Annons:
Etikettträning-och-inlärning
Läst 854 ggr
andrea-w
2016-05-03 22:14

Onlinekurser

Jag såg att någon postade om en hundkurs på nätet och blev så himla nyfiken! Jag bor liksom mitt i ingenstans och har inte körkort så onlinekurser vore ju kanon…!

Är det någon som gått en onlinekurs har lust att berätta hur det funkade? 

Var det värt pengarna? 

Filmade ni er själva och fick feedback från kursledaren, och kunde ni diskutera med andra kursdeltagare på något sätt eller var det mest "självstudier" på egen hand?  

Och till sist, kan någon tipsa om företag eller tränare som erbjuder bra kurser på svenska eller engelska? :)

Annons:
reckon
2016-05-04 06:24
#1

Jag har gått en onlinekurs tidigare och går en nu. Båda hos Glädjeklick. Den första var en rallylydnadskurs för Anna Larsson som jag deltog i bara som åskådare. Med det menades att jag fick tillgång till allt material och beskrivningar, men kunde inte fråga om sådant som rörde min hund och vår träning - självstudier alltså. Men man får vara delaktig i diskussioner om andras klipp och såklart ställa frågor om det är något som är oklart. 

Jag kände lite att det rann ut i sanden för mig då jag inte hade någon "press" på mig att träna och dessutom var det mörkt och omotiverande i januari-febriari. Men man har materialet kvar i ett halvår och man kan ju spara alla beskrivningar och länkar så att man har allt kvar. Det är många bra, beskrivande videos i instruktionerna. 

Nu går jag en kurs i Lugn och fokuserad hund för Åsa Jakobsson, och denna gången som deltagare med hund. Rekommendationen är max en film per dag och max fem minuter lång så att man väljer att visa just det som är relevant och det man funderar över eller vill ha hjälp med. Väldigt nyttigt att se och reflektera över sin egen träning efter varje pass!

Åsa känns mycket engagerad och nu efter första "lektionen" känner jag mig väldigt motiverad! En sak jag tyckte var väldigt bra var att man under introduktionen fick en beskrivning i hur man enkelt kan redigera sin film i Movie Maker på olika sätt. Detta var till mycket hjälp för mig som var helt grön på området, och nu har jag gjort två filmer på två dagar och skickat in för feeback. 🙂 Lärorikt även att se andras filmer och vad de får för råd och tips.

Deltagare med hund i Lugn&fokuserad-kursen kostade 1500 kr eller 750 kr som åskådare, och om jag minns rätt var det samma för rallylydnadskursen. Jag kan verkligen rekommendera onlinekurser om man som jag bor någonstans där inte kursutbudet är så stort.

reckon
2016-05-04 18:14
#2

Kan väl tillägga att man säkert kan få ut jättemycket även som åskådare på onlinekurser, om man har lite mer disciplin och motivation än vad jag hade vid tillfället för rallykursen. 🙂

Upp till toppen
Annons: