Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2610 ggr
Corgitok
2016-06-08 19:08

Tröttnar ni inte?

Har ju inte hund så vet ju inte hur det är precis, men tröttnar ni inte på att göra vissa saker men hunden? Som att till exempel gå på promenad och plocka upp hundbajs. Det gör man ju flera gånger varje dag i många år. Hur känner ni? Har ni tröttnat, men går endå eller njuter ni av det? Berätta gärna!🙂

Min mardröm är typ att jag tröttnar på att gå ut med min framtida hund när den blir äldre för det är ju bland det viktigaste att göra som hundägare om det är en själv om tar hand om sådant.

Vad säger ni?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Changrila
2016-06-08 19:14
#1

Plocka bajs gör jag bara en gång per dag, men promenader.. Jag har ju hund för att få promenadsällskap, det är omöjligt att tröttna då :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

parsley
2016-06-08 19:19
#2

Allt är inte jätteroligt, men man får göra det ändå.  🙂Plockar man inte upp efter hunden, så kan någon trampa i det eller ett barn smutsa ner sig och det är inte populärt. Hundbajs är inte trevligt för någon.

molam
2016-06-08 19:20
#3

Omöjligt att tröttna på hunden (för mig) Dels har jag promenad sällskap, och dels så är hundarna mitt allt, Tröttnar jag på hundarna Tröttnar jag ju på mig själv ^^
Sen plocka bajs, det tänker man inte ens på, det händer bara automatiskt ^^ Jag tänker ens inte på det

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[linda1989]
2016-06-08 19:20
#4

Sista rastningsrundan är jag väl inte alltid jättepepp på men annars är det skönt att komma ut i friska luften och röra på sig :) Förutom när det regnar och är dåligt väder. Tröttnar gör jag dock inte.

Corgitok
2016-06-08 19:23
#5

Vad bra att ni känner sådär! 🙂

Då blir det nog inte bråk om vem som ska rasta hunden för att ingen vill i framtiden när det gäller mig heller, förhoppningsvis! Var lite orolig haha.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

IngaTrnqvist
2016-06-08 19:24
#6

Det är en livsstil som man kommer in i - tvärtom skulle jag tycka det var tomt att inte behöva sköta m en hund, men då har jag levt med hund  hela mitt liv. Och visst kommer dippar där man kanske har dagar där man knappt aktiverar hunden, det har alla. Men vill man verkligen så kommer man inte att tröttna.

Annons:
Kalli
2016-06-08 19:36
#7

Jag var lite orolig innan jag skaffade hund. Passade hundar då och då och kunde känna att det var skönt när de åkte hem till sina ägare igen. Men har faktiskt aldrig känt så med mina egna hundar, hatar att vara ifrån dem och njuter fortfarande av vår tid tillsammans. Sen finns det såklart tillfällen, om jag är trött och det spöregnar ute, som jag hellre hade stannat inne i värmen istället för att gå en promenad men tankar som "jag önskar att jag aldrig skaffat dem" har aldrig funnits.

frejaspluto
2016-06-08 19:45
#8

ibland gör man val och det är roligt och ha och väljer den livsstilen. Det finns många människor som gör bra val åt sina djur sen finns det puckon till djurägare som missköter , börja sälja sitt djur , sluta bry sig, mm. Det finns folk som köper små valpar och säljer dom till slut vara för att valparna har blivit större är inte så små och söta längre…. Det är supervanligt i USA …som tex, kommer därifrån själv. Vet hur det är där.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Kalli
2016-06-08 20:01
#9

Kanske ska tillägga att ingen av mina hundar varit valpar när jag fått dem så att ledsna för att de blivit vuxna hade ju blivit svårt. :)

Catta-
2016-06-08 20:18
#10

Kort och gott Nej :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

JoannaLi
2016-06-08 20:26
#11

Nä, man vänjer sig enormt fort! Det är liksom inget jag ens reflekterar över, att "åhnej, nu är det dags att rasta igen" - utan det pinglar bara till i bakhuvudet på mig, att nu har det gått tre timmar, dags att rasta! och så gör jag det utan att tänka på det :D

Fridaaaa
2016-06-08 20:36
#12

Dregglande och fällande på Lillan. När man håller på att slå halvt ihjäl sig i hallen pga att hon druckit eller man ska iväg och det är fullt med hår på kläderna.

Och småhundarnas skällande de kan få för sig.

Men annars nej :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lizelda
2016-06-08 21:13
#13

Min gammeltik börjar höra illa vilket gör att hon skäller mer och det blir frustrerande när man försöker ta kontakt med henne, eftersom hon inte hör. Att man sen rent allmänt kan bli less på hundarna är en annan sak, inte tröttna :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Vizzla
2016-06-08 21:49
#14

Nej jag tröttnar inte, har hållit på i 7 år. Att gå ut i ur och skur har aldrig varit ett problem för mig. Skaffade hund för att få komma ut mer, varje dag. Utan ursäkter. Plocka bajs är väl ett mindre kärt besvär när man har hund men det är så liten del av själva hundägandet att allt annat väger över. 

Mina hundar är sjusovare på morgonen så jag behöver inte ens sakna att få sova ut! 

Så klart kan man ha dåliga dagar, vara trött, sjuk, hängig eller bara inte orka. Men det har man ju oavsett "aktivitet" så att säga. Hade jag inte hund skulle jag ha såna dagar ändå…

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Lona
2016-06-08 22:34
#15

Jag får erkänna att det tar emot ibland med sista kvällskissen men numera bor jag i hus med inhägnad tomt så jag går en halvlång runda innan jag soffar till mig och så släpper jag bara ut dem på en snabbkiss innan vi kryper till kojs. Hundarna är mina bästa vänner och mina familjemedlemmar, det ska nog mycket till att jag ska tröttna på dem <3 . Det som varit jobbigt som hundägare har varit när hundarna varit sjuka och det har jag dessvärre haft mer än min beskärda del av. Men det är helt klart värt det!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

hemul
2016-06-08 23:44
#16

Klart man tröttnar på en del saker. Det finns säkert människor som tycker om allt med att ha hund, men jag hör inte till dem. Det är bara det att det som är fantastiskt uppväger det som är boring.

Boring enligt mig är att måsta gå flera promenader per dag, antingen man vill eller inte. D.v.s. de där nödvändiga kissrundorna. Det finns så klart roliga promenader också. Men vilken människa skulle gå 3-6 (gissningsvis) promenader per dag om hon inte hade hund? Inte jag! Jag cyklar mest, men gör jag inte det går jag. EN gång per dag. Men det är sånt man får ta om man vill ha det roliga och mysiga.  😉

jenmjao
2016-06-09 10:29
#17

Det är väl klart man tröttnar, man vill inte alltid träna, städa upp efte rhundar, torka dom när det regnat, plocka upp sånt där otroligt geggigt bajs för dom råkat äta något olämpligt. Man orkar inte alltid vara pigg och glad och springa ut med hunden det första man gör när man går upp ur sängen, man orkar inte alltid ta långpromenader. 
Jag tror folk tröttnar på allt, inte bara hundar, inte bara djur även barn, men att tröttna är inte att tröttna föralltid. Att ha vilodagar och inte vara lika pigg är inte att vara en dålig ägare, att inte orka träna just den dagen, att bara vara. 
Allt är inte alltid kul såklart, men det är självklart ett liv jag väljer, För allt det goda väger upp det onda, det jobbiga, det tråkiga, mår man dåligt en dag och bara behöver ta det lugnt är hunden/hundarna fortfarande där för dig. När du plockar upp deras geggiga bajs eller vanliga bajs, då är hunden där för dig, när du orkar allt då är hunden där för dig. Den är alltid där för dig.
Jag är precis inne i en svacka, jag är inte sååå himla pepp på att träna, träna, träna, jag har inte vart det och mått ganska dåligt dom senaste dagarna, men jag gör småsaker istället, jag tränar små saker istället för att satsa, jag låter hundarna leka och springa av sig utan att jag själv behöver göra det (finns alltid lina eller hundparker). 
Vill man verkligen ha en hund, eller ett barn, eller en häst, eller något som kräver tid och ork, då kommer man aldrig tröttna helt, inte när intresset finns, Men självklart finns det dagar då man inte orkar, inte vill eller inte kan.

Zyloon
2016-06-09 11:42
#18

Jag tröttnar inte. Om jag plockar upp hundbajs så tänker jag på att det blir fint i området och att barnen slipper gå i bajs. Plockar ju även upp efter andra för att undvika att det sprids smittor till både min hund och andra hundar i området. För mig funkar det att tänka på det sättet. 

Även när jag går promenad så tänker jag på att jag kommer må mycket bättre efteråt och jag kommer ha en nöjd och glad hund. 

Sen har man dåliga dagar, hunden har det också. Men när det väl går bra, och man har bra dagar och träningen bara flyter på, då är det värt det tusen gånger om.

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

[Forest]
2016-06-09 12:01
#19

Är man osäker eller tror man kommer tröttna på hundägandet dom närmaste 10 åren och allt som hör till så är mitt tips skaffa INTE hund. Det är inte alltid medvind men detta får man räkna med livet ändras och det krävs att man har en del lösningar så det flyter på bra trots motvindar o sidvindar  man stöter på. Det är en livstil man skaffar och bli med hund det är inget jag tröttnat på.

[Forest]
2016-06-09 12:10
#20

18 håller med dessutom är det trevligare att återkomma den promenaden då det inte ligger en massa hundbajs här o där 😉

Annons:
Agafia
2016-06-09 12:26
#21

Att ta hand om ett djur är ett stort mångårigt ansvar , känner man osäkerhet i att klara av det så pröva med att vara hundvakt eller jobba ideelt på något hundstall . Då märker du vad som krävs , för nu är det en uppsjö av årsgamla hundar som ägarna inte orkar med och de hamnar på Blocket ! Som omplaceringar …….. Skaffa inte en hund bara för att det är gulligt….. Just då

JoannaLi
2016-06-09 14:04
#22

Jag tycker inte alls att det är ett tecken på att man inte ska ha hund, att man är osäker. Det beror helt på vad man är för person! 

Jag själv var väldigt fundersam över om jag skulle orka med en hund i alla år som den lever, och undrade om jag skulle räcka till till aktivering, engagemang etc… Och det gick jättebra för mig! Jag har en labrador, som alltid kräver att man som ägare ligger steget före, han motioneras/aktiveras minst 1 timme varje dag (krav), som behöver rastas var 3e timme, och han säger inte till själv när han behöver gå ut… Han är helt enkelt väldigt jobbig. Och inte en enda gång har jag upplevt att han blivit för mycket. Visst har det varit trevligt någon gång att få lämna bort honom till hundvakt bara för att få vara ensam i mitt eget huvud, men jag skulle aldrig kunna göra mig av med honom. 

Så för mig, att du tvekar är ett positivt tecken. Det säger mig att du tar det hela på allvar, och tänker igenom konsekvenserna. Du verkar som en jättefin person, som jag absolut tror kommer klara av att ha hund :) 

(Sen så finns det absolut dem som inte borde ha hund för att de inte orkar med såna grejer, men du känns inte som en sån - och helt ärligt, en person som går in på forum, ställer frågor, funderar, tänker igenom… De känns inte som en sån som kommer att skita i att rasta hunden :D )

Liten boll
2016-06-09 14:15
#23

Man tröttnar aldrig på familjemedlemmar

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

hemul
2016-06-09 14:25
#24

#22 Jag är böjd att hålla med. Jag är inte nybörjare på att ha hund. Men det var ett tag sedan och situationen är helt annat. Jag är inte längre ung, har vissa fysiska begränsningar, dålig/slash ingen uppbackning om jag skulle bli sjuk eller så och har en helt annan ekonomi, till det sämre då. Så klart jag tvekar och velar. Att jag klarar att ha hund är jag rätt säker på. Men klarar jag vilken ras som helst? Kanske borde jag inrikta mig på en soffpotatis och inte välja en mar aktiv ras? Tänk om jag inte klarar en aktiv hund. Men om jag väljer en soffpotatis, kommer jag då att kunna vara nöjd med det valet eller kommer jag att ångra mig? Det är såna funderingar och rädslor som far runt i mitt huvud.

mejamylove
2016-06-09 16:02
#25

Känner som #19, oavsett vad man är för person tycker jag att man ska känna sig 100% säker på att man är både redo och "orkar med" alla åren det kräver. Jag tycker att man inte bara ska stå ut med att ha hund utan man ska tycka själva hundägandet är något roligt. Hela hundens liv. Sen vet jag inte vad TS är för person men har man tvivel på att man kanske tröttnar tycker jag man borde tänka om rejält om det är själva hundägandet man vill ha eller idén av hundägandet(mys i soffan och en lydig gullig hund 100% av hundens liv).

panini
2016-06-09 16:52
#26

Kan inte annat än att hålla med #17, #22 och #24

När jag fick hem första hunden så tänkte jag "Shit, kommer jag verkligen klara av att ha hund? Tänk så kommer jag tröttna/inte orka?!", och ja, vissa dagar så kan jag vara trött på att ha hund. Det är, enligt mig, inte det roligaste att bli dömd av andra hundägare, att gå promenader när man själv inte orkar, när hunden är sjuk eller matvägrar, när jag och hundarna blir ovänner, när den ena hunden inte slutar skälla… 

Men sålänge som jag vet att våran kemi finns kvar så kan jag aldrig tröttna, bara korta stunder😉

Therese
2016-06-09 18:53
#27

Hur trött jag än är, hur ont jag än har så har jag en hund som känner av mig och anpassar sig efter mig, för några månader sen när jag gick med kryckor gick han bakom mig, när det var halt gick han bakom mig.

Är jag pigg och inte har ont gör han gärna massa glädjeskutt. Nej det går inte att tröttna på en sån som honom <3

Visst kan vädret vara tråkigt, men regnar det vet jag att jag kommer få en stollhund när jag kommer hem, och då känns det lite roligare :P

I skrivande stund ligger han på soffan bredvid mig. 😍

Annons:
densomundrar
2016-06-09 19:37
#28

Att plocka bajs är ju ingen hit men gör det sällan, då vi oftast håller till på gärden eller skog. Vad jag kan tröttna på är att gå samma vägar om och om igen, då vi bor som vi gör är det tyvärr ett begränsat utbud med vägar och stigar. Men ibland tar jag bilen och åker till nya ställen för att promenera, både jag och hunden blir glada av det, vi gillar att gå båda två :-) Iof, promenader på kalla och mörka eller regniga dagar är ingen hit, men det är värt det alla gånger.

Corgitok
2016-06-09 19:37
#29

Tack för alla ärliga svar och..

#22 #26 #17 Tack så mycket för att ni svarade på min tråd❤️! Detta hjälpte min självkänsla lite gran,n för när jag läste att dessa tankar kan betyda att jag inte borde skaffa hund blev jag ledsen (känslig när det gäller detta xD).  Jag tror att en hund kan vara det som gör mig hjärta helt då jag har något väldigt stort samband till djur, speciellt hundar. Behöver alltid vara säker om alla stora val, men skulle det betyda att jag inte är redo så…😕…gäähhh… 

#21 Vill inte ha hund bara för att de är söta. Behöver någon att kämpa för, promenader, en annorlunda vän man har i en stor del av livet… kan skriva en hel roman om detta hehe..

Ska passa hund i fyra veckor för att göra ett test. Passat hund innan och inte tröttnat, men jag vill alltid vara på den säkra sidan när det gäller detta och därför frågade jag er hur det ser ut för er.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

densomundrar
2016-06-09 20:44
#30

#29 jättebra initiativ att hitta en vovve som behöver någon att vara hos en liten längre period, då hinner du känna efter om hundägandet är något för dig eller inte :-)

jenmjao
2016-06-09 22:05
#31

#29 Jag vill inflika att jag bodde med hund innan (familjens) jag skaffade min tik för över fem år sen, det var inte alls samma sak. Inte heller andras hundar, visst man får en viss känsla av hundar och ha dom omkring säg, Men ens egna hund blir oftast något speciellt. Lite som med barn, andras barn kan man älska, men sina egna är otroliga!

ipopuma
2016-06-10 08:36
#32

Jag tror att alla någon gång har suckat när man går den sista promenaden vid 22:00 i ösregn eller när hunden gör en olata eller ngt liknande. Man blir trött på alla. Sin mamma, kompis osv. Men det är bara några stunder jag känner så här och det är så värt att ha hund. För vem annars skulle vara mina soulmates, gå på äventyr, träna o tävla och det viktigast vem annars skulle jag kunna skeda med i sängen?! Vi blir alla trött någon gång. När kompisar vill hitta på nåt men själv ska man åka iväg för att spåra för man vill tävla, men varför gör man det jo för det ger mig mer och det är det bästa som finns och jag är aldrig så lycklig som jag är då <3

Vattnadal
2016-06-10 12:43
#33

Just nu muttrar jag mest över att fast jag dammsuger på morgonen, ligger det drivor av päls inne. Borstar Ingrid och Cora 10 min var ute några dagar i veckan, men det hjälper knappt. Cora fäller alltid, Ingrid är mest mitt fel, då hon har valpar nu.
Muttrar lite över att valparna kissar så fort jag vänder mig om, så jag moppar till jag får blåsor (nåja, något överdrivet 😂).

Dagar jag har ont och inte är sugen på promenad, går vi ut, och jag tänker att jag kan gå bara 2 km, och när vi väl är i skogen går vi långt i alla fall, för det är så skönt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Glanso
2016-06-10 13:45
#34

Man kan väl säga så här, tröttnar man på att borsta tänderna? Ja. Men tänderna blir rena och håller längre.

Tröttnar man på att städa? Ja. Men rent och fint runtomkring gör att man trivs bättre.

Laga mat? Inte alltid så kul, men man blir mätt och orkar mer.

Promenera med sin hund och plocka upp bajs? Inte värre än att själv gå på toa. Hunden blir rumsren, man slipper torka upp inomhus, inga barn trampar i äcklig hundskit och alla är nöjda och belåtna.

Man kan ta hur många exempel som helst ur vardagslivet som man tröttnar på, men oftast leder till något bra. Vissa saker är måsten (betala räkningar, äta, sova) medan vissa saker är självalda som att ha en hund. Men så länge det roliga överväger det mindre roliga, så är det värt det.

Annons:
densomundrar
2016-06-10 14:19
#35

Just det där med päls, vet man av sig att man kommer tycka att det är jobbigt med massa hundhår så ha det som en punkt när du väljer ras och kolla efter en ras som inte hårar så mycket :-)

Therese
2016-06-10 15:12
#36

På tal om päls så har jag en ras som inte fäller alls, däremot behöver de klippas några gånger per år :) Det är underbart!

Snuffles
2016-06-10 21:54
#37

Vem njuter av att plocka bajs? 😐

Om man inte har en fetisch dvs

hemul
2016-06-10 22:57
#38

Det finns nog en och annan. 😃

Mygohr
2016-06-10 23:57
#39

Visst kan det kännas motigt att gå promenad när man är sjuk och det är snöstorm ute…. Men det finns ingenting som ger så mycket glädje och lyckokänsla som att bara vara där och se hundarna leka och njuta trots regn, snö och kyla. Skulle inte vilja vara utan vovvarna och tröttna? Nä det är ju en del avmin familj❤️

hund_katt
2016-06-11 18:14
#40

Jag kan ibland tycka det känns lite trögt att gå ut. Men tar man bara sig ut så är det så skönt. Innan jag går ut så kan jag tänka "räcker nog med bara en liten promenad nu, eftersom vi gick längre innan" men sen när man börjat gå så känns det så skönt så man tar ofta en längre runda ändå :D

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Corgitok
2016-06-11 20:16
#41

#37 Haha sa det nog helt fel! Men tror ni förstår xD

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
fridarebecka
2016-06-27 14:30
#42

Det enda jag känner så för är att diska matskålen, det är så sjukt tråkigt även fast det tar typ 15 sekunder. Tycker dock i allmänhet att diska är det värsta som finns. Tycker också att det är lite jobbigt med de sena/tidiga snabbkissarna ibland, men det är ju bara pga ren lathet, skulle inte påstå att jag tröttnat på det.

Är däremot lite rädd att jag ska lessna på hundträning i framtiden, idag är det ett av mina största intressen och jag skulle aldrig köpa en hund som inte hade intresse och behov av att träna. Tänk om jag "köper på mig" träningshundar och sen lessnar på träningen, vilket tråkigt liv dom skulle få då…

Corgitok
2016-06-27 14:38
#43

Jag passar hund och har inte tröttnat. Vill bara inte alltid ut med då hon hellre vill vara med mamma sen igår av någon anledning. Absolut inte tröttnat på att promenera iallafall vilket är bra då det är trevligt att gå ut i det sköna vädret.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

mikapika
2016-06-30 23:14
#44

Sitter just nu och samlar kraft att gå ut på sista rundan.. Jag är ganska less på kissrundorna runt kvarteret efter två år. En stor nackdel med att bo i lägenhet i stan, men hunden förgyller ju samtidigt stadslivet så mycket. Men när vi kommer ut på landet är det verkligen semester, då får han vara ute på gården nästan hela dagarna och så går vi bara roliga långpromenader i skogen. Drömmen!

densomundrar
2016-07-01 01:19
#45

#44 uh, tro mig, an tröttnar på landet med, speciellt när man bor som oss och egentligen bara har tre vägar att gå fram och tillbaka på :-P

Corgitok
2016-07-01 10:33
#46

#44 Finns det ingen möjlighet att upptäcka eller gå en annan väg då?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

hemul
2016-07-01 13:22
#47

Är det åkrar åt alla håll, ingen skog?

Lord Vulcan
2016-07-01 17:07
#48

Sista kvällsrundan är sällan kul. Men hundarna är mitt allt, så dom tröttnar jag aldrig på😄

Annons:
hemul
2016-07-01 17:52
#49

Det är den enda rundan jag gillat att gå när jag har haft hund! 😃

tulinia
2016-07-02 08:39
#50

Om jag tröttnar på min hund? 
Det händer att jag blir galen, irriterad, frustrerad, arg, och behöver en time out. Detsamma gäller för min sambo men han får också bo kvar ;)
Kommer man hem en dag och hunden har ätit någonting som han inte bör, en tejprulle, hela soppåsen, tapeten, han har spytt upp ett par trosor på mattan (varför spyr han bara på mattan?) När han har varit nere i det lerigaste diket som finns och sen flyger upp i sängen och väcker mig (då är det iofs husses fel). När han hoppar upp på bordet och snor maten, ja,  jag kan fortsätta länge.
Men aldrig någonsin har han varit nära på att få en blocket annons. Är han ifrån mig en hel dag saknar jag honom så mycket att jag får ont i hjärtat. Även de gångerna jag inte har lust att ta en promenad så har vi roligt så fort vi kommer ut, och han gillar faktiskt att bli tjock med mig i soffan!
Hur kan man tröttna på någonting som skänker så otroligt mycket glädje, kärlek och skratt. Vist att vi har blivit gråhåriga men glädjen när någonting faktiskt fungerar är obeskrivligt och när någon berömmer min hund så kan jag inte låta bli att le fånigt med hela ansiktet. Han är min stolthet och min kärlek. 
Jag tröttnar inte ens på att dammsuga varje dag, att torka hundslem från dörrar, att plocka fästingar, och att plocka bajs är mer en rutin som sker utan att man tänker på det. 
Han är det jobbigaste och det underbaraste som har hänt våran familj.

oh-la
2016-07-02 11:00
#51

Jag kan säga, helt ärligt, att jag varit fruktansvärt trött på att ha hund från och till. När jag gick in i väggen och blev sjukskriven och hade en knappt 1-årig staffe hemma mitt i värsta åldern var det inte jättekul. Däremot är jag tacksam, för hon fick upp mig ur sängen. Det går ju inte att gräva ner sig, hur uselt man än mår. Hunden måste ut!! Nu är jag också i en period av extrem trötthet på min hund. Hon löper, är skitpipig gör inte som jag säger, drar i kopplet, är svinsur på andra hundar… Och jag är gravid i 7:e månaden, kommer knappt ner till marken, har ont, sover knappt och har väl inte den längsta stubin på jorden… Igår höll jag på att låsa ute henne på balkongen när hon envisades med att smyga och lägga sig mellan mig och spisen när jag lagade mat trots att jag da till henne att gå ut och lägga sig i hallen. Ser ju inte marken framför fötterna, och när jag snubblat på henne ordentligt för 3:e gången var hon rejält billig… Vi kunde inte planera nått av det som blivitnär vi skaffade hunden för 2,5 år sedan. Undertiden handen hänt så mycket som ibland fått mig att ångra hunden. Däremot är jag sådan att tar jag på mig något, då är det så. Jag har tagit på mig att ta hand om en hund, och då tänker jag ge henne det bästa jag förmår tills hon inte finns mer. Hur trött och ledsen jag än är, är hon mitt ansvar! Sedan finns det verkligen bättre och sämre dagar att äga hund… Men å andra sidan lär jag känns detsamma med bebis så fort hon kommer…

Wellcraft
2016-07-02 11:13
#52

Helt ärligt har jag inte tröttnat på min hund en endaste gång.
Han biter inte sönder saker, stjäl aldrig mat och har varit rumsren i princip sen han kom till oss (12 veckor).
Han sköter sig på promenader och bajsar gör han bara ca en gång om dagen så det är en skitsak ( ;) ).
Däremot skulle jag tröttna fort om vi bara gick vanliga promenader, men jag är väldigt aktiv med min individ och våra promenader innehåller nästan alltid lek & aktivering, förutom om det är en ut-och-kissa, men då går jag ju bara utanför porten och det är knappast jobbigt.
Men jag lever ju för hund samt är utbildad inom hund så det vore konstigt om jag tröttnade, då det är mitt liv helt enkelt.

Sen är det ju tråkigt med motgångar i träningen, just nu går det inte särskilt bra för oss i lydnaden t.ex. Nyss var vi redo att ge oss på lydnadsklass 2, men nu får vi istället gå tillbaka och slipa på ettan istället.. Men tröttnar? Nja.
Snarare längtar jag mer efter en riktig brukshundras med massor av krut i! ;)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

jenmjao
2016-07-02 11:17
#53

Jag är riktigt trött på min valp just nu, Har inte fått duschat sens i måndags så tänkte passa på nu efter allt rastande och busande, Gav hundarna ett varsitt ben och stängde in tiken i sovrummet IFALL det skulle bli gnabb så jag skulle få slippa det och bara njuta av att duscha. Kommer tillbaks och då har valpen snappat åt sig en godispåse han ätit upp (hundgodis) och även ätit upp mina nudlar jag lämnat på bordet (mitt egna fel) grejen är att det är väl okej att han åt upp nudlarna, MEN HAN VAR INTE INTRESSERAD AV DOM NÄR JAG VAR MED MEN SÅFORT JAG DUSCHADE VAR NUDLAR TYDLIGEN GUDARNAS GÅVA.
inte nog med det så har han hittat nya och många nya sätt att gå mig på nerverna, Inte så att man blir glad varenda gång hyss upptäcks..
Snart blir han unghund också, kommer bli mycket hot om "avlivning" och "blocket" ifrån min sida när han retas.

Wellcraft
2016-07-02 11:19
#54

#53 Förlåt men kunde inte låta bli att fnissa åt ditt inlägg..
Härliga valpperioden, håll ut! Det blir bättre 😎

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

jenmjao
2016-07-02 11:22
#55

#54 Tack, jag håller ut, Kan meddela att nu när jag väl duschat färdigt och väl bara sitter så somnade han direkt. 😡

Annons:
Lord Vulcan
2016-07-02 12:23
#56

#54 "härliga" valptiden. Vill både ha den och vara utan. Men visst går dom en på nerverna ibland och man betalar gärna för att bli av med den. Men stunden senare gör den nått gulligt, och då är allt glömt och den är världens finaste valp😉

jenmjao
2016-07-02 13:18
#57

#56 Jag skulle gärna vara utan den i några dagar nu, Känner lite att jag skulle behöva en paus ifrån djävulskap.
Men man kan inte låta bli att skratta ibland, när han absolut skulle kampa med gardinen grät jag va skratt och kunde inte säga nej påriktigt, han var så liten och tjock och söt.

Lord Vulcan
2016-07-03 17:27
#58

#57😄

Upp till toppen
Annons: