Annons:
Etikettövrigt
Läst 1286 ggr
Tanjis
4/28/16, 9:10 AM

Lek: Om ni skulle dömma mig utefter min hundras

Det här är bara för skoj :)! Såhär gått det till: Jag berättar vad jag har för hundras, nästa talare berättar då hur dom tror jag är som person utifrån den hundras jag har. Efter att personen har sagt vad den tror så är det dennes tur att berätta vad hennes har för ras och person nr tre ska då berätta sin tolkning om person nr två och så vidare. Min hundras: Welsh corgi cardigan

Annons:
Joyous
4/28/16, 11:03 AM
#1

Jag tror att du är en relativt aktiv och sprallig person som tar ganska lätt på saker och ting. Du är inte konflikträdd men jag skulle tro att du föredrar att lösa konflikter på ett lugnt och sansat vis, hellre vänner än ovänner, och du har överlag lätt för att få vänner. En perfekt lördagkväll spenderar du helst hemma, med människor som du tycker om och ett roligt sällskapsspel! Min hundras: Malinois

jenmjao
4/28/16, 11:06 AM
#2

#1 Väldigt aktiv människa som har svårt att koppla av och gillar att ha koll på precis allt hela tiden, Nya äventyr är roligare än att ta det lugnt hemma. Du är väldigt social och trevlig, men biter gärna till om det är så att det behövs. Bra självkontroll, men lite dampryck kan du få ;)

Då min malle fortfarande är valp får jag väl säga att min ras är en Schäfer labrador.

JoannaLi
4/28/16, 11:37 AM
#3

Du är en glad och sprallig människa, som tycker om skog och mark! Lite pysslig av dig, tycker om att t.ex. sy egna grejer till hunden. Du är en trevlig person som man gärna vänder sig till när man behöver hjälp, väldigt pålitlig. #1 som man ringer när man gjort slut eller behöver flytthjälp. Kan ändå peka lite grann med hela handen, men tycker inte om överdrivet hårda tag. 

Jag har labrador och jämthund.

ipopuma
4/28/16, 1:24 PM
#4

Jag tror du är en friluftsmänniska som går upp tidigt på söndagsmorgonar för att gå ut och jag eller för att spåra. För att du har två jaktraser tror jag att du jagar. Jag tror du tränar lite rally eller viltspår och tävlar lite. Du gillar promenader med andra människor. Du är trygg och omtänksam och lugn.

Jag har dvärg och riesenschnauzer

Candy123
4/28/16, 2:03 PM
#5

Ganska envis och bra på att lösa konfliketer på ett bra sätt. Gillar att vara ute i skogen och träna tex spår men såklar också långa promenader i skog och kanske upp på ett fjäll. Australian kelpie

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Fisherling
4/28/16, 4:56 PM
#6

För dig ska det helst hända något hela tiden, finns det inget att göra i stunden så sitter du gärna och planerar vad du ska göra senare. Du är glad och hänger gärna på det mesta men är inte alls någon dörrmatta, utan låter gärna folk veta vad du tycker och tänker.

Jag har en Australian Shepherd och en Labrador Retriever.

Annons:
Nordanälvens
4/28/16, 6:03 PM
#7

Du är en aktiv person, men tar det gärna lugnt framför soffan och käkar pizza ibland. Du har en mycket attraktiv personlighet men kan verka lat för folk som inte känner dig. Du älskar allt och alla plus att du har lätt för att skaffa nya bekantskaper.

Jag har en American Staffordshire Terrier/Labrador Retriver

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Anibaz
4/28/16, 6:17 PM
#8

Relativt aktiv, har en balans mellan aktivitet och vila. Gillar att träffa folk och att vara ute i naturen. Australian shepherd.

neko
4/28/16, 6:23 PM
#9

Du är aktiv och tycker om att vistas i naturen. Du är öppen till att testa nya saker och tycker om att vara runt människor.

Norsk lundehund.

Zadeira
4/28/16, 6:56 PM
#10

Jag tror att du är orädd och uppmärksam. Har personlig integritet som du står fast vid men är väldigt kärleksfull och nära med din familj. Du är självsäker och står upp för dig själv, och skyddar gärna dina nära.

Engelsk Cocker Spaniel

R.H
4/28/16, 8:05 PM
#11

Jag tror att du gillar att vara aktiv och prova nya saker men att du också uppskattar några slappa dagar då och då. Lite av en livsnjutare som uppskattar det där lilla extra i vardagen. Du är självsäker men behöver inte alltid hävda dig då du är trygg i dig själv.

Ceskoslovensky Vlcak

Snurrig
4/28/16, 8:43 PM
#12

#11 Jag tror att du älskar naturen och är ute i skogen varje dag. Du är en människa som verkligen lever för hundar. Du tycker om uppmärksamhet, men är samtidigt tillbakadragen. Stora folksamlingar och främlingar är inget för dig. Du föredrar den familj och vänskapskrets du redan har. Lojal, ärlig och allvarlig. Glad, men det syns inte utifrån för folk som inte känner dig. Kan uppfattas som udda. Förmodligen ett hälsofreak som ska äta nyttigt, ingen färdigmat här inte. 😃

(Skulle vara roligt att höra om någon gissning stämmer, eller om jag är helt fel ute)

Gos d'Atura Catalá och Finsk Lapphund

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

R.H
4/28/16, 10:42 PM
#13

#12 WOW säger jag bara! Det är verkligen helt rätt! Eller ja , allt förutom att jag är ett hälsofreak ;)

Annons:
belliiboii
4/28/16, 10:49 PM
#14

#12 Jag tror att du är en väldigt lugn person som tänker innan du pratar. Du är smart men du visar det inte på ett arrogant sätt utan du löser problem om du stöter på dom.  Du tycker om att hitta på nya grejer och speciellt med dina hundar! Jag tror även att du värdesätter få men djupa relationer över breda och ytliga, samt att du är väldigt lojal mot dina närmaste! :D

Min ras är Rottweiler :)

Wellcraft
4/28/16, 11:16 PM
#15

#14 
Jag skulle gissa på att du står med fötterna ordentligt på jorden och tänker först, handlar sedan. 
Du klarar dig bra på egen hand även om du föredrar sällskap. Hmm.
Du älskar dina nära och kära och skulle gå genom eld och vatten för dem, men är lite mer reserverad mot folk du inte känner eller inte känner särskilt mycket, men aldrig otrevlig.
Du är lugn men har ett driv i dig när det behövs och är duktig på att fatta beslut utan att vela för mycket. 😃

Min ras är lagotto

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Gollums Fru
4/28/16, 11:18 PM
#16

#14 Jag tror att du är en ansvarstagande person med fötterna på jorden. Du har hög emotionell kompetens och dina vänner vänder sig gärna till dig för dina råd när de har problem eller behöver diskutera ett dilemma. Du är solidarisk mot såväl djur som människor. Du har ett inre lugn och är inte sen med att sprida det omkring dig eller styra upp en situation som är stressig/kaosartad. Min ras är amstaffmix (oklart vilka raser han är mixad med).

Jasa nej saja!

Gollums Fru
4/28/16, 11:29 PM
#17

#15 Upps… men jag gör en på dig också då :) Jag tror att du är en sprallig människa som har nära till skratt. Du såsar dig inte genom dagarna, vilar gör man på kvällar, nätter och (ibland) på helgerna. Du är en sådan person som är lätt att umgås med och när du kommer in i ett rum är du som en frisk fläkt och för ett ögonblick känner sig alla på lite bättre humör. Du gillar att göra saker helhjärtat, om du riskerar att inte få ett bra resultat väntar du hellre med att utföra uppgiften tills du kan göra ditt bästa med den.

Jasa nej saja!

Catta-
4/29/16, 1:32 PM
#18

#16/#17 Jag tror du är en bestämd person men som har en stor humoristisk sida, du gillar att ta en fika på stan med dina närmaste vänner. Du gillar nödvändigtvis inte att stå i centrum men har inga problem att prata och träffa nya människor. På lördagskvällarna föredrar du att krypa ner i soffan framför en film eller kanske gå på bio med en vän. Min ras är en storpudel

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

ifoundnemo
4/29/16, 2:31 PM
#19

Du är en lättsam och glad person. Du gillar att vara social och träffa nya människor men såklart extra glad för nära och kära. Att vara utomhus, helst i skog, är något du njuter av. Att få klura på lösningar till problem är något du tycker är kul. Mysa i soffan efter en härlig skogspromenad är bland det bästa du vet. Har en keeshond och en cavalier blandis :)

Gollums Fru
4/29/16, 3:51 PM
#20

#18, haha typ alla rätt!

Jasa nej saja!

Annons:
[Clifford5sos]
4/29/16, 7:09 PM
#21

Du är en lugn och ganska harmonisk person som gillar att ta det lugnt hemma, se på film och baka. Du säger aldrig nej för en härlig promenad (om det är bra väder så att säga)…Du älskar även att åka runt på små resor. Jag har en vattenhund.

Turast
4/29/16, 7:32 PM
#22

Jag tror att du är lite nervös av dig, har svårt att fatta beslut. Du är dock oftast glad när du känner dig trygg och du älskar (lite förutsägbart) att åka till simmlhallen eller sjön och ta ett dopp..! Trots att di gillar att bada/simma så är regn inte en favorit och du stannar hellre inne än en promenad i regnet.

Jag har Australian Shepherd

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Clifford5sos]
4/29/16, 8:15 PM
#23

Du är sportig, gillar att göra saker och du är en ganska "stabil" person och intelligent. I sociala sammanhang är det oftast du som är "the boss" eller den som hjälper till att bestämma. 

Du är ganska sprallig och social, glad och omtänksam. 

En promenad säger du aldrig nej till och du klär dig efter vädret. 

Nu skriver jag min mammas ras eftersom att jag vill fortsätta haha :-)

Pekingese.

IngridSvensson
4/30/16, 8:32 AM
#24

Du är en rätt lugn och avslappnande person som gillar att njuta av livet. Du tycker om god mat och dryck och umgås med dina nära och kära. Men du har inte emot ett litet äventyr ibland, som t.ex att resa iväg men det gör du inte så jätteofta. Min ras är norsk lundehund.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Noa-Nisse
4/30/16, 8:20 PM
#25

Du har valt en relativt ovanlig hundras vilket säger mig att du verkligen satt sig in i hundvärlden och är kunnig. Inte valt "första bästa" hund. Du gillar att vandra med din hund och att campa med din hund. Friluftsliv överhuvudtaget är intressant för dig. 

Min ras är Grand danois

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Gollums Fru
4/30/16, 8:29 PM
#26

#25 Du har ett stort hjärta och… en stor säng (haha). Du värdesätter vänskap, trygghet och närhet och är inte sen med att själv ge av detta till andra. Du vet att alla inte gillar att hundar hoppar, men ibland kan du verkligen inte motstå när din hund ställer sig på bakbenen och ger dig en kram som en jämlike. Du tycker om att studera din omgivning och brukar inte säga saker innan du har hunnit tänka på dem ett tag. Meh, jag har ju redan skrivit en gång innan så jag skriver min drömhundras: New Foundland

Jasa nej saja!

Allumania
5/1/16, 2:14 PM
#27

#26 Du är en mysig person som tycker om att dra sig på morgonen i sängen fören du stiger upp. Ditt hem är en organiserad kaos, för bara du vet var allt är. Du älskar att simma och instagrammar alla bad turer så snabbt du är vid stranden. Min ras: Finskstövare

Annons:
Upp till toppen
Annons: