Annons:
Etikettbeteende
Läst 999 ggr
EmiliaNilsson_
6/28/16, 6:19 AM

Kan man träna bort ensamhund så den blir familje hund?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej, jag har en hund som jag just nu miljötränar! Han har inte haft det så jätte bra i sitt "förra" liv. Därför funderar min familj och jag på att behålla honom. Men problemet är att han har fäst sig väldigt mycket till just mig. Finns det chans att träna bort just det, Melker är det ett hopplöstfall? Jag älskar honom, känns som han är min redan. Bara lite tråkigt för dem andra i familjen 😫

Hoppas ni tar dela av mina tips, och sånt. Kram Emilia Nilsson 

Annons:
Herveaux
6/28/16, 7:02 AM
#1

Vissa raser är mer benägna att ty sig till en speciell person och vissa hundar har det som ett personlighetsdrag.

Om den här hunden har haft det stökigt i livet och du just nu har blivit en trygg punkt så är det klart ni får ett speciellt band. ❤️

Om hunden blir kvar hos er så uppmuntra dom andra i familjen att vara delaktiga i träning och aktivering samt att göra roliga saker med hunden.
Sen kanske den ändå alltid kommer ha dig som sin "favorit". 🙂

Min egen hund - en Irländsk Varghund - är en familjehund, men det är helt klart jag (matte) som är favvisen hos Pitcher.
Husse är väldigt älskad han också, men man märker tex när en av oss går hemifrån vem som saknas mest eller vem han söker stöd hos om något är läskigt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

parsley
6/28/16, 7:41 AM
#2

Kleinspitz?

Lizelda
6/28/16, 10:18 AM
#3

Jag tycker att det automatiskt blir så, oavsett man har en eller sju hundar. Alla våra hundar har en favorit utom flockledaren. Hon och jag har en respektfull relation men hon tillhör bara sig själv. Så länge din hund inte försöker vakta dig eller blir världens lilla ynkling så fort du försvinner så ser jag absolut inget problem med att den har dig som favorit.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

apportbocken
6/28/16, 11:39 AM
#4

Att du och hunden har ett speciellt band, men inte de andra är förstås inte fel. Men ni vill säkert att hunden ska kunna vara med alla, vilket ofta blir praktiskt i en familj. Turas om att ge hunden mat så kanske de andra ökar i värde i hundens ögon. Så försök dela upp lek, mat och gos mellan alla i familjen så kanske han blir mer "allas hund".

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Upp till toppen
Annons: