Annons:
Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1331 ggr
sanne93
5/24/16, 7:02 PM

Campa med hund

Hej! Ska ut och campa i sommar med min hund och under hur ni gör på natten med hunden! Har ni sovsäck, täcke eller bara en filt som dom får ligga på? :)

Annons:
thea_thea
5/24/16, 7:07 PM
#1

Jag har min hund i sovsäcken! Men har man större och inte så frusen hund tror jag det går bra på en filt

Kallaterrier
5/24/16, 7:09 PM
#2

Det beror på var man ska campa och vilka temperaturer man får räkna med. Vi fjällvandrade i somras och hunden sov på liggunderlag i tältet och en filt om sig. Filten hade hon även när hon vilade ute på kvällen för att skydda sig från mygg och knott. Jag hade sett till att det fanns någon typ av liggunderlag och sedan ha en filt med. är det varmt kanske den inte behövs på natten, men det kan vara bra att ha för att skapa skugga om man man pausar på soliga ställen dagtid.

Tillägg: Har man en välpälsad hund klarar den sig säkert med lite ombonad, en mer tunnpälsad eller frusen hund kanske vill vara i sovsäcken?

sanne93
5/24/16, 7:16 PM
#3

Min hund logger på 37 kg så hon får nog inte plats i sovsäcken 😅. Har med hennes egna kudde som hon kommer få ligga på, men då kanske det bara räcker med nån filt? Smart att ha det på kvällen mot mygg o knott!

Kallaterrier
5/24/16, 7:21 PM
#4

#4 Det beror ju på hur frusen din hund är, har en kompis som har en airedale, den har en egen sovsäck i fjällen :)

Joyous
5/24/16, 8:24 PM
#5

Sist jag och Humla tältade invaderades tältet av en helt otrolig mängd knott! Vi lyckades ta död på rätt många men det var ändå skönt för Humla att kunna krypa in i sovsäcken och ta skydd! En filt tycker jag absolut att du kan ha med dig som hon kan gosa in sig i om hon blir fuktig eller kall. Väldigt mysigt att tälta med vovven sin! :)

sanne93
5/24/16, 8:48 PM
#6

tack för alla svar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: