Annons:
Etikettövrigt
Läst 1418 ggr
Noa-Nisse
2016-05-05 13:48

Folk tar omvägar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har på den senaste tiden märkt hur folk med hund tar stora omvägar när vi möts på gatan och gångstigar när jag är ute med min hund. Har såklart varit med om det innan också eftersom hon är en rätt stor hund, så folk kan bli lite rädda. Men som sagt så har nästan alla undvikit oss och tagit stora omvägar på senaste tiden.

… M E N, idag kom jag på varför! 

Jag satte ju en stor gul reflexliknande-sak i kopplet för ett tag sedan. Kom på det nu när jag såg att en vän hade delat bilden om att man inte ska gå fram till hundar som har gult på sig på facebook. 

Så där ser man! Så roligt att folk visar respekt utan att jag fattat varför :P

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Annons:
Zadeira
2016-05-05 14:35
#1

Nu har jag inte facebook så jag har kanske missat något men jag har aldrig hört att man inte ska gå fram till hundar med gult på sig?

Herveaux
2016-05-05 14:50
#2

#1 Här an du läsa om "Gula Hund" eller "Gula bandet"
http://gulahund.se/svenska/


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Zadeira
2016-05-05 15:05
#3

#2 Tack! Nu har jag lärt mig något nytt! Lite som att hästar med röd rosett  i svansen ska man hålla sig på avstånd från eftersom de sparkar.

Herveaux
2016-05-05 15:12
#4

#3 Tack själv, där fick jag lära mig något nytt också! 👍
"Varning för sparkande häst"-rosetten har gått mig helt förbi…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

russin
2016-05-05 20:32
#5

Fast ärligt så tror jag inte att folk som inte har hund känner till detta - när knappt ens folk som äger hund vet om det 🙂

Noa-Nisse
2016-05-05 21:45
#6

Som jag skrev så var det folk MED hund som tog omvägar som aldrig förr. Så många måste ju veta om det :)

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Annons:
Herveaux
2016-05-05 21:47
#7

#6 Jag tror hundens storlek också kan vara ganska så respektingivande,
när jag och varghunden är ute och går får vi ofta fri väg så att säga. 🚬


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Noa-Nisse
2016-05-05 21:53
#8

Jo fast nu märkte jag ju skillnad från innan jag satte på den gula reflexen i kopplet och när den väl satt i kopplet.
Jag vet att folk ibland tar omvägar när jag kommer med min hund, men långt ifrån 50 % som gör det. Men nu under denna tiden så har i princip alla gjort det. Brukar alltid träffa någon med hund som frågar om de får hälsa. Ingen har frågat nu :O :P

Tänkte bara sprida lite positivitet i dessa dagar :) JAG tyckte iallafall att det var en markant skillnad. vilket tyder på att man visar varandra respekt :)

 Medarbetare på Hundar.ifokus

[Nalle-]
2016-05-05 22:04
#9

Vilken lustig historia! Härligt att det verkar fungera med ett gult band :) 

Och hon är ju verkligen för läcker!

russin
2016-05-06 10:01
#10

#6 - ok missade det 🙂

Jag personligen har sett detta med gult band i flera år, men skulle ändå inte tänka på det ute. Dock håller jag ändå avstånd från hundar och främst stora då en av mina hundar går igång och skäller mycket om vi är för nära 🙂

Upp till toppen
Annons: