Annons:
Etiketthälsa
Läst 2098 ggr
[postmortum91]
2/8/16, 6:04 PM

Kliar sig i örat?

Imorgon ska jag åka till veterinären med Sheldon, då han kliar sig och verkar ha jobbigt med ena örat. Dock tänkte jag kolla med er om ni har någon aning om vad det kan vara för något?
Jag har läst lite och kan konstatera att hans öra ser rent ut, det är inte mer rött än andra örat och jag ser inga kryp. Så vad jag kan se med blotta ögat så ser det inte annorlunda om jag jämför med andra örat. Så vad kan det vara då?
Om det var öroninflammation verkar det som det skulle se rött ut. 
Örat "hänger" lite på honom, ni vet när hunden verkar besvärad och han skakar på huvudet en hel del.

Annons:
Catta-
2/8/16, 6:09 PM
#1

Kan vara något som irriterar i hörselgången. Min hund har haft svamp men då luktade det illa också. Hoppas det ordnar sig!

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
2/8/16, 8:01 PM
#2

Inte vart med om det på egna hundar. Men fd daghunden hade struliga öron, svamp och öroninfektioner drabbades han av. Då hängde ena örat mer, och han klia sig mycket. Nu har han inte fått det på ett tag vet inte varför kanske för att hans matte fick bukt på rycka ur öronen lite bättre eller kosten som gjorde susen. Hoppas det går bra för honom hos vetten du får skriva vad det var för fel på örat.

LinaK
2/8/16, 11:11 PM
#3

Kan vara inflammerat i hörselgången, när min ena hund var valp fick han en inflammation där och det syntes inte utanpå. Kan även vara svamp som övriga nämner. Lycka till hos veterinären! Ska också dit imorgon tyvärr.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Nalle-]
2/9/16, 8:01 AM
#4

Att hundar kliar sig i öronen och skakar på huvudet brukar vara ett rätt säkert tecken på öroninflammation, eller svamp. Det behöver inte vara synligt. Hoppas det går bra hos veterinären!

Upp till toppen
Annons: