Annons:
Etikettquiz-kluringar-test
Läst 3212 ggr
evelili
4/1/16, 4:22 PM

Svara på 5 frågor - ställ 5 frågor

Denna "lek" går ut på att man ska ställa 5 frågor och när man gjort detta så ställer man 5 frågor efter du har svarat på frågorna. Frågorna får gärna vara hundrelaterade.
När du svarat på frågorna så ställer du fem nya frågor. Den första som svarar får ställa nya frågor. 

1. Vad hette din första hund?
2. Vad är det roligaste du gör med din hund?
3. Vilken ras tycker du är smartast?
4. Tycker du att det är fel att mata sin hund vid köksbordet?
5. Vad är din hunds värsta ovana?

Annons:
Therese
4/1/16, 4:31 PM
#1

1. Cissi <3
2. Allt, det är kul att han kan vara med överallt :)
3. Oj, många raser. Schäfer
4. Ja!
5. När han blir fixerad vid tikars kissfläckar..

1. Vad har du för ras?
2. Vad är din hunds favoritleksak?
3. Tycker din hund om att åka bil?
4. Hur är din hund vid hundmöten?
5. Koppel eller lös?

ipopuma
4/1/16, 5:32 PM
#2

1. Riesenshnazuer och en dvärgschnauzer

2. Sådant där fårskinn

3. Ja för då ska man ju göra nåt kul :D

4. Den ena kan hetsa upp sig den andra bryr sig inte

5. Beror på den ena nästan alltid lös den andra 50/50

1. Din drömras?

2. Favoritfärg på hund?

3. Någon egenskap som du tycker är extra viktig?

4. Har du någon hundreleterad dröm som du vill uppnå?

5. Vilket foder ger du din hund/dina hundar

R.H
4/1/16, 6:22 PM
#3

1. Ceskoslovenský vlciak (samma ros som min unghund)
2. Svårt att välja! Får jag bara välja en så säger jag svart.
3. En aktiv hund.
4. Någon gång skulle jag vilja göra ett uthållighetsprov.
5. Färskfoder!

1. Vad har din/dina hundar för favoritgodis?
2. Vad tycker din/dina hundar är roligast att träna ?
3. Har ni vunnit någon tävling ?
4. Har din/dina hundar något roligt beteende som får er att skratta?
5. Vad är/var det som var svårast/tog längst tid att lära din/dina hundar?

CayKantos
4/1/16, 6:26 PM
#4

1. Tjeckoslovakisk varghund 2. Brun 3. Arbetslust (av och på knapp) 4. Allt för många 5. Har ingen hund, men om jag hade hade jag gärna velat BARFA om pengarna fanns. Om inte taste of the wild, acana eller orijen foder. 1. Din nästa ras 2. Stora, små eller mellan hundar? 3. Kort, lång, krullig eller annan hundpäls? 4. Favorit hundnamn, både tik- och hannamn. 5. Din favorit hundbok?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
4/1/16, 6:26 PM
#5

#3 ojojoj 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

feminot
4/1/16, 8:18 PM
#6

1. Din nästa ras Malinois, eller fler huskies :) 2. Stora, små eller mellan hundar? Mellanstora, 20-40 kilo :) 3. Kort, lång, krullig eller annan hundpäls? Kort, eller halvlång typ 4. Favorit hundnamn, både tik- och hannamn. Balto (kommer nästa hund heta 😁 tik vet jag inte….. Bonnie (som en av mina heter) är fint :) 5. Din favorit hundbok? Som handlar om en hund/hundar? Isf en bok när jag läste som liten, handlade om en mops som hette molly tror jag :p 1. Din favorit film om hundar? 2. Uppåt öron eller hängande? 3. Borstar du din hunds tänder? 4. Har du nån gång struntat i o plocka upp nummer två efter hunden? 5. När du ser någon som har samma ras som du, tänker du "heej kompis :D" haha :p

Förlägen

Annons:
IngaTrnqvist
4/1/16, 8:55 PM
#7

1. Hachiko (är nog den enda jag sätt).
2. Uppåt.
3. Nej, barfar och ger ben.
4. Ja, i skogen.
5. Har blandras, men hajar till om någon har en hund som liknar min. Men även när jag ser någon som har min nästa hunds ras, även om jag själv inte har den rasen ännu. 

1. Skulle du kunna tänka dig att importera en hund från ett annat land?
2. En ras du vill ha, men inte kan skaffa?
3. Vilken hundsport gillar du (och din hund) mest?
4. Stor eller liten hund?
5. Favoritfärg på hund?

Candy123
4/1/16, 9:01 PM
#8

1. Skulle du kunna tänka dig att importera en hund från ett annat land? Ja importerade Dundee från Sverige (bor i Finland) 2. En ras du vill ha, men inte kan skaffa? Border collie (kan inte valla regelbundet) 3. Vilken hundsport gillar du (och din hund) mest? Har inte tränat så mycket sporter med dundee ännu men Rallylydnad : 4. Stor eller liten hund? Stor 5. Favoritfärg på hund? Blue merle 1. Vad äter din hund 2. Sele eller halsband 3. Favorit hundgodis 4. Det bästa med din hund 5. Varför valde du din hunds ras/raser

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

tiger tok
4/2/16, 6:49 AM
#9

1: vad äter din hund? Veterinär foder men ska börja ge Magnussons. 2: sele eller halsband? sele, använder dock halsbandet till labben för hon drar Aldrig. 3:favorit godis? Leversnittar:-) 4: det bästa med din hund? Att hon gillar alla men att det är mig hon lyder och vill vara med. 5: varför valde du din hunds ras? Det bara blev så, ville ha en ovanligare ras men hon behövde ett nytt hem! 1: hur gamla är din/dina hund/hundar? 2: vilken kennel/kennlar kommer din/dina hundar från? 3: hur gammal var du när du köpte din första hund? 4: din/dina hund/hundar varit friska eller sjuka under deras liv. 5: din näst kommande ras?

JoannaLi
4/2/16, 8:33 AM
#10
  1. Arrak är lite drygt 2 år. 

  2. "Oj, vilken fin hund du har - jag har också en jättefin hund, ska vi ta valpar?"-kennel (kom till mig som omplacering)

  3. 16 år. 

  4. …Meh. Han är väl frisk i sig (iofs inte haft honom särskilt länge). Men han har visat sig vara allergisk, och vi misstänker ytterligare en allergi, och han har haft en del fysiska problem med kroppen. 

  5. Eventuellt en ordentligare tävlingshund, brukshund. Kan inte låta bli att snegla mot mallen, men vi får se. Det är ju minst 2½ år kvar. 

  6. Vad hette den första hunden som du kom i kontakt med "på riktigt"? 

  7. Vad hette din allra första hund? 

  8. Vad valde du din nuvarande hund på för kriterier? (Föräldrarnas linjer, prestationer, hur fin den var…?) 

  9. Vad tränar ni på just nu? 

  10. Vad är du allra mest nöjd med med din nuvarande hund/hundar?

Johgud
4/2/16, 8:55 AM
#11

1. Irma, min fasters borderterrier 2. Jag och mitt ex skaffade en som hette Wille som han behöll när vi flyttade isär 3. Pappans linjer, engagerad uppfödare som bor i närheten och som uppskattar resultat i fler hundsporten än apportering och jaktprov. 4. Jakt: Hans attityd, få han van med lite mindre vittring och inte byta. Lydnad: Tävlingsträning, vi debuterar snart. Nosework: Markeringar Rally: Mästarmoment och vänstersvängar i högerhandling. 5. Hans fina jaktegenskaper och hans uthållighet 1. Ser du upp till någon inom hundvärlden? Vem? 2. Vilken titel skulle du helst vilja ta med din hund? 3. När vill du skaffa din nästa hund? 4. Vad har du för kriterie när du väljer uppfödare? 5. Vad skulle du göra bättre med nästa hund?

IngridSvensson
4/2/16, 9:28 AM
#12

1. Annika turitz! 2. RLD N- vad jag kämpar med min herre… 3. I sommar, höst, vinter. 4. Hälsa och mentalitet samt inavelsgrad. 5. Träna mycket bland andra hundar. 1. Har du gått kurser med din hund, vilka isf? 2. Vilka sporter tränar ni i? 3. Vilken ras/raser är din hund? 4. Har ni något mål att åstadkomma i år? 5. Din nästa hund, vad vill du ha då?


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Turast
4/2/16, 9:52 AM
#13

1. Har du gått kurser med din hund, vilka isf? 
Jamie: valpkurs, SHU riksläger (massa sporter)
Marceline
:
inga än så länge, planerar sökkurs i höst.

2. Vilka sporter tränar ni i? 
_Jamie: Lydnad, Rally, Uppletande och trickträning
Marceline: Lydnad, rally, uppletande, trickträning. Kommer träna: Drag, personsök, spår, rapport.
_
3. Vilken ras/raser är din hund? 
_Jamie: Korthårig Collie
_Marceline: Australian Shepherd

4. Har ni något mål att åstadkomma i år? 
_Tävla i någon sport (förmodligen rally) för att komma över min tävlingsskräck
Gå på patrullhundsläger (Jag och M)
Gå kurs (sök och kanske lydnad)
Gå på ett till läger (bruksläger)
Åka och kika på u-sm, miljöträna Marcie
_
5. Din nästa hund, vad vill du ha då?
Tävlingshund: Aussie Sällskapshund: Canaandog eller någon vinthund. Hund till mamma (kommer umgås otroligt mycket med mig och mina): Norfolkterrier eller någon annan sällis..

1. Har du tävlat någon gång, i sådana fall i vad? 

2. Vad är din drömras som du aldrig kan skaffa? Varför, och varför kan du inte skaffa den?

3. Vad gör du och din/dina hund/-ar på en vanlig promenad? 

4. Vad äter din hund? 

5. Vilken/Vilka ras/-er har du och varför valde du den rasen/-a? 

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Paxxa
4/2/16, 11:24 AM
#14

1. Har du tävlat någon gång, i sådana fall i vad? 
Lydnad och utställning om det räknas.

2. Vad är din drömras som du aldrig kan skaffa? Varför, och varför kan du inte skaffa den?
Ehm.. Tror inte det finns någon sådan.

3. Vad gör du och din/dina hund/-ar på en vanlig promenad? 
Hundarna kissar, bajsar, äter gräs, trasslar in sig. Jag går, står, svär, trasslar ut koppel.

4. Vad äter din hund? 
Vuxna hundarna Magnussons Meat&Biscuit Adult, BCn äter Light. Valpen äter Acana Puppy&Junior

5. Vilken/Vilka ras/-er har du och varför valde du den rasen/-a? 
Dalmatiner för att den rasen passar mig. Stor, kräver inte extremt mycket jobb, renodlad "utställningshund". BC; det bara blev så.. 

Hur gammal var du när du köpte din första hund?
Varför valde du just den hunden (inte rasen, utan individen)?
Vilken färg är din hund?
Vilken är den fulast rasen du vet?
Lever du för hundar eller har du "ett annat liv" vid sidan om?

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Emouse
4/2/16, 3:39 PM
#15

Hur gammal var du när du köpte din första hund? Familjen har alltid haft en eller fler hundar men min första EGNA hund köpte jag för 1 år sedan. När jag var 15. Varför valde du just den hunden? Hon var den som tilltalade mig mest. Den nyfikna och glada men endå inte för intensiv och på. Hon var lugn och liten samt att hon lyste av potential! Haft BC, aussie, schäfer, tollarblandis och nu ville jag ha en utmaning i rasvalet. Inte en hund som alltid är 100% taggad på arbete, inte är jätte lätt för övrigt och inte en som inte vill ta egna intiativ utan bara väntar på kommando. En liten friare hund, därför valde jag Am. Wolfdog mix! Vilken färg är din hund? Tre färgad! Vilken är den fulaste rasen du vet? Griffon. Lever du för hundar eller har du "ett annat liv" vid sidan om? Jag lever för hundar. Ska gå Hund på gymnasiet om några månader, vill jobba med hundar och leva med hundar. Har med mig hundar vart jag än går och skulle aldrig kunna leva 1 sekund utan att äga en hund! Vad heter din hund? Hur mycket och vad äter din hund? När visste du att du ville ha en hund? Varför? Vad är det roligaste du och din hund gör tillsammans? Drömrasen?

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

AnneN
4/2/16, 4:01 PM
#16
  1. Vad heter din hund? Velvet & Valle

  2. Hur mycket och vad äter din hund? Velvet äter totalt 3dl Orijen Adult/dag, Valle äter ca 250-300g Olivers Active Grain Free/dag.

  3. När visste du att du ville ha en hund? Varför?Har alltid velat ha hund och alltid levt med hundar då mamma har kennel med labradorer så jag har vuxit upp med dem.

  4. Vad är det roligaste du och din hund gör tillsammans? Allt, vi busar, tränar lite av varje, myser, promenerar, allt vi gör tillsammans är roligt.

  5. Drömrasen? Har många drömraser, men labradoren har en speciell plats i mitt hjärta.

  6. Vad tycker din hund inte om att göra?

  7. Om du var tvungen att välja en annan ras än den du har nu, vilken ras skulle det bli då?

  8. Vilka är de bästa egenskaperna hos din hund?

  9. Vilka är de sämsta egenskaperna hos din hund?

  10. Hur firar du din hunds födelsedag?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Paxxa
4/2/16, 10:12 PM
#17

**Vad tycker din hund inte om att göra?
**Bli duschad

**Om du var tvungen att välja en annan ras än den du har nu, vilken ras skulle det bli då?
**Svårt.. Dobermann tror jag.

**Vilka är de bästa egenskaperna hos din hund?
**Att dom älskar mig! ❤️

Vilka är de sämsta egenskaperna hos din hund?
Zippo - Dödar små hundar.
Paxa - Har nog ingen dålig egenskap.. 

Hur firar du din hunds födelsedag?
Knappt alls.

1. Vilken är din favoritsport inom hund? 2. Vilka raser har du ägt? 3. Gillar du blå ögon på hundar? 4. Vilken ras ska din nästa hund bli? 5. Vilken är den pinsammaste händelsen som du varit med om i hund-sammanhang?

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

$Emma$
4/3/16, 10:36 AM
#18

1. Agility

2. Isländsk fårhund

3. Ja

4. En till isländsk fårhund eller en kooikerhondje

5. Mmmm….. vet ej. Det hr inte hänt så mycket under min första vecka som hund ägare.

1. Vad heter din/dina hundar?

2. Vad är roligast med att ha hund?

3. Vilka raser vill du äga i ditt liv?

4.  I vilken hundsport vill du tävla i?

5. Vad är det som är bra med att hund?

// Emma

Shireelin
4/3/16, 10:48 AM
#19

1. Vad heter din/dina hundar?

Lillan och Oliver

2. Vad är roligast med att ha hund?

Att se hunden utvecklas ihop med en själv tror jag. Men också alla roliga aktiviteter man gör ihop såklart!

3. Vilka raser vill du äga i ditt liv?

Om livsförhållanden passar för det, alaskan malamute, berger och Tollare. Och cocker igen! 

4.  I vilken hundsport vill du tävla i?

Vill inte tävla. Tävlar varken med hästen eller hunden. Intresset finns inte helt enkelt. 

5. Vad är det som är bra med att hund?

Allt är väl bra på sätt och vis, både de roliga och tråkiga grejerna är väl bra på något plan. 

1. Ditt bästa minne med hund?

2. Använder du täcke på din hund?

3. Vackraste rasen du vet?

4. Favorit aktivitet med hunden?

5. Din hunds favorit aktivitet? 

amandatherese
4/3/16, 11:11 AM
#20

1. Ditt bästa minne med hund? Har jag nog med familjens första hund, som blev min agilityhund. Hade jättekul på banan med henne :) 2. Använder du täcke på din hund? Vid enstaka tillfällen, ja. 3. Vackraste rasen du vet? Australian Shepherd utan tvekan <3 4. Favorit aktivitet med hunden? Långa lugna promenader och allmän vardagslydnad :) 5. Din hunds favorit aktivitet? Att få spåra eller att springa och busa med bästa kompisen Balder ^^, 1. Hur gammal var du när du skaffade första egna hunden? 2. Har du någon förebild inom hundsporten? 3. Favorit gren inom hundsporten? 4. Vad äter din hund för foder? 5. Vilken årstid uppskattar du mest som hundägare?

Annons:
Paxxa
4/3/16, 12:28 PM
#21

1. Hur gammal var du när du skaffade första egna hunden?
Fanns hund i familjen när jag föddes. Min första egna köpte jag som 20-åring.

2. Har du någon förebild inom hundsporten?
Nej inte direkt.

3. Favorit gren inom hundsporten?
Utställning om det räknas, och lydnad.

4. Vad äter din hund för foder?
Magnussons och Acana

5. Vilken årstid uppskattar du mest som hundägare?
SOMMAR! ☀️

Har du importerat en hund? Har du fött upp en valpkull? Har du tävlat officiellt, isf i vad? Har din hund någon titel, isf vilken/vilka? Har du kontakt med ägarna av din hunds kullsyskon?

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

JuniHundar
4/3/16, 1:54 PM
#22

1. Nej

2. nej 

3. nej

4. nej 

.5. nej

Vilken ras har du?

Gillar du småhundar?

Vilket foder använder du?

Ålder på din hund?

Har du omplacerat en hund någon gång?

väldigt tråkiga och konstiga frågor men aja!😉

IngaTrnqvist
4/3/16, 2:01 PM
#23

Vilken ras har du?
Blandras

Gillar du småhundar?
Inte minimismå, men mittel, dvärgpudel, liknande, absolut.

Vilket foder använder du?
BARF

Ålder på din hund?
7 år

Har du omplacerat en hund någon gång?
Nej

Vilken är den vanligaste kommentaren du får om din hund?
Blir din nästa hund samma ras som din nuvarande?
Hur fungerar din hund med andra djur?
Föredrar din hund andra hundar eller människor mer?
Vilken är din favoritrasgrupp?

Turast
4/3/16, 2:18 PM
#24

Vilken är den vanligaste kommentaren du får om din hund?
Jamie (kh, tricolor collie): "men åh! är det en border collie??" Va? xD Marcie ( blue merle aussie): "oj vad är det för raser i den?" eller "men guuuuuud så söööt" och "men ååh vilken färg!!" 

Blir din nästa hund samma ras som din nuvarande?
_Förmodligen en till aussie ja
_
Hur fungerar din hund med andra djur?
_Jamie: fungerar oftast med allt och alla
Marcie: Vill hoppa på (bokstavligen hoppa jämfota) på katterna, men annars inte märkt något haah..!

_Föredrar din hund andra hundar eller människor mer?
_Jamie: Hundar
Marcie: Båda, men mest människor!_

Vilken är din favoritrasgrupp?
Brukshundarna
Skk grupper: 1 och 10

1. Vad är din hunds favoritleksak?

2. Vad är din favoritsport att träna hund i?

3. Får din hund hälsa på alla eller har den speciella "hundvänner"?

4. Vem är din hunds "bästis"?

5. Vart sover din hund? 

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

ipopuma
4/3/16, 4:15 PM
#25

1. Ett sådant där fårskinn på snöre. Fast Puma tycker bitkudden är det bästa som finns men är ju ingen leksak :P

2. Ipo tror jag, älskar liksom lydnaden och spåret också

3. Hibiki är liten och söt så ibland kommer det ofrivilligt fram hundar som vill hälsa och man bara WTF ! Men de har speciella hundvänner och Puma har inget behov av andra hundkompisar så ser ingen anledning för henne att ha det då.

4. Vi är en trio jag Hibiki och Puma :D

5. I min säng höhöhö 

1. Vilket godis älskar din hund

2. Vad har varit mest kämpigt

3. Vad för knasigt brukar ni göra tillsammans

4. Vilken färg tycker du är fulast/mest tråkig

5. Skulle du kunna tänka dig en FM hund?

Allumania
4/3/16, 4:22 PM
#26

1. Rambo: Älskar bollar Rocky: Gillar käppar och saker han kan tugga på. 2. Jakt gillar båda med husse. Jag sj går bara långlänkar i stort sätt. 3. Nej dom får ej hälsa på alla. Jag är trött att behandla dem för noskvalster… Dom har varandra. Jaktlagets hundar brukar Rocky umgås med men Rambo är för "på". 4. Farmor och Fafa 5. På golvet med sina 10 filtar, lakan och had dukar som vi inte behöv. Dom älskar att bädda, så sängarna går sönder… Billigare såhär :P 1. Din hunds favorit plats i huset? 2. Bästa upplevelsen med din hund? 3. Har din hund någon dålig vana? 4. Din hunds favorit godis? 5. Har din hund någonsin söndrat något som kostade dig en massa pengar att reparera?

$Emma$
4/3/16, 5:43 PM
#27

1. Under en stol eller under tv bordet eller soffbordet

2. När vi hämtade hem honom

3. Japp, han äter allt som kommer i hans väg

4. Mmmm…svårt men jag tror att han inte har något i såfall är det leverpastej

5. Nej.

1. Vilka hundraser har du haft och har i dit liv?

2.  Skulle du kunna tänka dig att ha 101 dalmatiner?

3. Skäller din hund mycket?

4. Hängande eller stående öron?

5. Skulle du kunna tänka dig att ta en valpkull? I såfall på vilken ras?

// Emma

Annons:
amandatherese
4/3/16, 6:21 PM
#28

1. Vilka hundraser har du haft och har i ditt liv? Har haft en blandras golden/jaktlabbe, new foundlandshund, flatcoated retriever, grand danois och engelsk springer spaniel i familjen. 2. Skulle du kunna tänka dig att ha 101 dalmatiner? Nix 3. Skäller din hund mycket? Han skäller då och då men inte mycket. 4. Hängande eller stående öron? Hängande ^^, 5. Skulle du kunna tänka dig att ta en valpkull? I såfall på vilken ras? Nej, jag har inget intresse av att föda upp själv :) 1. Har du någon gång tävlat med hund? 2. Vart gick du senaste promenaden med din hund? 3. Har du färgmatchat din hunds olika saker? 4. Om du hade haft möjlighet att starta Kennel, hade du gjort det? 5. Föredrar du halsband eller sele?

Shireelin
4/3/16, 7:01 PM
#29

1. Har du någon gång tävlat med hund? 

Räknas agility kursens avslutning "tävling"? ;;;) Haha nej aldrig tävlat.

2. Vart gick du senaste promenaden med din hund? 

I skogen, till sjön och plaska!

3. Har du färgmatchat din hunds olika saker? 

Haha lite, det mesta är grönt!

4. Om du hade haft möjlighet att starta Kennel, hade du gjort det? 

Ja absolut! Hade gärna haft kennel, vet dock inte vilken ras…

5. Föredrar du halsband eller sele?

Halsband, bara sele vid drag. Bättre korrigerings möjligheter med halsband.

1. Reagerar/tittar din hund på tv?

2. Vart bor du och din hund?

3. Gillar din hund någon årstid bäst?

4. Har du någon ras du har haft som du aldrig kommer skaffa igen?

5. Är hund ditt favorit djur?

Whippet
4/3/16, 7:18 PM
#30

1. Ja ena hunden gör 2. Skåne 3. Alla årstider förrutom hösten dem gillar inte regn haha. 4. Nja svår fråga 5. Japp 1. Hur många hundar har du? 2. Namn? 3. Ras/raser 4. Hur aktiverat du din/dina hundar? 5. Vad gillar du och din/a hund/ar att göra?

I'm out Vilar huvudet i handen

evelili
4/3/16, 7:35 PM
#31

1. Hur många hundar har du? 1
2. Namn? Farfar
3. Ras/raser Amerikansk Cocker spaniel
4. Hur aktiverat du din/dina hundar?  Farfar är bara 5 månader så nu kör vi mycket vardagslydnad och har börjat lite smått med agility på lek.
5. Vad gillar du och din/a hund/ar att göra? Vi gillar att sova nära varandra, gå promenad i skogen och träffa kompisar i rastgården.

1. Varför valde du att skaffa hund?
2. Vad kostade din hund?
3. Hur länge tycker du det är moraliskt rätt att lämna en vuxen hund ensam?
4. Hur länge har du varit medlem på iFokus?
5. Vilken komplimang får din hund oftast?

arreinhibo
4/4/16, 12:58 AM
#32

1. För att jag älskar att träna hund och vara aktiv. (usch vilket tråkigt svar)
2. 14 000:-
3. Beror helt och hållet på hur ofta den behöver vara ensam. Men om det är varje dag så runt 4-5 timmar. Är det bara vid enstaka tillfällen tycker jag det är okej med längre, max 8 timmar. En hund som behöver vara ensam cirka 8 timmar varje dag med rastning på lunchen tycker jag inte är okej. 
4. Cirka 10 minuter.. 😊
5. "Vad lugn och snäll hon är"

1. Vilken hundsport/arbete/aktivitet tycker du är roligast att titta på?
2. Vilken hundsport/arbete/aktivitet tycker du är roligast att göra med din hund?
3. Hur många hundar har du haft sammanlagt?
4. Vem är din idol i hundvärlden? 
5. Tror du hundar kan vara svartsjuka?

amandatherese
4/4/16, 9:13 AM
#33

1.Vilken hundsport/arbete/aktivitet tycker du är roligast att titta på? Agility, kan sitta i timmar XD 2. Vilken hundsport/arbete/aktivitet tycker du är roligast att göra med din hund? Hittills har vi inte provat allt vi vill göra då han precis fyllt ett men nöta lydnadsmoment tycker jag är kul ^^, 3. Hur många hundar har du haft sammanlagt? 5st om man räknar de som funnits i familjen, 2st egna. 4. Vem är din idol i hundvärlden? Har ingen 5. Tror du hundar kan vara svartsjuka? Svår fråga.. Tror inte att dem kan vara det så som människor. Det mesta i deras fall handlar ju om flocken och vem som är högst där men när vi blandar oss i så tror jag att det kan finnas ett större ägandebehov som kanske kan liknas med svartsjuka :) 1. Vad har du för ras/raser? 2. Har du någonsin rest utomlands med hund? 3. Din hunds bästa leksak är…? 4. Får din hund sova i säng/soffa? 5. När du ska träna hund, vad bär du med dig i träningsväskan?

Whippet
4/4/16, 1:54 PM
#34

1. Lukas: Dvärgschnauzer/Jackrussell. Elvis: Dvärgschnauzer Nisse: Mellanschnauzer. 2. Ja med Lukas, åkte in i norge bara. 3. De gillar alla leksaker. 4. Nej 5. Massvis med godis (oftast det som de ska äta till frukost eller middag) eller en leksak. 1. Vad har du och din hund gjort idag? 2. Vad äter din hund för mat? 3. Hur mycket aktivering får din hund? 4. Har din hund gjort något busigt idag? 5. Hur gammal är din hund?

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
IngaTrnqvist
4/4/16, 2:17 PM
#35

1. Vad har du och din hund gjort idag? 
Gått morgonpromenad, busat lite innan jag åkte till skolan. Han är hemma med mamma nu och ligger och sover på soffan, rapporterar hon. När jag kommer hem om ungefär en timme blir det skogen, och ev får han hänga med på lite jogg. 

2. Vad äter din hund för mat? 
BARF, ibland inslag av färskfoder och Mush

3. Hur mycket aktivering får din hund? 
1-3 h promenad och ca. 30-60 min mentalaktivering per dag. Det varierar rätt kraftigt, men om man ska sätta något.
**
4. Har din hund gjort något busigt idag? **
Han tyckte det var otroligt kul att gräva runt i sängen och slänga runt med mjukisfisken  när jag försökte sova (hade sovmorgon) men annars, nä.

5. Hur gammal är din hund?
7 år.

1. Hur är din hund när ni stöter på vilt ute?
2. Om din hund var en känd profil, vem skulle han/hon vara?
3. Hur många hundar kan du tänkta dig som max samtidigt?
4. Tävlar du med din hund?
5. Har du något tema när du döper dina hundar?

Corgitok
4/4/16, 4:26 PM
#36

Har ingen egen hund men väljer en hund som jag delar ägarskap med .

1. Hon blir galen 

2. Madonna? xD

3. Nej

5. Nej

1. Vilken hundras har du?

2. Vilka tricks kan din hund?

3. Vad älskar du mest med din hund

4. Beskriv din hund med 3 ord

5. Skulle du kunna byta ut hen mot 50 000 kr?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Whippet
4/4/16, 9:11 PM
#37

1: Vilken hundras har du? Lukas: Dvärgschnauzer/Jackrussell Nisse: Mellanschnauzer Elvis: Dvärgschnauzer 2. Vilka tricks kan din hund? Jadu.. Många Lukas kan flest: Sitt, ligg, rulla runt, spela död, tass, fot (när vi är ute och går), give me five, sittupp, hoppa, skall, slalom mellan benen, kom, stanna, gå och lägg dig är nog alla kanske har glömt någon, Elvis är egentligen min systers hund: han kan bara sittupp, sitt, ligg, kom och stanna har jag för mig Nisse är ju bara valp så honom försöker jag lära en del saker nu men han är ganska klumpig hahah, men sitt, ligg, tass och kom kan han hittils nääästan sittupp men han klamrar fast sina bamse tassar runt handen annars kan han tyyp haha. 3. Vad älskar du mest mid den hund? Allt! 4. Beskriv din hund med 3 ord Lukas: Klok, snäll och tillgiven Elvis: Busig, soffpotatis och gosig Nisse: otålig, nallebjörn (kommer och lägger sig i mitt knä även om han är för stor) och lättlärd 5. Skulle du kunna buta ut hen mot 50 000 kr? Aldrig!

I'm out Vilar huvudet i handen

feminot
4/4/16, 9:54 PM
#38

#37 skriv frågor också :)

Förlägen

Whippet
4/4/16, 9:59 PM
#39

#38 Oj, glömde! 🥵 

1. Får din hund ofta skogspromenader?

2. Gillar din hund att bada?

3. Din hunds/hundars namn?

4. Går din hund bra ihop med andra sorters djur?

5. Ras?

Så 😃

I'm out Vilar huvudet i handen

ChristineF
4/5/16, 10:46 AM
#40

1. Japp, flera gånger i veckan. Älskar skogen!

2. Min ena tik tycker om att bada och hämta leksaker, min andra har hoppat i en gång, men vet inte riktigt vad hon tycker än.

3. Chica och Signe.

4. Ja, de tycker om andra djur. Är glada, men försiktiga med katter och smådjur. Vana vid hästar och kor.
5. Långhåriga chihuahuor.

Frågor:
1. Har du med din hund på jobbet?
2. Har ni några mål för det här året?
3. Vad är din hunds bästa egenskap?
4. Vad är det godaste som finns enligt din hund?
5. Vilken ras är det?

HildaSvensson
4/5/16, 12:57 PM
#41

1: Har du med din hund på jobbet? Eftersom jag inte jobbar, så nej.

2: Har ni några mål för det här året? Vill börja smått med agility, få inkallning till 100% samt kanske börja smått med spårning, för skojs skull.

3:Vad är din hunds bästa egenskap?  Att han är riktigt knasig, han gör dom roligaste och mest konstiga sakerna jag någonsin sett. Dessutom är han lik både katt och människa, han är riktigt konstig - och jag älskar det!

4: Vad är det godaste som finns enligt din hund? ALLT. Han äter bokstavligt talat allt man sätter framför honom, men alla typer av slakt renser slår nog det mesta.

5: Vilken ras är det? En Bichon Havanais.

Frågor:

1: Vad är det värsta din hund vet?

2: Har din hund en hund-bästavän?

3: Vad för foder får din hund?

4: Tycker din hund om att träna?

5: Är din hund rädd för något?

Annons:
Shireelin
4/5/16, 1:54 PM
#42

1: Vad är det värsta din hund vet?

Att duscha!

2: Har din hund en hund-bästavän?

Ja Elsa gårdshunden i stallet, eller familjens hund men där är det han som är överförtjust i henne men hon har inte mycket över för honom ;) 

3: Vad för foder får din hund?

Lite olika, olika torrfoder, människomat och ibland blötmat. 

4: Tycker din hund om att träna?

Ja han är dock alldeles för exalterad för det mesta för att få något vettigt gjort ;) 

5: Är din hund rädd för något?

Hundar som skäller och dammsugaren! 

1. Bor din hund i hundgård?

2. Har du en tomt, får hunden vara lös på tomten?

3. Tar du oftast med din hund när du ska någonstans eller  får den vara hemma för det mesta?

4. Vilken är den vackraste rasen du vet?

5. Har du någon favoritras som du aldrig kommer skaffa?

IngaTrnqvist
4/5/16, 2:02 PM
#43

1. Bor din hund i hundgård?
Nej.

2. Har du en tomt, får hunden vara lös på tomten?
Ja. Har går ut och in som han vill på sommaren då dörren alltid står öppen och den är väl inhägnad (bor i tätt radhusområde). 

3. Tar du oftast med din hund när du ska någonstans eller  får den vara hemma för det mesta?
Han följer med i princip överallt förutom skolan.

4. Vilken är den vackraste rasen du vet?
Australian shepherd, tollare.

5. Har du någon favoritras som du aldrig kommer skaffa?
Markiesje (ska inte säga aldrig egentligen, men tror att det är svårt att importera då det är en väldigt liten ras och med långa vänteköer). Bullterrier är en annan som jag gillar som jag nog inte kommer skaffa heller. Men det är även de flesta bullhundsterrierraser. 

1. Har du någonsin ångrat ditt rasval?
2. Brukar din hund ha täcke på vintern?
3. Vad tycker din hund om vatten?
4. Hur tänkte du när du valde din hunds namn?
5. Tävlar du med din hund?

LyQa
4/5/16, 5:26 PM
#44

1. Har du någonsin ångrat ditt rasval?
Nej. Inte mitt rasval direkt, men den är aningen för liten.
2. Brukar din hund ha täcke på vintern?
Nej inte i värmande syfte då hon har så mycket päls och inte tar illa av kylan, dessutom bor vi så långt ner i landet att det sällan blir kallare än -10C. Men en ofodrad overall har hon ibland, för att förhindra snökoker.

3. Vad tycker din hund om vatten?
Vi har inte hunnit testa att bada i sjön, men duscha är inga problem.
**4. Hur tänkte du när du valde din hunds namn?
**Hon är omplacering så namnet hänger med från tidigare ägaren.
5. Tävlar du med din hund?
Nej, inte än i alla fall. Är lite sugen att starta i Agility, men vi får se.

1. Varför valde du just din ras?
2. Hur gammal var du när du köpte din första hund?
3. Vad gör ni för aktiviteter, du och din hund?
4. Vilken ras vill du ha vid nästa köp av hund?
5. Favorit rasgrupp?

feminot
4/5/16, 5:48 PM
#45

1. Varför valde du just din ras? Schäfer/alaskan husky, för att jag blev förälskad i lille Bonzo :) Siberian husky, för att sambon tycker huskies är fina. Och jag såg en chans i att motionera, tyvärr så blev de en lat husky :p 2. Hur gammal var du när du köpte din första hund? 21 3. Vad gör ni för aktiviteter, du och din hund? Shepskyn har jag börjat med lite lydnad och ska börja med sök :) Huskyn vill jag dra med, men har inte blivit så mycket 4. Vilken ras vill du ha vid nästa köp av hund? Malinois 5. Favorit rasgrupp? 5, och 1 :) Har du smeknamn på din hund/hundar? Är rasen som du förväntade dig? Lyder du "en meter/koppellagen"? Ger du din hund mat/snacks när den tigger? Drar din hund i kopplet?

Förlägen

Whippet
4/6/16, 7:59 PM
#46

1. Ja väldigt konstiga dock 2. Hmm, det är så olika men skulle vilja säga ja på den frågan ändå :) 3. Nu använder jag bara läderkoppel, som är 1,5 m brukar ha dem så de går precis brevid mig, höll på att cykla på en hund en gång pågrund av att gubben inte höll in hunden, han använde flexikoppel, det var precis vid en korsning där man inte ser åt höger (där de kom ifrån) då där är en stor kulle. 4. Nej aldrig 5. Valpen gör fortfarande lite men det håller vi på och tränar bort nu :) 1. Är din hund galen i mat? 2. Gillar din hund regn 3. Får din hund sova i sängen/sofforna? 4. Hur ofta om dagen går du och din hund promenader? 5. Vart bor du och din hund?

I'm out Vilar huvudet i handen

IngaTrnqvist
4/6/16, 8:21 PM
#47

1. Är din hund galen i mat? 
Nej. Han blir rätt exalterad precis när jag ställer ner skålen, men han äter lugnt utan att hetsa i sig.

2. Gillar din hund regn?
Ösregn gillar han inte, men har inget emot lite regn eller när det är blött ute (mer jag som klagar att det är kallt haha)

3. Får din hund sova i sängen/sofforna? 
Absolut.
**
4. Hur ofta om dagen går du och din hund promenader? **
Ca. 4 gånger om dagen. Beroende på hur långa de är (är det en ledig dag och vi har gått en 2-3 h promenad slår vi ofta ihop det som eftermiddag/tidig kväll, så då blir det kanske bara 3). 

5. Vart bor du och din hund?
Vi bor väster om Värnamo i Småland.

1. Vad gör din hund just nu?
2. Hur gammal var du när du skaffade din första egna hund?
3. Har du skaffat, eller planerar du att skaffa hund under 2016?
4. Tycker du att man kan ta med färgen som kriterium när man väljer valp?
5. Vad köpte du senast till din hund?

JoannaLi
4/6/16, 8:47 PM
#48

1. Vad gör din hund just nu? Ligger utsträckt i sängen med huvudet på min mage. 
2. Hur gammal var du när du skaffade din första egna hund? 15 år :)
3. Har du skaffat, eller planerar du att skaffa hund under 2016? Nej, ingen iår! Arrak kom i somras, och nästa blir tidigast -18. 
4. Tycker du att man kan ta med färgen som kriterium när man väljer valp? Om man tycker att det är viktigt! 
5. Vad köpte du senast till din hund? Ehm… Ja gud ändå… Om man ska vara "crass" - 27,5 kg kaninkött. Annars måste det ha varit… 6,7 kg Acana puppy (tror jag). Det var på rea och vi behövde belöningsgodis :D Foder helt enkelt! 
Om man bara räknar saker till hunden, alltså saker, så är det en keramikskål för vatten och ett Baggen 1m-dragkoppel :)

  1. Har din hund mycket jaktinstinkt? 
  2. Vad har varit ert största problem? 
  3. Vad tränade ni sist? 
  4. Vad tycker din hund om barn? 
  5. Vad blir nästa ras?
Annons:
evelili
4/6/16, 9:49 PM
#49

Har din hund mycket jaktinstinkt? Nej, inte vad jag har märkt av än så länge. Visst blir han lite ivrig när han ser en fågel, men inte mer än så.

Vad har varit ert största problem? Ensamhetsträningen, och än så länge har det inte gått framåt.

Vad tränade ni sist? Idag har vi tränat "stanna" och att gå finare i koppel

Vad tycker din hund om barn?Han gillar barn, och vill gärna vara nära.

Vad blir nästa ras? Om jag skaffar en hund till är jag sugen på en miniature australian shepherd. 

1. Hur långa promenader tycker du är rimligt för en 5 månaders valp?

2. Hur är din hund vid hundmöten?

3. Har du provat klickerträning?

4. Vart sover din hund helst?

5. Vilken ras tycker du är finast/minst fin?

Whippet
4/6/16, 10:21 PM
#50

1. Max 10 min åt gången, en valp bevöver knappt promenader, i den åldern räcker det med lydnad och bus, sen är det klart att man går promenader för att socialisera hunden :) 2. De vill gärna fram och hälsa. 3. Japp, använder det till äldsta hunden och börjar träna in valpen på det också (8 månader) 4. Under trappan i hundsängen 5. Finaste.. Hmm jag tycker fågelhundar är väldigt fina, de ser så glamorösa ut, minst fin .. Åh det är jätte svårt för mig, jag tycker alla hundar är fina på sitt sätt.. Men skulle väl säga nakenhundar även om jag tycker de är väldigt speciella, och som jag nämnde fina på sitt sätt. :) 1. Vilken tid brukar ni gå sista kvälls/nattrundan? 2. Har du hundrädda kompisar? 3. Fäller/hårar din hund mycket? 4. Vilken ras är din hund? 5. Nämn 3 saker som du gilla hos din hund.

I'm out Vilar huvudet i handen

Zadeira
4/6/16, 10:51 PM
#51

Ingen egen hund, dock daghund som ibland sover över och som jag är extra-matte till.

1. Runt 22-tiden när han sover här.

2. Nej, men en väldigt hundrädd mamma som med mycket träning numera inte är rädd för just min vovve.

3. I perioder.

4. Engelsk Cocker Spaniel.

5. Otroligt glad, funkar med nästan alla andra hundar och han är så söt.

  • 1. Vill du ha flera hundar än du har nu?
  • 2. Vad är din hunds/hundars sämsta egenskap?
  • 3. Vad tycker dina grannar om din hund/hundar?
  • 4. Brukar din hund/hundar få gå lösa utan koppel?
  • 5. Vilken är den finaste rasen rent utseende-mässigt (dvs du behöver inte vilja ha en eller tycka om mentaliteten/hälsan utan enbart gå på utseendet)?
fridarebecka
4/7/16, 10:01 AM
#52

1. Skulle gärna ha 2-3 till… men en kommer att flytta in i år 🙂
2. Att han har ett sånt viltintresse.
3. Jag tror dom gillar honom/inte bryr sig. Ingen har klagat iallafall🙂(bor i lägenhet).
4. Ja på vissa ställen, sällan i skogen dock, pga viltintresset.
5. En röd kortklippt storpudel eller en (inte för grov) dobermann med hängöron🙂

1. Vilken ras vill du ha när du blir pensionär?
2. Vilken komplimang får du oftast för din hund?
3. Har din hund/dina hundar "egna färger" eller "klär" du dom i det du tycker är fint oavsett färg?
4. Har du något annat husdjur?
5. Vad tycker din hund om katter?

Fisherling
4/7/16, 10:10 AM
#53
  • Kommer nog vara lika aktiv som pensionär, så Australian Shepherd.
  • "Vilken fin färg, vilken häftig teckning i ansiktet!" Har hört den ett antal gånger, alltid lika roligt :D
  • Bruna Labben Benji klär sig bäst i rött. Tinja klär sig bäst i rosa eller gult.
  • Nej, men jag har haft en hel drös med olika djur innan vi skaffade hund. Vandrande pinnar, möss, en hamster, kaniner, en fosterkatt.
  • Hon försöker ibland bjuda in dem till lek, men oftast låter hon dem vara. Ibland vill hon gärna nosa på dem, men de gillar inte när hon kommer för nära :P

1. Om du bara fick hålla på med en hundsport, vilken skulle det vara?
2. Vart har du alla hundsaker?
3. Halsband eller sele?
4. Vad är det din hund tycker är absolut roligast?
5. När fick din hund dig att skratta senast?

JoannaLi
4/7/16, 10:21 AM
#54

1. Om du bara fick hålla på med en hundsport, vilken skulle det vara? Åhnej vilken svår fråga! Herregud, vad gör du mot mig? :D Om det gäller att tävla så måste det nog bli lydnad. Om det gäller att träna också så har jag inte en jäkla aning. Sök kanske? 
2. Vart har du alla hundsaker? Ehm, överallt. I en garderob, på en garderob (dörrhängare) och ett halvt skåp i skrivbordet. Har träningsgrejer nere på klubben. Mer grejer på skrivbordet… 
3. Halsband eller sele? Sele, alltid :) Använder sele+halsband för fullständig kontroll runt hundar. 
4. Vad är det din hund tycker är absolut roligast? Att söka! Människor, leksaker, godis… :)
5. När fick din hund dig att skratta senast? För 10 minuter sen! Jag och en kompis gick runt för att mäta i huset för att se om det gick att få in en frys, och han skulle prompt stå i vägen, stå under, klättra på mig, ge mig grejer… :D

  1. Vad gjorde dig senast arg i hundvärlden? (Under träning, sociala media, i verkligheten…)
  2. Vad tycker din hund inte om? 
  3. Har din hund en favoritperson utöver dig? 
  4. Vad är din hunds favoritleksak? 
  5. Vars sover din hund?
fridarebecka
4/8/16, 9:27 AM
#55

1. En diskussion om flexikoppel, finns så mycket förutfattade meningar mot folk som använder det. Blir irriterad när folk kastar skit på andra utan tänka eller ta reda på mer fakta. 
2. Att duscha 😉
3. Ja, (förutom husse) husses pappa och min syster. Dom gör alltid roliga saker med honom.
4. En grön apa med långa ben som piper och prasslar.
5. Mellan mig och husse, i fotändan eller i sin säng.

  1.  Vad gjorde dig arg (i hundväg) sist? (I sociala medier, träning, verkligheten, osv..)
  2. Ärligt, gick du mycket på utseende när du valde ras/hund?
  3.  Är du nöjd med ditt rasval?
  4. Hur bor du och din hund?
  5. Vilket är din hunds favoritgodis?
Annons:
ipopuma
4/8/16, 2:59 PM
#56

1. Ingen aning. Blev inte arg men när unghunden störde en i plugget och bah "MEN KlAPPA MIG ISTÄLLET JAG FINNS" och man bah eh… stort prov imorgon.  Fast blev inte arg :/ mest bara men suck. Fast när man ser vanvårdade hundar o så blir jag arg och ledsen man barar MAN BEHNADLAR INTE HUNDAR SÅ HäR.

2. Nope, som sagt inte valt mina raser själv

3. Dvärgen: Hmm beror på hur man vill se det. Ja för hon är min bästis och är en mysefis rent logiskt och utifrån och sådant så är det nej för hon är inte en träningshund rent ut men skulle aldrig kunna ångra mig! Riesen: Ja en underbar kompis

4. I villa. När jag flyttar blir det väl i en trång lägenhet men nu i en villa

5. Blodpudding eller något sådant. 

Mina frågor

1. Hur mycket väger din hundar/ dina hundar

2. Hur gamla är hen/dem

3. Vilken färg har dina hundar

4 . Springer du med din hundar/ hundar

5. Din hunddröm

HildaSvensson
4/19/16, 6:55 PM
#57

1: Hur mycket väger dina hundar? Han väger just nu 5,5 kg

2: Hur gammal är han? Han är 7 månader

3: Vilken färg har han? Han är svart/vit

4: Springer du med honom? Nej dels är han för ung för det ännu men det är inte något vi lär göra när han blir äldre heller

5: Min hunddröm? Om du menar drömras, är det just nu en Saluki. Men om du menar en dröm med med nuvarande hund är det att bli riktigt duktiga inom viltspår.

Mina frågor:

1: Fick du välja valp ur din hunds kull, eller valde uppfödaren ut en åt dig?

2: Saknar du valptiden? (om din hund är valp, tycker du om valptiden?)

3: Vilken är den värsta skadan nån utav dina hund/hundar fått?

4: En ras du aldrig skulle vilja ha, och varför?

5: Egentligen, passar din hunds personlighet/ras bra in på dig och din livsstil?

teddyc0rn
4/19/16, 7:42 PM
#58

Fick du välja valp ur din hunds kull, eller valde uppfödaren ut en åt dig?

Vi fick välja själva, tiken hade dock bara fått två valpar så det var inget svårt val!

Saknar du valptiden? (om din hund är valp, tycker du om valptiden?)

Nja, inte direkt. Skönt att inte behöva gå ut varje timme och att sladdarna får vara i fred!

Vilken är den värsta skadan nån utav dina hund/hundar fått?

Två år utan skador, tycker det är fantastiskt! Hon hade ett dygn där hon kräktes flera gånger men inget mera seriöst.

En ras du aldrig skulle vilja ha, och varför?

Mops! Gillar verkligen inte denna konstiga hundras… Har bara inte klickat med dom.

Egentligen, passar din hunds personlighet/ras bra in på dig och din livsstil? 

Haha, rolig fråga. Vår tax är så orastypisk det går att vara, så ja, hon passar in! Hon har mycket will to please och älskar att motionera lika mycket som husse gör!

1. Berätta kortfattat om första hundtävlingen du var på.
2. Hade du planerat ditt hundköp eller var det ett impulsköp?
3. Har din(a) hund(ar) blivit ormbitna någon gång?
4. Hur valde du din(a) hund(ars) namn?
5. Brukar du springa eller cykla tillsammans med din hund?

https://morrharochmustasch.wordpress.com/

Shireelin
4/20/16, 10:48 AM
#59

1. Berätta kortfattat om första hundtävlingen du var på.

Den har inte inträffat än ;) 
2. Hade du planerat ditt hundköp eller var det ett impulsköp?

Jag hade funderat länge och försökt komma fram till vilken ras och när det passade bäst att skaffa valpen. Men insåg att bästa tiden var den jag befann mig i precis då när jag insåg det ;) Ganska så huxflux hittade jag drömvalpen och några veckor senare flyttade Oliver hem till mig! Så lite av båda, när jag hittade Oliver visste jag att det var valpen jag ville ha och då blev det lite impulsköp kanske!

Familjens hund tjatade jag mig till som liten palt, gick bort och tittade på den, tog hem den för att visa familjen(valpen bodde i samma by) sen kom hon aldrig tillbaka till uppfödaren ;) 

3. Har din(a) hund(ar) blivit ormbitna någon gång?

Nej men blivit stucken av en geting när hon var valp :0

4. Hur valde du din(a) hund(ars) namn?

Lillan kunde redan sitt namn så vi bytte inte, och Oliver stod det mellan många olika namn bland annat Oliver då, men han hetter Oliver i stamtavlan så då behöll jag det.

5. Brukar du springa eller cykla tillsammans med din hund?

Ja cyklar de dagar jag inte hinner gå en lång runda i skogen. Har joggat ett tag och då fick Lillan följa med, men sånt håller vi inte på med längre ;)

1. Hade du kunnat köpa en hund du tycker är ful?

2. Har du din hund lös inne i byar/bebyggelse?

3. Gillar din hund frukt?

4. Hur mycket är din hund hemma själv om dagarna?

5. Vilken hund har drömutseendet? 

ipopuma
4/20/16, 11:20 AM
#60

1. Hade du kunnat köpa en hund du tycker är ful?

Ja Det skulle jag kunna göra om den var mentalt bra

2. Har du din hund lös inne i byar/bebyggelse?

Min ena hund har jag. (fast kopplar eller stannar och visar att jag har kontroll på henne vid ett hundmöte så den andra ska känna sig säker) min andra hund nope

3. Gillar din hund frukt?

Vissa frukter och grönsaker kan åka ned men nja ingen favvis precis. Min ena gillar banan (är ett bär men ändå)

4. Hur mycket är din hund hemma själv om dagarna?

Inte alls mycket 

5. Vilken hund har drömutseendet? 

Vilken svår fråga har ingen aning. Älskar schnauzern och taxen. Men finns så många raser. Gillar Aidin också. Du har nog inget svar på det

  1. Jagar du med din hund?
  2. Gillar din hund täcken
  3. vad har du lärt dig från din hund (tex lekutveckling eller att spåra)
  4. Vilket är ditt största misstag inom hund
  5. Vilken är din största framgång inom hund
Fisherling
4/20/16, 11:35 AM
#61
  • Nej, men skulle gärna träna jakt.
  • Hon tycker inte om när jag tar på dem, hon ser lite moloken ut då, men så fort spännet är knäppt så bryr hon sig inte och är lika glad som vanligt :P
  • Jag har fått lära mig självkontroll något å det grövsta. Jag har snabbt till känslor och har verkligen fått lära mig att tygla mig själv, Tinja tycker det är väldigt jobbigt när jag blir upprörd, även om det bara är att jag blir arg på ett dataspel…
  • Oj, vilket är det största misstaget.. Jag tappade humöret en gång när vi skulle träna fot. Blev frustrerad och stampade i marken för att lätta på trycket och Tinja ville inte gå fot i säkert en vecka. Hon var ju ganska ung då, och jag alldeles för ambitiös. 
  • Alla nya framgångar är mina största! Jag och Tinja utvecklas hela tiden som ett team och varje steg framåt känns som en vinst :D

1. Om du fick ändra på en sak hos din hund, vad skulle det vara?
2. Om du var tvungen att skaffa en hund ur en helt annan rasgrupp än den du har, vilken rasgrupp skulle du välja då?
3. Vad är svårast att träna med din hund?
4. Om du skulle skaffa valp nu, vad skulle du döpa den till?
5. Hur många hundar skulle du max vilja ha?

Shireelin
4/20/16, 12:36 PM
#62

1. Om du fick ändra på en sak hos din hund, vad skulle det vara?

Att han inte var så gnällig och pipig som han är, och den andra att hon inte var så osäker kring andra hundar. 

2. Om du var tvungen att skaffa en hund ur en helt annan rasgrupp än den du har, vilken rasgrupp skulle du välja då?

Oliver är cocker och grupp 8. Faktiskt den grupp jag gillar bäst… Annars men annars hade det väl blivit grupp 1 eller 5 :)

3. Vad är svårast att träna med din hund?

Han är väldigt lätttränad, förutom att han blir överdrivet exalterad…. Så att vara lugn när man tränar är väl det svåraste då ;) 

4. Om du skulle skaffa valp nu, vad skulle du döpa den till?

Beror helt på hunden. Jag har alltid sagt att jag ska döpa hanhund till Loki eller Yoda men min cocker valp heter Oliver… 

5. Hur många hundar skulle du max vilja ha?

Åååh svårt… Hade kunnat tänka mig att bli uppfödare och ha en hel drös hundar och ha det som ett mer heltidsjobb…. Men bara som sällskapshundar max 4 tror jag….

1. Vilken är din favorit pälstyp?

2. Gillar du blå ögon på hund?

3. Vart är din hunds favoritplats?

4. Gillar din hund främlingar?

5. Gillar din hund att något "konstigt" att äta?

Annons:
garma
4/20/16, 6:48 PM
#63

1. Vilken är din favorit pälstyp?
korthårig,korthårig,korthårig och återigen korthårig.
Tycker inte alls om päls och maxlängden för mig är nog normalhårig schäfer men även den känns lite väl lång haha.

2. Gillar du blå ögon på hund?
Nja, det är fint på vissa polar hundar men annars är det inte någonting jag dras till.

3. Vart är din hunds favoritplats?
Oj, jag är inte riktigt säker.
Antingen sängen eller ute i skogen.

4. Gillar din hund främlingar?
Hon är ju en boxer, så för det mesta! Ibland är hon lite vaktig men efter 5 sekunder är personen suuuuuper rolig.

5. Gillar din hund att något "konstigt" att äta?
Hon är väldigt kräsen, så tror faktiskt inte det!

1. Har du haft hund hela livet? 2.Favoritras ur varje rasgrupp? 3.Om det var en ras som skulle bli bannad i Sverige, vilken tycker du det skulle bli? 4.Trivs du bäst med tikar eller hanar? 5.Vilken är din ''drömras''?

CayKantos
4/20/16, 7:00 PM
#64

1:
Nej aldrig haft hund

2:
Grupp 1 - Australian Kelpie
Grupp 2 - Grand Danois och Boxer
Grupp 3 - Staffe
Grupp 5 - Siberian Husky
Grupp 6 - Rhodesian Ridgeback och dalmantiner
Grupp 7 - Weimaraner
Grupp 8 - Jaktlabbe
Grupp 9 - Kromforhländer (och Russkisky toy om den var större)
Grupp 10 - Irländsk varghund

3:
Mops, och raser lik den med så dårlig hälsa som vi avlat fram för att det är gulligt…

4: 
Hanar

5:
Ceskoslovenský vlciak, och många andra raser såklart :)

1: Vilken hund tycker du är snyggast?
2: Red- eller Blue Merle?
3: Vad ger du för foder till din hund?
4: Vad har du för hund?
5: Vad gör du med din hund?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
4/20/16, 7:25 PM
#65

1: Holländsk herdehund
2: Red merle
3: Barf! Pondus 3XP när vi är hemma på besök. 
4: Labradorhane. 
5: Allt möjligt! Lydnad, personsök, specialsök, drag främst. 

1: Vad belönade du din hund med senast? 
2: Tycker din hund om att bada? 
3: Vad har du fått träna hårdast med din hund? 
4: Vad förstörde din hund sist? 
5: Om du skulle börja med en helt ny sport med din hund, vad skulle det vara?

Shireelin
4/20/16, 8:16 PM
#66

1: Vad belönade du din hund med senast? 

Ett duuuktig kille!

2: Tycker din hund om att bada? 

Jaa han älskar att bada, förutom om det gäller duschen eller badkaret ;) 

3: Vad har du fått träna hårdast med din hund? 

Han är ju inte så gammal än, men att inte pipa och gnälla  så fort något går emot honom. Eller gå fot utan att hoppa och bli överexalterad. 

4: Vad förstörde din hund sist? 

Hmm han förstör inte saker direkt, har väl tuggat lite på halmmattan i uterummet kanske!

5: Om du skulle börja med en helt ny sport med din hund, vad skulle det vara? 

Vi har inte direkt kommit ifrån med någon sport då han inte är så gammal än, men vill köra spår av något slag med honom eller drag i någon form! 

1.Hade du velat jaga eller har du planer på att börja med jakt av något slag?

2. Gillar din hund att vara i stan?

3. Ger du din hund människomat?

4. Bryr din hund sig om fåglar?

5. Hade du kunnat tänka dig att föda upp hundar? 

LuLeLo
4/20/16, 8:24 PM
#67

1.Hade du velat jaga eller har du planer på att börja med jakt av något slag?

Jag tränar jakt med min ställiscocker och fantiserar om jakt och jaktcocker i framtiden (inget seriöst dock). Fågel och hare är väl mest intressant i sånna fall.

2. Gillar din hund att vara i stan?

Helt okej, han har inga problem med miljön. Möjligen lite uppstressad då han taggar till på att vi ger oss iväg nånstans och då troligen ska träna.

3. Ger du din hund människomat?

Han är en levande soptunna för äppelskrutt!

4. Bryr din hund sig om fåglar?

Japp, stöter gärna upp dem.

5. Hade du kunnat tänka dig att föda upp hundar? 

Jag kan absolut tänka mig att ta en eller två kullar om jag får en sjukt bra tik någon gång. Planerar dock inte aktivt att skaffa kennel.

**Vilken är din favorithundssport? Varför?

Rankar du schäfern eller aussien högst? Varför?**

Vilken anser du är den viktigaste egenskapen att innehava som hundägare?

Vad tycker du om bruksarbete såsom brukssporterna sök, spår osv?

Ska du med på U-SM i år?

Tass Josephine

garma
4/20/16, 9:00 PM
#68

Jag svarar en gång till för att det var så roligt!

Vilken är din favorithundssport? Varför?
Brukset och den vanliga lydanden!
Älskar naturarbetet med brukset och att få se hundarna jobba och verkligen anstränga sig och sedan älskar jag detaljerna i den vanliga lydnaden.
Börjar även få upp ögonen mer och mer för barmarksdraget då jag älskar farten och explosiviteten.

Rankar du schäfern eller aussien högst? Varför?
Schäfern! För mig är de bättre brukshundar, även fast aussien också kan vara väldigt bra! Sedan faller deras utseende och mentalitet mer i min smak än aussien.

Vilken anser du är den viktigaste egenskapen att innehava som hundägare?
Tålamod tror jag.

Vad tycker du om bruksarbete såsom brukssporterna sök, spår osv?
ä l s k a r. 

Ska du med på U-SM i år?
Jag tror det! Om det blir så att jag åker startar vi nog i freestyle också. 

Stor eller liten hund? Varför? Skulle du kunna tänka dig att adoptera en gatuhund? Dina favorit tik/han namn? Har din hund varit sjuk? Vad använder du dig av för att motverka fästingar?

Corgitok
4/21/16, 4:51 PM
#69

Har ingen egen hund men svarar åt en hund jag delar ägarskap med utomlands.

Stor eller liten hund? Varför?

Stora, de brukar enligt mig vara de mest kärleksfulla och roliga. Man kan busa me de utan att oroa sig på samma sätt som små hundar osv. Älskar stora hundar!

Skulle du kunna tänka dig att adoptera en gatuhund?

Ja, nästan alla hundar jag delar ägarskap med har vi hämtat från gatan. 🙂
Dina favorit tik/han namn?

Bamse, Tess, Zorro?? Nej vet faktiskt inte..
Har din hund varit sjuk?

Nej, inte de som lever idag.
Vad använder du dig av för att motverka fästingar?

-

Vad har du för ras?
Vill du fortfarande ha hund som pensioner? Vilken ras isåfall?

Hur förberedde du dig inför att skaffa hund?

Beskriv din hund med 3 ord.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Upp till toppen
Annons: