Annons:
Etiketthälsa
Läst 1440 ggr
taylor__lambert
4/14/16, 4:23 PM

För tunn?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om denna tik? Är hon något för tunn?

(Jaktlabrador, lite under året)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Annette
4/14/16, 4:27 PM
#1

Ja, hon är för tunn.

Lizelda
4/14/16, 4:29 PM
#2

Hon ser oerhört dåligt vinklad ut bak men det kanske bara är bilden? Lite tunn ser hon ut men svårt att se från den bilden. Kan du ta en uppställd samt en rakt uppifrån?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

taylor__lambert
4/14/16, 4:32 PM
#3

Hon är in action på bilden, stannade i typ en sekund innan hon drog iväg igen. Inte min egna hund utan en hund jag tränar men kan kolla bland mina foton om jag har en annan bild på henne.

Hon var lite rundare för ca 3-4v sen men åkte till uppfödaren och fick springa fritt i två veckor, då gick hon ned lite. Både jag och ägaren tycker hon är lite för tunn, men ville se vad andra också tyckte :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
4/14/16, 4:49 PM
#4

Svårt att välja tycker jag. Har ingen bra bild där hon står stilla då hon sällan är stilla.
Länk 1 Länk 2
De länkar ovan är alla bilder jag tog idag (förutom de 14 första i länk 1)

Länk 3
^Är bilder jag tog för ca 7 mån sen.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Lizelda
4/14/16, 4:57 PM
#5

#3 I så fall är det inte alls konstigt, våran flock går lös på inhägnad tomt här och när vi får hem hundar att passa så är de alltid rätt mycket smäckrare när de åker :) Äter inte ordentligt då det är massa nytt och sedan är det massa action hela tiden :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Turast
4/14/16, 5:00 PM
#6

Jag tycker att hon ser bra ut, på vissa bilder ser man revbenen men med tanke på att hon rusar omkring så är det ju inte speciellt konstigt tycker jag. tycker inte hon ser underviktig ut, men i nedre skalan av sund vikt tycker jag

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Lizelda
4/14/16, 5:04 PM
#7

Jag tycker inte att hon är "tunn", hon är tunnare än vad labbar vanligtvis är men inte mager på minsta sätt :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

taylor__lambert
4/14/16, 5:14 PM
#8

Tack för respons :)
Personligen vill ju jag ha smala, snygga, välbyggda hundar.
Här skulle jag väl vilja ha lite mer hull (inte mycket) sen mer muskler. Men det får ju vänta tills hon växt klart, hon växer ju fortfarande en hel del så det blir nog bra i slutändan.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

LinaK
4/14/16, 5:38 PM
#9

Tycker inte heller att hon ser FÖR tunn ut, väldigt slank och en välmarkerad midja. Hon är ju unghund också och dom kan ju se lite rangliga ut innan dom vuxit klart och börjat bygga ordentliga muskler.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Lona
4/14/16, 5:46 PM
#10

Tycker att hon ser alldeles normal ut för en ung jaktlabbe :-) . De ska definitivt inte ha "hull" utan hållas slanka. Lite mer muskler och massa men det kommer med tiden. Man kan heller inte jämföra med en showlabbe som är grövre byggd men dessutom ofta lite i överhull redan som valpar "för att ha något att växa i" - men det är en annan diskussion… Varifrån kommer hon :-) ?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

taylor__lambert
4/14/16, 6:03 PM
#11

#10 jo precis, exteriör labben är ju väldigt grovt byggd jämfört med jaktavlade så det går ju inte att jämföra. Hon kommer från Alsnäsets kennel :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

JoannaLi
4/14/16, 7:12 PM
#12

Jag tycker att hon ser jättefin ut :)

Wellcraft
4/14/16, 8:43 PM
#13

Ser jättefin ut. Absolut inte tunn.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
peafie
4/14/16, 11:03 PM
#14

Tycker också den ser fin ut.

Bloggen     ○    Instagram

[Majbot]
4/15/16, 1:17 AM
#15

Ser absolut fin ut 🙂

Zyloon
4/15/16, 12:52 PM
#16

Tycker också hon ser fin ut. Man kan känna igenom hunden genom att stryka den längs sidan med handflatan över revbenen. När man gör det ska man inte känna revbenen tydligt, alltså inte känna att det blir "guppigt" eller vad man ska kalla det. Utan det ska kännas relativt slätt. Vill man kolla ifall hunden är överviktig så ska man trycka lite löst vid revbenen och kunna känna dom. 🙂

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

taylor__lambert
4/29/16, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Idag har jag fått möjligheten att ta med mig yrvädret hem till mig 😃, hon stannar tills imorn kväll så jag ska stimulera hennes hjärna lite, lära henne lite hyffs 😉

Men nu när jag haft henne närmare och mer stilla och lugn så märker jag nu att, jo, hon är för smal! Hon skulle behöva lägga på sig lite lite då revbenen är väldigt tydliga (tre sista). Men annars är hon ju as snygg. Så jag ska nog berätta det för ägaren imorn och se vad hon tycker.  Själv skulle jag ju vilja att ägaren bytte foder, men man kan ju inte tvinga folk. Alternativt att hon får mer foder.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: