Annons:
Etiketthundträffar
Läst 1224 ggr
Gollums Fru
4/21/16, 1:12 PM

Hundmöten Jönköping

Hej! Jag har en hund på ett år som börjat bete sig oroligt vid hundmöten. Han skäller på den andra hunden ochh far ut i kopplet. Detta har han gjort under en mycket kort tid och jag vill börja träna in ett annat beteende nu så fort som möjligt. Jag söker helt enkelt till en början nån förare och hund som har tålamod att gå lugnt förbi/stå neutralt stilla (obs. behöver inte vara nån slags elitlydnad, men tror att det är bra om det de första gångerna är en hund som ej skriker och far omkring i kopplet så mycket) osv. tills min hund är lugn och uppvisar önskvärt beteende vid hundmötet. Antar att ett träningstillfälle inte tar mer än 20-30 min. Om hundarna sen skulle funka ihop kanske de även kan leka ihop i framtiden. Min hund tycker ju om att leka med andra hundar, det är bara i hundmöten han betett sig konstigt de senaste veckorna :) Nån som känner sig intresserad/engagerad eller vet nån som är eller vart man kan få kontakt med folk som är det? Jag sparar till en hundmöteskurs men det kommer ta nästan tre månader innan jag känner att kag kan lägga pengar på det.

Jasa nej saja!

Annons:
LinaK
4/21/16, 2:22 PM
#1

Hej! Jag bor några mil ifrån Jönköping och skulle kunna hjälpa dig. Har samma problem som dig med ena hunden då han blivit påflugen ett x antal gånger. Men min havanais Algot på 7 år är en stabil kille vid hundmöten :) Hör av dig till mig om du är intresserad!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Gollums Fru
4/21/16, 4:15 PM
#2

#1 tack! PMade dig :)

Jasa nej saja!

Upp till toppen
Annons: