Annons:
Etikettövrigt
Läst 956 ggr
TerreJ
2/10/16, 9:51 PM

Adoptera hund

Tänkte göra en undersökning. Vad är era åsikter om att adoptera en hund?

 Medarbetare på  djurparker                                                                                                                       För mer bilder http://nouw.com/theresefoto

Annons:
thea_thea
2/10/16, 9:54 PM
#1

Adoptera? Menar du inte köpa en omplacering?

Hoseok
2/10/16, 9:56 PM
#2

Om jag skaffar hund är det nog omplacering jag kommer köra på.

Herveaux
2/10/16, 10:01 PM
#3

Både min förra och min nuvarande hund är omplaceringar.

Någon gång kommer det säkert flytta in en valp här,
men troligen blir det fler omplaceringar. :)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

vendelay
2/10/16, 10:04 PM
#4

Har inte möjlighet att ha en hund men om jag hade tiden, platsen osv så skulle jag absolut adoptera. Aldrig, aldrig, aldrig köpa från uppfödare.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

panini
2/10/16, 10:07 PM
#5

Alla tre vi har haft är från uppfödare, men i framtiden så har jag bestämt mig för att skaffa en omplacering! :)

Therese
2/10/16, 10:10 PM
#6

#4 Hur kommer det sig?

Jag har precis fått hem en hund, tre år gammal men från en uppfödare :) Vi är fodervärdar.

Annons:
vendelay
2/10/16, 10:20 PM
#7

#6 Är emot uppfödning av djur. Djur är inte varor och de finns inte här för att tjäna människan. Det är MIN åsikt och jag vet att många inte delar den, men det är OT och jag vill inte bråka om det. Jag bara svarar på din fråga så du förstår varför jag svarade som jag gjorde! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Ambrose
2/10/16, 10:26 PM
#8

Det beror på. Om vi pratar "adoptera en omplacering eller problemhund som kommer från Sverige". Absolut det har jag ingenting emot! Hemlösa hundar utomlands däremot… nae… vi har fått in både hjärtmask och brun fästing p.ga. det. Rutinerna kring införsel av potentiellt sjuka och smittade hundar är inte tillräcklig. Jag är dock inte intresserad av att adoptera en hund själv, såvida den inte är renrasig. Detta p.ga. att jag vill tävla :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Changrila
2/10/16, 10:26 PM
#9

Jag ogillar starkt att säga att man "adopterar" hundar, men två av fyra hundar jag haft har varit omplaceringar. Båda de två kommer dock från seriösa uppfödare. Den första var en av deras gamla avelstikar som jag fick ta hem när jag hade möjlighet att ha hund. Den andra råkade hamna i fel hem och kom senare till mig pga det.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Therese
2/10/16, 10:28 PM
#10

#7 Nej men då förstår jag  :) Alla har rätt till  sin åsikt såklart, så tack för att du svarade :)

Kalli
2/11/16, 12:57 AM
#11

Är i dagsläget bara intresserade av omplaceringar så har (om det inte framgick) inga negativa känslor inför att "adoptera" hundar.  Tyvärr har jag märkt att det är svårt att hitta passande hundar i Sverige.

Temmy
2/11/16, 1:48 AM
#12

#8 Detta. 😛

Itchy
2/11/16, 2:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

när jag bestämde mej för att skaffa hund så ville jag absolut ha en omplacering, för att liksom ge en hund en andra, eller kanske femte chans till ett förevigt hem, och sagt & gjort, så fick jag åka akut en sen kväll och hämta en "importerad" bosnisk gatuhund som var knappa 12 timmar från att avlivas, en stackars hund som under bara en månads tid hade flängt runt till olika jourhem, och sedan hos en adoptör som inte ville ha kvar honom efter bara ett par korta veckor

det finns otroligt mycket hundar i sverige för omplacering, vissa som är ruskigt akuta, och som inte är problemhundar

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
Turast
2/11/16, 8:09 AM
#14

från sverige - ja

från utlandet - NEJ

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

JoannaLi
2/11/16, 8:16 AM
#15

Jag säger som många andra - svenska hundar ja, utländska nej. 

Har själv en omplacering, och det kommer troligtvis bli fler, men jag går efter min "mentors" teknik - varannan valp, varannan omplacering. 

För det skär så oändligt i hjärtat när man hör om omplacering som man har möjlighet att ta in, men någon gång vill jag få forma min egen hund, helt från början också.

VildaVittra
2/11/16, 8:16 AM
#16

Kryssade i den första i brist på svaret "Det finns inga adopterade hundar".  Omplaceringar däremot har jag inget emot, de flesta av mina har varit det, det är bara min första hund och Navdi som är köpta från uppfödaren.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Thors matte
2/11/16, 10:02 AM
#17

Har en schäfer från uppfödare och planera så fort min ekonomiska situation är stabilare att skaffa en omplacering. Har bestämt mig för en omplacering för jag har mycket tid och kärlek att ge.

Em_
2/11/16, 11:05 AM
#18

Jag känner par som har adopterat barn. Den processen är tuff. Livssituationen går heller inte att jämföra med att "adoptera" en hund. Så jag föredrar att säga omplacera/sälja om hundar. Dessutom är det ju just försäljning det handlar om, "adoptera" klingar bara mycket än "köp" i kundernas ören. Tycker dessutom att det är omöjligt att sitta hemma i Sverige och läsa bloggar för att se vilka organisationer/företag som är seriösa. Vill man på allvar rädda gatuhundar måste man sprida kunskap och bilda opinion i det aktuella landet, inte lägga tusentals kronor på att flytta en enda hund.  Som ni märker är jag rät anti ^^ 

Nu är det inte aktuellt med ny hund på många år, men jag skulle kunna tänka mig att köpa en vuxen hund från Sverige.


Zadeira
2/11/16, 1:54 PM
#19

Nu tycker jag iofs att man inte adopterar en hund utan tar emot en omplacering. Jag är inte intresserad av en valp just nu men jag kan tänka mig en vuxen omplaceringshund.

TjockaBerta
2/11/16, 2:12 PM
#20

Har haft två svenska omplaceringshundar men jag skulle aldrig ta en hund från utlandet.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Achatina
2/11/16, 5:29 PM
#21

4 - har inget emot det men har inga planer på det

Så länge det är Svenskfödda hundar.

Upp till toppen
Annons: