Annons:
Etikettbeteende
Läst 1621 ggr
Snuffles
6/27/16, 7:58 PM

Hund som "säger" förlåt

Någon annan som har hundar som ber om ursäkt när de gjort något fel? Varje gång jag fyar min hund och han vet att han gjort fel så ser han alltid skamsen ut och sen när han skämts ett tag kommer han till mig och slickar mig i ansiktet, och när jag godtar ursäkten blir han jätteglad och viftar på svansen hahaha. Tycker det är lite gulligt

Annons:
Gollums Fru
6/27/16, 8:02 PM
#1

Hej! Det du upplever är förmodligen att din hund försöker förmedla att den inte vill ha bråk. Hunden upplever ditt "fy" som en konflikt och försöker lugna dig och visa dig att den har fredliga avsikter. Den kan även lägga sig ner, vända bort blicken, gäspa, smacka eller nosa för att försöka visa lugnande signaler.

Jasa nej saja!

Fisherling
6/27/16, 8:04 PM
#2

Hundar kan inte skämmas. De skickar enbart ut undergivna signaler för att lugna sina upprörda flockmedlemmar, och sedan fjäskar för att vara säker på att den obehagliga händelsen är över och att relationen är stabil.

Snuffles
6/27/16, 8:14 PM
#3

Det hade jag ingen aning om. Tack för infon!

Gollums Fru
6/27/16, 8:17 PM
#4

#3 Varsågod! Om du vill kan du googla "lugnande signaler" och läsa mer om det hela :)

Jasa nej saja!

hemul
6/27/16, 8:44 PM
#5

Om man frågar Per Jensen så kan de skämmas. 😉

Lord Vulcan
6/28/16, 10:14 AM
#6

Jag tror dom kan skämmas. Har 2 hundar. Kommer jag hem till oreda, kan jag se på hundarna vem som gjort det. Den tittar knappt på mej, kryper mot mej och är väldigt undergiven. Den andra hälsar som vanligt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: