Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1156 ggr
LinaK
2/3/16, 1:50 PM

Metizo sele, erfarenheter?

Är det någon som har erfarenhet av denna sele? Varför köpte ni den från början och uppfyllde den förväntningarna? Tänker eventuellt köpa den till min hund som är under koppelträning och gör sådana små ryck i kopplet. Inte skonsamt för varken honom eller mig som har hon i en axel och arm.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Catta-
2/3/16, 3:25 PM
#1

Jag har till min storpudel. Brukar använda den när vi går i grupp och när jag inte orkar träna hennes dragande.. Tycker den är bra. Den fyller sin funktion och hindrar hunden att bli stark(om den är frontknäppt) när den drar. Däremot tycker jag den sitter lite för långt fram på ryggen och ligger på skuldrorna/nacken men det är inget som verkar störa min hund. Har man den knäppt på ryggen får selen bättre position .

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Nalle-]
2/5/16, 2:58 PM
#2

Jag har också en till min storpudel, köpte den efter att ha hört gott om den här på forumet :) Använder den precis som #1 när vi promenerar med andra hundar och jag tycker den fungerar bra! Tycker dock precis som ovanstående att den sitter lite långt fram, den glider dessutom fram ytterligare om hunden drar så jag behöver räta till den, men annars så är det den sele med bäst passform som jag hittat till min :)

Upp till toppen
Annons: