Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1389 ggr
tillowin
2016-02-08 20:29

Hundgodis-recept

Hej!

Jag är sugen på att testa att baka eget hundgodis. Någon som sitter på ett bra recept? 

Brukar torka lite blodpudding och sånt i ugnen ibland men skulle vilja testa något nytt. Gärna godis som håller ett tag efter att man har gjort det så man kan göra stora omgångar 😃

                            

Petmade.se - Handgjort för hunden

Annons:
Nikklador
2016-02-08 23:52
#1

Ja lite recept skulle vara kul och få så man kan testa 😃

 Hjärta http://nouw.com/sawas Hjärta

[HundochKatt]
2016-02-09 01:16
#2

Torka kött av olika slag i ugnen alt. svamptork. Gott och nyttigt dessutom för hunden. Kött i skivor, kycklingfilé (omörad) i små bitar, kycklinghjärta osv.

tillowin
2016-02-09 17:54
#4

Åh, nice! Där fanns ju lite olika :) 

Jag funderar faktiskt på att införskaffa en svamptork. Inbillar mig att det sprids lite mindre "doft" då än när man torkar i ugn? ( mysigt är det ju inte när hela lägenheten stinker lever liksom 😃)

De där leverkexen kanske skulle kunna fungera även med blodsmak, jag har för mig att det finns blodpulver att köpa hem så då kanske man kan göra två sorter :)

                            

Petmade.se - Handgjort för hunden

Leviosa
2016-02-09 22:39
#5

Jag brukar köpa lever från citygross, koka, skära upp och torka :) billigt och bra, hundarna älskar det :)

hemul
2016-02-09 22:44
#6

De stinker rätt bra de också. Men de är effektivare plus att man kan torka på mer exakt temperatur. I ugnen riskerar man ju att steka mer än att torka. Det finns en som heter Centurion som är poppis förstatork bland svampplockare. Den brukar reas för en 300:-. Den är helt OK för det du ska ha den till. 

Så här ser den ut.
http://www.ginza.se/product/centurion-svamp-frukttork/994426

Annons:
tillowin
2016-02-11 17:32
#7

Tack för tipset #6, ska kolla på den! 

Ska se om jag hinner testbaka lite i helgen, återkommer om jag hittar något kanonrecept ;)

                            

Petmade.se - Handgjort för hunden

Upp till toppen
Annons: