Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1089 ggr
swapp
5/6/16, 11:47 PM

Hur gör jag med örondroppar?

Jag ger örondroppar till min lilla hund just nu som jag fått av veterinären. Betnovat. Men jag är lite fundersam på hur man ska behandla med det. Kanske en dum fråga men ska jag torka bort vätskan efter att jag har masserat ned det i hörselgången? Eller ska det ligga kvar där och typ verka? Just nu torkar jag bort det med en bomullspad direkt efter jag masserat ner det.

Annons:
[Klave]
5/6/16, 11:57 PM
#1

Håll kvar hans huvud så det rinner ner lite, låt honom sedan ruska ifall han vill det och sedan efter kan du torka det som kommit i ytterörat då det kan svida en del. Men torka bara det yttre.

Bill&Bull
5/6/16, 11:58 PM
#2

Vad jag förstått så ska det vara kvar och verka, sen kan hunden skaka på huvudet och då kan man torka bort om det blir kladdigt/blött.

||My Love For Animals Is Immortal||

whiteangel13
5/7/16, 1:32 AM
#3

Nej du ska låta det sitta kvar men det är viktigt att du gör rent öronen också. När min hund hade problem så hällde jag i Otodine en gång per dag och lät det verka i ca 15 min och sen torka ur, sen i med betnovat och låta det vara till dagen därpå då jag gjorde om samma procedur först Otodine och sen betnovat. Struntar man i att göra rent öronen så blir det gammalt kladd kvar som kan orsaka nya besvär.

Honestyisdead
5/7/16, 3:42 AM
#4

#3 Hur gjorde du rent öronen? Torkade ur så att säga.

swapp
5/7/16, 9:16 AM
#5

Okej, tack! Nu vet jag hur jag ska göra.
Men var tar vätskan vägen om jag låter det ligga kvar i örat?

Honestyisdead
5/7/16, 9:35 AM
#6

Ner i örongången och sedan ut.

Annons:
whiteangel13
5/7/16, 5:53 PM
#7

#4 Japp torkade ur öronen en kvart efter att jag fyllt hela örongången med Otodine. Torkade med en bomullpadd så långt ner i örat som det bara går så att det blir riktigt rent.

Upp till toppen
Annons: