välbehövligt. 😂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Changrila
2016-06-30 01:00
#7

Haha, tack, jag blev med ens ännu mer glad åt att ha hittat en annan typ av hund att dela livet med :p

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Herveaux
2016-06-30 01:07
#8

#7 You and me both! 😂
Vi får skriva ett eget inlägg om livet med vinthund… ❤️


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Gollums Fru
2016-06-30 08:42
#9

#5 Men åh vad söt… och livlig, hehe. #6 Tack själv för responsen, det värmer :) #7 Vad glad jag blir! Du har två salukis va? Tror jag följer dig på instagram, dom är så vackra och ni verkar göra mycket ihop. #8 Ja, gör det! Alltid kul att läsa om folks egna erfarenheter :)

Jasa nej saja!

Upp till toppen
Annons: