Annons:
Etikettraser
Läst 907 ggr
MuffinDigger
2/9/16, 6:30 PM

Allergi oc hund?

Är det någon som är allergisk men har en hund? Hur gör ni då? Jag vet att det finns några hundraser som fungerar för vissa. Kan ni någon ras?

Annons:
[linda1989]
2/9/16, 6:38 PM
#1

Jag är inte allergisk men min pappa är och han sov över här i 3 nätter utan att känna av något. Har en japansk spets. Men olika från hund till hund och vilka raser man klarar av.

MuffinDigger
2/9/16, 6:49 PM
#2

#1 Jaha okej! :)

[Outlawly]
2/9/16, 8:16 PM
#3

Det är ju väldigt individuellt med allergi. Du kan t.ex. tåla en Labrador men vara känslig mot nästa.

NinniH
2/9/16, 8:23 PM
#4

Jag är allergisk och vet att jag klarar av rottweiler och staffordshire bullterrier, samt pudel. Min pappa är också allergisk och klarar inga hundar alls, eftersom han reagerar på bland annat saliven. Allergi är så otroligt individuellt att det som funkar för en person, behöver inte alls funka för en annan.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

HildaSvensson
2/9/16, 8:32 PM
#5

Jag har pälsallergi men den har alltid varit väldigt lindrig för hundar. Tål min havanais kille och har aldrig reagerat & bichon hundar är väl "kända" för att vara bra för allergiker, men självklart är det individuellt.  Dock tål jag min släktings labbe också så jag kanske inte är den rätta personen att ge förslag 😉

Tindris30
2/10/16, 2:32 PM
#6

min mamma är allergisk men hon klarar alla sorters pudel schnauzer och softis:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: