Annons:
Etikettövrigt
Läst 772 ggr
JoannaLi
5/2/16, 9:31 PM

Fjällvandra 2016

Frågor och "community" tänkte jag!

Vem ska vandra, var och när? :D

Vi ska upp till Tärna-hållet, vi åker jag, min labrador, min bästa vän, hennes whippet och min morfar med husvagnen. Vi kör på dagsturer från husvagnen eftersom att det är min och min kompis första gång (och hundarnas). Tid är inte spikat än, men vi spanar lite på juli/augusti-skiftet. 

Jag barfar, men tänkte försöka ge färskfoder under turen, vi diskuterar lite lösningar men det verkar inte omöjligt. Hur mycket ökar ni fodergivan när ni är ute och går - om ni ens gör det?

Annons:
Kallaterrier
5/2/16, 9:40 PM
#1

Vi ska inte vandra i år, men gick en vandring i Femundsmarka i Norge i fjor då vi utgick från Grövelsjön. Vi sov fem nätter på fjället, gick lite drygt sju mil. Vi ökade vår hunds torrfoderranson från 3 dl om dagen till 4,5 deciliter och det var ganska lagom upplevde vi. Vi ger färskfoder hemma, men valde att ge Orijen regional red när vi vandrade då det är energitätt och i små kompakta bitar som tar liten plats i packningen :)

[Nalle-]
5/3/16, 3:42 PM
#2

Kul!

Har varit sugen på att fjällvandra de senaste två åren, i år ser det äntligen ut att bli av. Blir jag och en kompis som åker, samt hunden såklart, och just nu lutar det åt Hemavan. Vi är inte heller några vana vandrare så vi siktar på dagsturer 😉Hoppas att det blir av, skulle vara hemskt trevligt!

Majken!
5/3/16, 3:49 PM
#3

För oss blir det många turer till fjälls, som vanligt, det är lyxen med att ha 40 minuter till närmaste fjälltopp. Jag har inte behövt öka fodergivan någonting på fjället, ger istället hunden alla matrester som blir över och det räcker gott och väl.

Kallaterrier
5/3/16, 4:15 PM
#4

#3 Får du mat över på fjället??? Det får inte vi ;)

Upp till toppen
Annons: