Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 2253 ggr
[ellemarja]
5/30/16, 7:40 PM

Hundnamn!

Jag söker unika, roliga, vackra, betydelsefulla hundnamn! Får hem min partner in crime och bästa vän i Augusti, vet ej inte om det blir tik eller hane, så ös på med både tik och hannamn! Har tänkt lite på, tik: Ina, Carma, ja de var väl de haha. Men tycker dock de är lite svåra att uttala, så skulle behlva något som går lättare på tungan. På hansidan fick jag bara för 5 minuter sedan en tanke på Healer eller Heal, eftersom jag lider av en djup depression och denna hund blir antagligen mitt läkemedel. Det är lätt att uttala tycker jag, men det kanske låter lite klyschigt? Vet inte, är helt lost! Hunden kommer ju få leva med namnet livet ut så vill inte mess this up och ångra mig efter några år! Obs, är int intresserad efter några "vanliga" svennenamn som typ Maja, Moa eller whatever. Vill ha de mest random namn någonsin, så ös på! Inget är rätt eller fel. Ha en underbar dag!;)

Annons:
Herveaux
5/30/16, 7:56 PM
#1

Vad är det för ras?

Känn ingen press att namnet måste bli rätt från början,
man kan närsomhelst döpa om sin hund.
(Sen har de flesta hundar ungefär femtioelva smeknamn som de också lystrar ganska bra till. 😉)

Ska kicka igång tankesmedjan och se om jag kan bidra med något, tycker det är enklare att spåna när man ser hunden eller iaf vilken ras eller blandning det lilla pyret är.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[ellemarja]
5/30/16, 8:00 PM
#2

Oj, förlåt! Glömde visst nämna lite grejor, har väl lite för ivrig… Rasen är Australian Shepherd, Aussie. Håller med, man brukar ju se på hunden om den är en Laiva eller Rocki eller inget av dem. Men tänkte att det kan iallafall vara bra att ha några ideèr, sen behöver dem ju inte bli av. Kram!

Herveaux
5/30/16, 8:19 PM
#3

Åh, vad mysigt! ❤️

Tänkte direkt på "Sheila", "Sidney" på en tik och…
"Taz", "Dundee" för en hane.

(Så, där har vi avklarat de kanske klyschigaste namnen för en Aussie-vovve, men man måste ju börja någonstans… 🙂)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[ellemarja]
5/30/16, 8:22 PM
#4

Åh, Sheila! Så vackert! Nu kan jag iaf ta mig en funderare… Tack!❤️

Katniss
5/30/16, 8:26 PM
#5

R.I.P. Anton 💔

Fisherling
5/30/16, 8:49 PM
#6

Tinja, min Aussie, har en syster som heter Sheila 😃

Tiknamn finns det många. Paxa, Risa, Tesla, Tistla, Kivi, Pinje, Ponyo, Chi, Chincha, Takki, Tikka, Mira, Myta… Bara att slå lite på tangenterna. 

För hanar kan man ju ta Aztec, Mako, Tyko, Panko, Lichi, Snatch, Stitch, Kiko, Ditch, Duster, Roko, Raiku…

Älskar att hitta på namn. Men jag har ju lite.. Annorlunda smak.

Annons:
Upp till toppen
Annons: