Annons:
Etikettvalpar
Läst 2355 ggr
thea_eliasson
2016-05-05 08:12

Inköpslista till valp

Vi har nu bestämt oss för att skaffa valp🐶 Igår var vi och tittade på den 4-veckor gamla valpen🐶 Namnet är inte bestämt än men det lutar åt uppfödarens namn Charlie än så länge🐶

Här är vår inköpslista… Jag skulle gärna vilja ha hjälp med denna 🐶 Är det något som vi har missat här som behövs?❤️

Tackar för hjälpen redan nu❤️

Mat

Foder

Matskålar

Belöningsgodis

Foderburk/Fodertunna

Sovplats

Bädd

Filtar

Aktivering/promenader

Koppel

Halsband

Leksaker (pip, gosedjur, dragleksaker)

Aktiveringsleksaker (godis trillar ut)

Påsar

Handukar

Pälsvårdsprodukter/Vård

Tandborste

Borste
Klosax
Schampo och balsam

Övrigt

Spray för att torka upp olyckor

Bur till bil?

Kompostgaller

Annons:
taylor__lambert
2016-05-05 09:00
#1

renras? blandras? tänkt att ställa ut? klicker är väldigt bra att ha (om man gillar klicker). trimbord om man har en mindre ras eller en ras som ska trimmas ordentligt. Fön för hundar med svår torkad päls.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Loxo
2016-05-05 09:58
#2

Sele

Långlina

Tuggben

thea_eliasson
2016-05-05 10:01
#3

Det blev en cockerpoo för vå del och trimbord kommer vi inte att använda eftersom vi haren vän som klipper hunden åt oss taylor_lambert

taylor__lambert
2016-05-05 12:11
#4

Vet du om den kommer få pudelpäls eller Cocker päls? För får den Cocker päls kan jag rekommendera mars coat king! Superbra att underhålla en Cocker päls med.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

hemul
2016-05-05 14:09
#5

Det allra mesta kan du faktiskt köpa senare när du märker vad du behöver. T.ex. så duger en tomkartong med en gammal filt/större frottéhandduk alldeles utmärkt som korg till att börja med och det gör inget om valpen biter sönder det. Du kommer ändå att behöva köpa ny korg när valpen växt till sig.

Zyloon
2016-05-05 14:25
#6

Adresstub ev namnbricka kanske?

Termometer?

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

Annons:
Lona
2016-05-05 15:51
#7

Fästingborttagare! (Om ni bor där det finns fästingar)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

jenmjao
2016-05-05 17:48
#8

Det finns såååå himla mycket man kommer på i efterhand och kan söka på i djuraffärer online ;) Själv köpte jag sådan här till min äldre tik https://vetzoo.se/svenska-djurapoteket-mage-tarm
funkar jätte bra! Är skönt att ha hemma också

hemul
2016-05-05 20:47
#9

Men gud så dyrt! Det finns ju på ICA och kostar inte alls mycket.

hund_katt
2016-05-06 10:44
#10

Första-hjälpen-kit! Med bandage, fästingplockare, blodstopp, osv som är bra att alltid ha en i bilen, som alltid hänger med, och en hemma! :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
2016-05-06 11:38
#11

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

smellcaramell
2016-05-06 13:25
#12

kan säga att det finn mycket onödigt att köpa till djur idag, speciellt när man inte fått hem djuret än. För oss hade det till exempel varit helt onödigt att köpa hundgodis, hundtugg och aktiveringsleksaker som innefattar mat de 10 första åren eftersom att vår hund vägrade äta typ allt, fick kämpa för att få i henne en hyfsad mängd mat för dagen ungefär. Här är en lista på vad som vi har just nu(när hon faktiskt börjat äta lite) 1. hundmat hon är van vid 2. Belöningsgodis, funkar bra med torkat kött man torkat hemma 3. Koppel 4. Sele 5. Långlina 6. Hundkorg för de få gånger hon är blöt/smutsig och inte får sova i sängen 7. Mat/vattenskål, vanliga skålar från ikea 8. En stor handduk från ikea som jag klippt isär till två mindre. 9. klotång satsa på en rejäl, vår har hållt i snart 11 år utan problem 10. karda vi använder samma hårtork på vovven som till mig, fodret har jag i en gammal pepparkaksburk/i säcken i källaren. Shampo o balsam delar vi på, "balsamspray" för jag själv. Leksaker har hon en som hon fick från uppfödareb men hon gillar inte att leka. tandborste kan man köpa en barntandborste på ica. till olyckor kan man spraya på en blandning av vatten o diskmedel o avsluta med att torka av med ättika. Kompostgaller har vi aldrig behövt och i bilen vill vovven kunna titta ut så hon åker i sele så vi har ingen bur. fästingborttagare kan man enkelt göra själv av en gammal stiftpenna o lite sy tråd, ett köksbord med plastad frottee räcker gått och väl som trimmbord, jag sitter dock på golvet o trimmar min hund. Istället för blodstopp kan man använda potatismjöl o.s.v. Som sagt enormt mycket "onödigt" som man kanske redan har hemma, sedan man kanske vill lyxa till det med vissa saker men det är sällan någon ide i början för valpar har en tendens att tugga sönder allt ;) men en burk sparris kan va bra att ha hemma om hunden får i sig något vasst.

hemul
2016-05-06 14:31
#13

Det där med sparris har jag läst förr. Men hur får man i hunden sparrisen? Kan tänka mig att typ skära i bitar och blanda med leverpastej funkar, men då kortar man ju ner fibrerna och meningen är väl att de ska vara långa?

Annons:
taylor__lambert
2016-05-06 15:19
#14

#13 ja meningen är att de ska vara långa, det är inte alla hundar som käkar sparris. Man brukar lägga det i maten för att enklast få ned det, men många hundar tycker ändå inte om det, det är ju konstig konsistens kan en del tycka. Sen beror storleken på hunden tycker jag, en större hund bör ju ha större sparris och en liten kan nog ta mindre bitar. Det handlar ju om att den ska tråda in det som kan vara skadligt för hunden och om hunden då får för mycket kan de få, precis som vi, tarmomvridning av det.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Yipp
2016-05-09 21:21
#15

#13 Dom hundar jag gett sparris har käkat upp den glatt av sig själva ;) Oftast är det väl så att hundar som råkat äta upp farliga grejer är rätt så matglada. Annars skulle jag nog försöka kleta in sparrisarna i mjukost eller kanske doppa i geggig blötmat till katt? #0 Något som man kanske inte tänker på men som jag använder i princip jämt är en pannlampa! Otroligt praktiskt när man ska kolla upp små sår, plocka fästingar, klippa klor, kika in i munnen, kolla öronen, osv.

Upp till toppen
Annons: