Annons:
Etikettövrigt
Läst 2300 ggr
JoannaLi
5/17/16, 3:32 PM

Positiva tråden #2

Den andra började bli ganska lång… Så här är en ny! :D

Annons:
JoannaLi
5/17/16, 3:34 PM
#1

Arrak är så enormt duktig på klossen! Idag har vi tränat hela vägen in till position, och introducerade dubbelposition. (Han går in hela vägen till benet, jag tar ett steg åt sidan, han ska komma hela vägen in igen.) 

Nästa pass ska vi träna säkerhet - han vill kliva ner från pallen lite väl ofta nu.

panini
5/17/16, 3:38 PM
#2

Jag och Kenzo är anmälda till en kurs i agility i Juni och om det blir av, en Rallylydnadskurs i Juli och jag är så taggad! Ska bli skönt att komma igång med träningen igen 👍

thea_thea
5/17/16, 3:39 PM
#3

Malte haltar inte längre!!

LinaK
5/17/16, 4:41 PM
#4

Känns närmare våra valpplaner nu. Ska träffa en uppfödare den 4 Juni av en helt ny ras :) riktigt spännande!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

fridarebecka
5/18/16, 5:54 PM
#5

#4 Får man fråga vilken ras? 🙂

Ska tävla med hund för första gången någonsin på lördag, en inoff nosework-tävling. Känner mig inte helt redo för det egentligen, men har en bra känsla iallafall. Tänker att det får gå som det går, jag kommer vara nöjd efteråt oavsett hur det går. Jag ser det som träning och en möjlighet att samla på mig erfarenheter 🙂

LinaK
5/18/16, 7:20 PM
#6

#5 Ja det är en schapendoes uppfödare vi ska hälsa på :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
JoannaLi
5/20/16, 10:10 PM
#7

Själva har vi idag lekt med en ny kompis! En schäfertik i Arraks ålder, båda stresshundar. Arrak skötte sig något så enormt fint! Tiken var väldigt på, och ganska tydlig med sin stress, och Arrak spelade med stundvis, men stundvis gick han också och nosade, kissade, låg och vilade, fick godis av matte… Och tiken hakade på. Höll hökögonen på honom, och minsta tecken från honom gav en lekinvit, men hon tog ett "nej tack" med ro. 

Och han har kommit som ett skott på varenda inkallning, även med den enorma störningen av leksugen schäfer som ville brottas :D

IngaTrnqvist
5/20/16, 11:35 PM
#8

Brun var för första gången på länge riktigt taggad på träning! Rallylydnad och trick körde vi (och jag har ett slalom uppställt i trädgården som han av bara glädje rusade genom några gånger). Härliga puffdjuret ❤️

fridarebecka
5/21/16, 5:07 PM
#9

Idag har vi tävlat nosework! Fick fullt poäng på inomhus och behållarsöket, och noll poäng på fordon och utomhus. Är jättenöjd! Var fullt medveten om att vi inte var riktigt redo för fordon och utomhus-sök, så jag såg dom mest som träning. 🙂 Han var så sjukt duktig i inomhus-söket! Och på de andra momenten har jag fått med mig massa bra tips av domarna 🙂

VendelaS
5/21/16, 8:59 PM
#10

#6 Åh shapendoes, min hjärteras! ❤️

Skulle vara jätteroligt om du kunde skicka ett pm till mig om vilken uppfödare det är om du inte vill skriva ut här ;)

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

ipopuma
5/22/16, 1:06 PM
#11

Idag tävlade vi fick bevisat att hon klarade platsen i tävlingsmiljö och så fick vi 190,5 poäng o ett uppflytt i lk 2 :D och fick kommentaren att vi var ett sådant trevligt o glatt ekipage med mkt glädje så stolt över mitt skägg <3

Anibaz
5/23/16, 5:16 PM
#12

Nykomlingen fick en OK-stämpel på rumpan på veterinärbesiktningen idag så nu är det bara att vänta till lördag då jag hämtar hem henne.

panini
5/26/16, 7:33 PM
#13

Alltså mina små prinsar, de är så jävla fantastiska❤️ 

Detta är andra gången jag och Kenzo kör agility (om man bortser från rally-mixen där det också ingår lite agility hinder) och han är så jäkla grym! Han fixar ALLT, även lite halvsvåra kombinationer. Det är bara matte som är en dålig handler ibland och snurrar till det 😎 Vi kommer nog att bli ett grymt bra team, jag och lilla prinskorven 🌺

Och lilla, lilla Sixten… Han slutar aldrig att förvåna mig! Han är rädd för att hoppa upp på saker i parkouren men ändå så fixar han A-hindret och balansen utan problem. Tunneln var ju hur lätt som helst den med 👍 Har inga tävlingsambitioner med "lill-Sid" (han är dessutom för liten) utan vi kör mest för skojs skull och det är så roligt att se att han också tycker om det 😊

Annons:
HannaM
5/26/16, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Det här, Pim är en försiktig och reserverad iller som behöver tid på sig för att vänja sig vid nya möbler och panikspringer när vi öppnar dörren till städskåpet för han vet att dammsugaren kommer fram. Förändring är inte hans gren helt enkelt och en hel del saker är obehagliga. Mumrik är en glad hundvalp som vill leka med allt, han flyttade in i måndags och är alltså ny, väldigt ny i Pims värld och dessutom låter och luktar han knasigt. När Mumrik fått träffa dom andra illrarna har han varit en skuttig hund som vill leka. När han och Pim blev upplyfta tillsammans var han fantastiskt fin och snäll, han slickade försiktigt på Pim och var helt lugn och det gjorde att Pim accepterade och var avslappnad. Ett fantastiskt agerande av hund och ett stort steg på vägen mot att dom ska kunna vistas tillsammans senare och kanske till och med få ut något av varandra.

VendelaS
5/27/16, 11:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Valpen sov till 9 idag, vardagslyx!

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

JoannaLi
5/27/16, 1:07 PM
#16

Skabbishunden skötte sig helt fantastiskt bra idag. Första gången någonsin han ska bli rakad, och det är precis i och bredvid örat, ovanpå ömmande, sköra sår. Stackaren, vilken hjälte <3

Och inte kliar han sig särskilt mycket heller, eftersom att han vet att han inte får. Och som grädde på moset, min improviserade krage av en handduk, lite målartejp och ett halsband har fått sitta kvar hela morgonen, trots att han varit ensam. 

Ganska så kär i min lilla stackare idag <3

peafie
5/27/16, 4:26 PM
#17

#16 Såg på fb att han fått fukteksem. Stackars liten.😕 Hoppas ni får bukt på det snart och att det inte blir en långdragen historia. Krya på lillen!

On topic då: jag har lunginflammation och hussen pluggar tenta = hundens promenader blir cirka 10 minuter i genomsnitt. Hon sköter det med bravur och chillar mest i soffan tillsammans med mig och lägger huvudet på min mage och guppar omkring när jag hostar som värst. 😍

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
5/28/16, 10:33 PM
#18

#17 Vi tackar varmt!

Arrak's hotspots verkar vara hanterbara! De är mycket finare nu, och verkar inte ha spridit sig (förutom att det har tillkommit på andra örat, men de är bara några få, och troligtvis hade jag bara missat dem när jag upptäckte på andra sidan). De är lätthanterade, och framförallt är Arrak lätthanterad. En sån jäkla hjälte att klippa, tvätta och kontrollera. 

Och, den största vinsten av den här helgen - HYDROKORTISON! Han har bara haft "tratt" extremt tillfälligt under alla dagar, och han har inte ens gjort någon antydan till att vilja klia sig, förrän hydrokortisonen börjar ha slut verkan. Så fort han får på sig det igen så slutar han. Yaaay, för hydrokortison! Sen så vet jag att jag helst inte ska använda det, pga att man stänger in fukt, men… Det är svårt att inte göra det när det till 100% tar bort klådan. 

Jag har bestämt mig för det. Hittar jag fler hotspots (alltså inte att de har spridit sig, utan om jag hittar på en helt ny plats) då helrakar jag hunden. För då får han hellre vara naken än att vi ska hitta nya hotspots varannan dag. Jag kommer vara den enda svensken med rakad labrador känns det som :D

JoannaLi
6/10/16, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Fyfan vilken hund jag har helt ärligt! Igår bjöd han spontant på bakdelskontroll a la klossen på promenad, han gick sjukt fint fotgående under backträningen, på både vänster och höger sida, oxh så idag…! Myspropp som legat på min arm och tvättat mig över hela ansiktet, och varit så förbenat duktig under fotgåendeträning, med ordentligt jädra tryck både i handling och leksak, och är nu jätteduktig i passivitet! Lite pip, men han är helt lös i hela inomhushallen, och ligger snällt intill mig.

JoannaLi
6/29/16, 3:59 AM
#20

Över 50% av min instagram är bara bilder på Arrak som vilar eller sover. Har man stresshund eller? :D :D 

Men! I morse, 03:45, matte har varit vaken hela natten, vi har haft vilodag både söndag, måndag och tisdag, så han har bara legat och sovit. 03:45, matte går en liten sväng själv på 5-10 minuter, kommer in, Arrak är klarvaken, erbjuder mig lite leksaker… Lägger sig i sängen. Matte kryper efter. "Matte…. Kan inte jag få ligga under täcket?" 

Aaaah! Stresshunden lär sig! 😍

Annons:
apportbocken
6/29/16, 1:44 PM
#21

I övermorgon flyttar en valpis hem till oss om allt går som det ska! Troligen ska vi åka och köpa allt som behövs idag! Så taggad! 😍

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

ipopuma
6/29/16, 3:15 PM
#22

#21 ååå vadå för någon?

Fisherling
6/29/16, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Min mamma har nu nämnt inte bara en, utan TVÅ gånger att vi kanske borde skaffa en hund till! Blir så lycklig! Men det är ju som det är, hundköp får vänta tills jag har inkomst och flyttar till större, men ändå! Hon är ombord på idén iallafall! I andra nyheter har Tinja varit med och paddlat idag :D

apportbocken
6/30/16, 9:11 AM
#24

#22 En liten beardisgrabb! :)

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

nadilda
7/2/16, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Hade precis ett kombinerat träningspass med båda tjejerna som bara kändes helt lyckat. Blev tema stadga för galna unghunden och tema fart för den i lydnaden något sävliga vuxna hunden. Bl.a. tränade vi länge på att lillan fick ligga plats medan den andra rundade stolpar i fart framför näsan på henne. Båda två imponerade stort, kunde höja kraven mycket mer än vad jag trodde på båda! Här är båda på dagens långpromenad❤

ipopuma
7/2/16, 9:42 PM
#26

#24 nej men gud så kul. Känner en och han är så söt men mycket päls :P De är superfina :D

Snart drar man iväg på läger. WHOP WHOP

Jetaime
7/2/16, 9:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

1:a pris och en 2:a placering i LK1 idag! :D
Är så glad att vi lyckades hålla ihop så pass bra som vi gjorde med tanke på hur SJUK NERVÖS jag var.. till och med flera dagar innan!

Annons:
apportbocken
7/2/16, 10:05 PM
#28

#26 Ja han är superhärlig! Redan ganska lurvig men han lär bli betydligt lurvigare. Kul med läger! #27 Stort grattis!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Frida B
7/3/16, 11:56 AM
#29

Dobby överaskade mig stort häromdagen. Vi har inhägnad trädgård som han lätt kommer kunna hoppa över om han vill, och som grädden på moset så springer det förbi barn som lockar på honom (även vuxna, han är ju såååå sööööt…) utanför.  Så han hoppar och grejar på staketet. 

Men denna morgonen satt vi ute, grannarna kom förbi och började prata. Mannen och ena dottern sträcker sig över staketet och "heeeej dobby kom då dobby" och håller ut händerna. Dobby springer ut… Och stannar 2 meter och tittar på dom! Men går inte fram! Jag berömmer honom och han kommer springandes till mig. Sen gör han samma sak 2 gånger till! Han springer aldrig hela vägen fram till grannarna! Så stolt över honom!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Candy123
7/14/16, 2:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Lyx att bo nära mush fabriken som ganska ofta har riktigt bra priser på sådant som blivit fel förpackat och liknande, så idag fyndade vi 2,3kg kycklingvingar för 7€ och 2,5kg Vaisto för 5€!

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

ipopuma
11/13/16, 2:51 PM
#31

ipo 2 avklarat med 78 på spår (en skit andrasträcka men utnärkt på apporter men nöjd då vi knappt har spårat något) 90 på lydnaden (sprang runt hundret på uthoppet) och 93 på skyddet. Så jävla nöjd då hon också varit i vila i tvåånader pga skada o inte kunnat träna överdrivet mkt till detta. Så stolt över min Puma o fick så många kommentarer om vilken fin tik jag har SÅ STOOOLT!!!! Nu blir det att träna en massa o sikta på en ipo3!

Hornslandet
11/13/16, 11:24 PM
#32

Ok, inget att göra med hund. Men efter 5 dagar ca med en jäkla dust av min återkommande helvetes nackvärk så verkar det ha släppt idag. Hoppas på vidare förbättring efter denna nattsömnen :D

JoannaLi
11/14/16, 9:48 PM
#33

Arrak gick lös i 2 km idag.

Snuffles
11/17/16, 8:43 PM
#34

Tog ut båda hundarna på en promenad förut och Bobby som brukar dra sönder händerna på en, han gick jättefint vid min sida typ hela promenaden, och när han drog behövde jag bara säga åt honom att här ska du gå, och så pekade jag på min högra sida. Sen kom det förbi en hund som skällde, och han skällde bara tillbaka lite grann innan jag sa till honom att sitta och gav honom godis, då brydde han sig inte alls om den andra hunden! Sååå duktig. Var jätterädd att jag inte skulle klara av honom och att han skulle få flytta, vill ju inte att han ska behöva flytta runt massor (får ju ta över honom nu när min mamma dog för 2 månader sedan) men det går jättebra. Är jättestolt över honom.

Annons:
Upp till toppen
Annons: