Annons:
Etikettövrigt
Läst 2424 ggr
Wellcraft
2016-05-06 00:06

Hundsamarit?

någon som har erfarenhet av denna organisation?
Inte ute efter diskussion ang. gatuhundar eller liknande, utan är genuint nyfiken på organisationen. Har inte hört mycket om den eller sett den förr.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Lona
2016-05-06 02:45
#1

Kikade runt lite snabbt på deras hemsida och blev fundersam eftersom det på ett ställe står "Irinas hundhem" och på ett annat "Elenas hundhem". Klart att det bara kan vara ett slarvfel men det ser lite skumt ut…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Wellcraft
2016-05-06 11:46
#2

#1 Intressant. Det tänkte jag inte på.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

LindaBlue
2016-05-06 18:39
#3

Nu har jag inte tittat på sidan och det ni pratar om, och har ingen erfarenhet av hundsamarit, men många jobbar med flera olika små volontärshelters, om man inte har stor egen mark,  så det skulle kunna vara därför det står olika namn.

happinessofdogs
2016-05-07 21:17
#4

Anledningen till att det står både Elenas hundhem och Irinas hundhem på hemsidan är för att de tidigare hade ett samarbete med Elena.
Valeria som bor i Sverige (men kommer från Ryssland) startade Hundsamarit med Elena's hundhem och de hade ett bra samarbete i flera år. Men för inte så länge sedan valde Valeria att inte samarbeta med Elena längre då det verkar som dom inte kunde samarbeta på rätt sätt längre, hon har inte gått ut med exakta anledningen. Hon startade då ett samarbete med Irina istället. Valeria har fullt upp och har lite problem med hemsidan så hon uppdaterar inte allt hela tiden.

Jag har adopterat en hund via Hundsamarit 2013. Det gick hur bra som helst och Valeria är väldigt öppen med hur det ser ut där i Ryssland och hur det går till. Hon rekommenderar till exempel att man gör en egen vet-besiktning hemma eftersom dom i Ryssland tänker typ "Hunden har 4 ben och en svans som viftar så den mår bra". Det man bör tänka på är att även om Hundsamarit i sig är bra så har även dom hundar som blir väldigt rädda under resan och när dom anländer till Sverige, så det är något man får vara beredd på. Vill man så kan man även ha fortsatt kontakt med Valeria och hon brukar försöka anordna årliga Hundsamarit-träffar.🙂

a"Inger
2016-05-19 12:47
#5

Jag har adopterat en hund redan i starten 2011 från hundsamarit. Hon hade alla vacc. som behövdes och var steriliserad. Veterinär besiktningen som gjordes direkt hon anlänt  var utan anmärkning. Valeria höll kontakt och var lätt att få tag på om man undrade över något. Jag är jättenöjd med denna fina hund som nu har varit hos mig i 5 år, hon är pigg , glad och väldigt robust. Veterinär kostnaden har varit i stort sett uppföljning av vaccinationer. Kan starkt rekommendera dem om någon vill a en trevlig hund! Ps hon finns på hundsamarits  startsida  med bild Shura heter hon Ds

Wellcraft
2016-05-19 13:02
#6

#5 Steriliserad? Hoppas hunden var kastrerad.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Upp till toppen
Annons: