Annons:
Etikettbeteende
Läst 1220 ggr
Frida B
2016-06-23 10:11

Valp gnyr när vi går

Dobby har börjat med en fruktansvärt irriterande grej. Så fort någon går från rummet och han inte får följa med, eller går ur huset så gnyr han. Trots att alla andra är hemma, spelar ingen roll vem det är som går eller vilka som stannar så börjar han gny. Han slutar efter några minuter om den som är hemma ignorerar honom, men det är ju lite jobbigt att han ska hålla på såhär. Normalt valpbeteende? Ska vi fortsätta ignorera beteendet eller är detta någonting vi aktivt bör jobba med? Om jag är själv hemma med honom och går och duschar men lämnar honom med ett ben struntar han helt i att han är själv, han ligger nöjd och gnager på benet.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
jenmjao
2016-06-23 10:21
#1

Min valp gör likadant, Dock beror det på vem och vad som går nuförtiden, när jag är hemma, Men är jag och hälsar på hos min mamma kan han skrika bara för hon åker och handlar.
Jag brukar stänga in han i samma rum som jag är i, Jag har precis lärt han "gå och lägg dig" (utan belöning, detta är något han ska göra ändå). Han kan fortfarande tjuta och ha sig, Men det går över snabbare och snabbare.

Diza-Barak
2016-06-27 17:56
#2

Våran snart 9 månaders barak gör lika..:( Går vi till ett annat rum utan henne är de inga problem hon kan även ligga på altan själv o vi inne utan problem..men om nån av oss går ut eller allihopa så piper o gnäller hon o liksom letar efter oss även om några är kvar hemma…kommer min mamma o sen går hon hem över gräsmattab (vi bor på samma tomt) så börjar hon pipa så fort hon inte ser henne mer… Hon piper o gnäller o lite skäll när hon blir lämnad helt ensam men har spioner som lyssnar o efter 10 min är de tyst o när vi kommer hem ligger hon ner o är lugn men blir ju väldigt glad när vi kommer 😄 Försöker ignorera pipet men ibland är de svårt 😁 Tips på hur man går vidare mottages tacksamt 😊

Growing Nerves
2016-06-28 08:01
#3

Det är säkert för hunden känner sig utanför. Ha du/ni testat att belöna hunden så fort den inte gnyr när den blir lämnad ensam?

**Med vänlig hälsing 
**Linnea Berg

Majken!
2016-06-28 08:06
#4

Det är en valp, det är därför. Inga av din valps beteenden är befästa, och det kommer inte vara befäst förrän om en lång tid framöver. Allt som man inte vill att valpen ska  göra kommer den att pyssla med. Den kommer rymma, inte komma på inkallning, vägra släppa föremål, vägra ta föremål, viljahälsa på alla, vägra hälsa på någon, bli rädd, bli ag, bli för glad, hoppa, skrika, gapa på andra hundar, helt ignorera andra hundar. Allt det här kommer hända. Ta de lugnt.

Frida B
2016-06-28 10:59
#5

Skönt att höra att det är helt normalt! Är en sak i teorin men en helt annan sak i praktiken detta med valp

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: