Annons:
Etikettträning-och-inlärning
Läst 2103 ggr
FrostSparkle
2016-05-05 09:52

Lära att rulla runt

Hej jag skulle behöva ha hjälp med hur jag ska lära min hund att rulla runt. På de sidor och videor jag har läst/tittat på så ska man ha en godis framför hunden och dra den bak mot kroppen. Detta för att hunden kommer att följa efter och kommer förmodligen rulla. Men jag undrar finns det ett annat sätt att lära det på? För att min hund vägrar att följa efter så långt när man kan vända på huvudet åt andra hållet eller vill ställa sig upp efter den😂
Så finns det några andra sätt att lära dem att rulla runt på?

Annons:
Fridaaaa
2016-05-05 09:55
#1

låter precis som Roxy! Gett upp hoppat tillfälligt om att lära henne rulla runt xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alice..Hundar
2016-05-05 10:37
#2

På min hund så funka de inte så bra heller men jag tog något som hon gillar super mycket (leverpastej) och lärde mig när hon vände på sig och precis innan hon skulle göra det så hjälpte jag henne med handen flera gånger och nu har hon fattat vad man ska göra❤️🐶 Det kanske inte funkar och du kanske redan har provat😃 men det kanske var till hjälp

/Alice

FrostSparkle
2016-05-05 13:02
#3

Tack så mycket för svaren. Har faktiskt inte provat att hjälpa till med handen, så det är något jag måste testa 🐶🙂

tulinia
2016-05-05 18:23
#4

börja med små steg. börjar hunden vrida på huvudet beröm!!! Jättebra tjoho! när hunden förstår att den ska vrida på huvudet väntar du med att berömma tills huvudet är liite mer vridet. Förhoppningsvis så rullar hunden runt tillslut ;) jag tränade så för att lära Felix "uppochner" (han ligger på rygg med benen rakt upp) blir superlätt att torka tassar :D

jenmjao
2016-05-05 22:25
#5

Jag lärde min tik som valp att ligga (även på sidan och "normalt") och när hon låg på sidan rullade jag över henne lite lätt (bara en halv rullning i början) berömde och gav godis och fortsatte så. jag vet inte om hon kan rulla nu längre då det inte är något stort trick i min värld men förr kunde hon det iaf ;)

frejaspluto
2016-05-05 23:15
#6

Jag hade ett gott köttben och bad min hund och ligga hade små handrörelse ganska nära nosen så till att han följde mina handrörelser och kommando. Vara kosekvent, behålla benet tills det blir rulla runt. Det gick på 5 min. !

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
Upp till toppen
Annons: