Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 910 ggr
VilhelmPesula
2/9/16, 6:26 PM

Lägga

Hur bra tror ni en hund skulle klara sig i en lägenhet under en liten tid?

Bor på landet annars men tänker om den skulle bli galen i en lägenhet?
Då ifall jag flyttar till en lägenhet måste jag veta

Annons:
Maja2
2/9/16, 6:32 PM
#1

jag bor med mina 4 hundar i en etta, och ingen av dem blir galna :)  Det är ju ändå utomhus man motionerar och aktiverar till allra största del, inomhus är det passivitet

spacesheep
2/9/16, 6:32 PM
#2

Det beror helt på hur du aktiverar hunden samt vilka behov hunden har. Och lägenhetsstorleken skulle jag säga. Att bo i lägenhet innebär lite annorlunda lösningar gentemot om man bor i hus, så man måste bli bra på att klura lite bara. För mig fungerar det bra att ha hund i lägenhet, men hade mycket hellre bott i hus då jag upplever det mindre begränsande och enklare. 🙂

tillowin
2/9/16, 6:51 PM
#3

Jag har lärt mina hundar att inomhus taggar man ner och är ganska stilla, och utomhus får man flamsa loss i gengäld. Har bott på allt ifrån 25 kvm och upp till hus, det enda som är problem i en liten lägenhet är att de tar mer plats i soffan och på golvet ;) 
Däremot det som kan skilja är ju att det är mer ljud runt en lägenhet, så det kan vara bra att tänka på att man tränar hunden på det om den inte är van :)

                            

Petmade.se - Handgjort för hunden

Turast
2/9/16, 8:10 PM
#4

Hunden ska ju inte aktiveras i lägenheten ;) 

Går utmärkt att ha hund i lägenhet, så länge den får det den behöver i övrigt (tänkte motion, mentalstimulans)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: