Annons:
Etiketthälsa
Läst 814 ggr
Becka1231
5/5/16, 7:55 AM

Infektion i ögat?

Jag har en 9 månaders tik som det har börjat komma lite var ur ena ögat på. ögonvitan är även lite röd. Hon har även börjat kissa inne och kisset luktar sjukdom, jag vaknar av stanken, så något är fel. Jag tycker inte att det verkar vara så akut att jag måste åka in till veterinären idag på röd dag i och med att hon i övrigt är precis så sprallig som hon brukar vara. Igår kväll blev hon röd i slemhinnorna i munnen, men det gick över sedan. 
Min tanke är att hon kanske har fått in något i ögat som sedan har orsakat en infektion i kroppen och att kissningen hör ihop med detta. Någon som vet mer om sådant här än mig?

Annons:
Herveaux
5/5/16, 12:55 PM
#1

Jag hade ringt och rådfrågat en veterinär!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[AnimeV4]
5/5/16, 3:49 PM
#2

Ring en kunnig veterinär!

Em_
5/5/16, 4:00 PM
#3

Jag väntar inte med ögon, det får så stora konsekvenser om det inte går vägen… Om ögoninflammationen har spridit sig till blodet och vidare till njurar och urinblåsa låter det rätt allvarligt, tycker hon borde ha feber eller så då. Jag hade tempat och ringt en veterinär och diskuterat. Vård behöver hon ju före helgen oavsett, frågan är ju bara om det blir idag eller i morgon.


isblixt
5/5/16, 5:32 PM
#4

Vi åkte in med vår hund direkt när hon inte kunde öppna ena ögat, hon gick från fullt seende till helt igensvullen och geggig på mindre än en timme. Hos veterinären visade det sig att det var en skada på hornhinnan… så det blev antibiotika och massa andra mediciner. Som #3 sa, vänta aldrig när det gäller ögon! Kiss ska inte lukta sjukdom, då är det något fel på hunden.

Upp till toppen
Annons: