Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 6611 ggr
CayKantos
2016-02-04 13:42

Export till Danmark

Hej!

Jag undrade lite hur det funkade om man ska exportera en valp till Danmark från Sverige.

Jag studerar just nu i Sverige men ska flytta tillbaka till Danmark till sommar. Jag vill dock gärna köpa hund till vinter och ganska säker på det bliver från en svensk kennel eftersom jag redan har kontakt med lite olika ställen.

Hur funkar det ang regler och så, finns det något som är bra att tänka på?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
[linda1989]
2016-02-04 13:58
#1

Åh, off topic men bor också i Danmark och studerar i Sverige på distans ;)

CayKantos
2016-02-04 14:26
#2

Va vad roligt! Får man fråga vad du studerar? :) Studerar inte distans, men på Naturbruksgymnasiet Strömma 😎

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[linda1989]
2016-02-04 14:28
#3

#2 Studerar till vårdadministratör. De som skriver journaler och sköter allt det administrativa på sjukhus och vårdcentraler och liknande platser.

CayKantos
2016-02-04 14:31
#4

#3 Vad roligt 🤪 Är det heldistans? Alltså behöver du aldrig åka till utbildningsplatsen?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[linda1989]
2016-02-04 14:35
#5

#4 Åker dit fåtal gånger i 3 dagars tid. Men väldigt få, 6 gånger på två år eller något sånt.

Lizelda
2016-02-04 14:41
#6

Den behöver ha pass och vara besiktigad, sedan är det bara att tuta och köra! Om de ska avmaskas också har jag inte hundra koll på, tror inte det. Men de behöver inte rabiesvaccineras.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Hime
2016-02-04 15:13
#7

För att ta med hunden till Danmark behöver den visst rabies vaccinering! Det gäller i alla EU länder.

CayKantos
2016-02-04 15:50
#9