Annons:
Etikettbeteende
Läst 1407 ggr
suur
2016-02-09 16:37

Aggressiv hund

Hej! Min tik på snart två år har börjat bete sig aggressivt mot andra hundar . Hon skulle hälsa på grannens hund igår (vilket hon har gjort innan utan problem). Hon började skälla och försöka bita hunden. Lite senare kom det en annan hund och hon reagerade likadant. Hon opererade bort sporren i torsdags. Kan det vara så att hon reagerar så för att hon har ett sår eller att det gör ont? Eller kan det vara något annat som är fel?Tacksam för all hjälp

Annons:
LinaK
2016-02-09 16:48
#1

Vissa hundar kan absolut bete sig så när dom har ont. Så håll henne borta från andra hundar tills det läkt ut helt :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Catta-
2016-02-09 16:56
#2

Kom det som en blixt på klar himmel eller såg du antydan till irritation innan de fick hälsa? Hundar mår dåligt vissa dagar, precis som vi och om hon nu även har ont kan det säkert bidra.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Nalle-]
2016-02-09 17:04
#3

Plötslig aggression mot andra hundar brukar kunna betyda att hunden har ont. Är det en större hund är det inte helt ovanligt att de börjar hysa agg mot andra hundar i den åldern, men när det kommer så plötsligt är det mer troligt att hunden har ont. Hoppas det går över när såret läkt!

suur
2016-02-09 18:46
#4

Det kom ifrån ingenstans . Hon morrade inte. Så fort den andra hunden kom nära så flippade hon. Får se ifall det fortsätter sen när det har läkt helt. Vad kan det annars bero på ifall hon fortsätter med det? Vill verkligen inte avliva min lilla skatt 😢

Catta-
2016-02-09 21:30
#5

Plötsliga beteende förändringar kan bero på bla hjärntumör. Men eftersom hunden är så ung beror det säkert på lite hormoner som härjar runt. Min tik blev "dryg" runt tre års åldern och tar till sin storlek som försvar innan hon läst av andra hundar. Det finns en annan tik som hon inte funkar med. Det är bara att se till att undvika situationer man tror kan gå överstyr. Efter andra fajten och otaliga "mätningar" får min tik inte umgås med den andra tiken hon inte gillar lös.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Upp till toppen
Annons: