Annons:
Etikettaktivering
Läst 608 ggr
swapp
6/27/16, 2:18 PM

Söka efter godis

Jag har tänkt att jag ska slänga ut lite godisar på gräsmattan till min hund så han får söka efter dom och bli lite aktiverad.

Men jag undrar hur jag ska kunna veta att han är klar med söket? Hur vet jag att han har hittat alla godisbitar? För om han har missat några så har jag ju slösat på godisar. Måste jag då stå och kolla när han söker och komma ihåg var jag la godisarna? 🤔🤔

Annons:
FemFem
6/27/16, 2:45 PM
#1

När jag lät min hund söka godis på gräsmattan så kastade jag iväg kanske fem stycken åt olika håll och sen gick jag en bit bakom när han letade. Märkte när han hittade dem både för att han blev så glad plus att tuggandet hördes tydligt. Gick liksom inte att missa ^^ Du kan ju göra lite i omgångar så att det inte blir asmånga bitar på en gång, då kanske det är lite svårt att hålla reda på 😎

Kallaterrier
6/27/16, 5:25 PM
#2

Skulle han missa en eller två är det väl inte hela världen? Skulle inte tro att situationen blir aktuell, de flesta hundar slutar inte förrän de hittat allt de känner lukten av. Emellanåt slänger jag ut min hunds mat över hela gräsmattan och så får hon sin middag på det viset. När hon ätit färdigt kommer hon in igen :)

swapp
6/27/16, 7:22 PM
#3

Okej, jag tror jag slänger ut några åt gången bara så kan jag ändå ha lite koll!

Upp till toppen
Annons: