Annons:
Etikettmedia
Läst 5124 ggr
[Wilbur]
11/30/15, 8:01 AM

Håll hunden från stan!

Alla har väl rätt till sin åsikt, men herregud vad provocerande! "Hundar ska hållas från stan, piss ska torkas upp mm.." … http://touch.metro.se/lasarhornan/insandare-jyckar-har-inget-i-stan-att-gora/EVHokA!eC0DdODxZX62/

Annons:
Katniss
11/30/15, 8:06 AM
#1

…….. Vad ska man säga?..

R.I.P. Anton 💔

Em_
11/30/15, 8:17 AM
#2

Låter som en person som fått en lerig kram av hund i flexi efter att ha trampat i hundskit… Visst får man acceptera att det finns hundar i stan men det finns en del utrymme för förbättring också.


hemul
11/30/15, 8:20 AM
#3

Reykjavik införde ju totalt hundförbud för en 20-25 år sedan. Det upphävdes inte förrän 2006 och det finns fortfarande restriktioner. Det är egentligen bara fritt fram  om man bor i villa, hundar får inte vistas på gågator o.s.v.

http://www.svd.se/hundboom-i-reykjavik

Island hade hundförbud i tätorter en period tidigare på 1900-talet också, men då var det p.g.a. en parasit som spreds. Rätt märkligt ändå med tanke på att Island allmänt är väldigt tillåtande och väldigt 'lantligt' jämfört med Sverige. Men det visar ju att det kan ske.

Cahira
11/30/15, 8:27 AM
#4

Undrar om h*n stör sig på lekande barn (tänk på dom som inte vill ha barn!), rökning och parfym också (jag har inte valt att ha den lukten runt mig! Tänk på allergiker!). Eller ciggfimpar och snus som spottas och smetas överallt. Avgaser? Katter? Fisar? Billjud på natt-timmar? Grannar?

Klart alla ska visa hänsyn, inkluderat plocka skit och se till att ha koll på sin hund från att störa alla, och i gengäld hålla t.ex. nyårsraketer till just midnatt så djurfolk kan förbereda sig. Åska händer, fyrverkerier händer, men när det håller på timme efter timme blir det ju vansinne.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

hemul
11/30/15, 8:40 AM
#5

Nåt som stör MIG nåt oerhört är spottloskor! Vad sjutton går folk omkring och spottar för? Så jäkla äckligt, man vill ju inte kliva i det. Ibland spottar de rakt framför fötterna på en också. Fattar inte behovet. Jag behöver inte spotta om jag inte fått något konstigt i munnen.

Förbjud spottning på allmän plats! På allvar.😛

Em_
11/30/15, 12:18 PM
#6

#5 Ja! Och snus och tuggummin.


Annons:
hemul
11/30/15, 2:04 PM
#7

Jag snusar men jag spottar ut det antingen i en papperkorg eller den lilla behållaren i locket på snusdosan. Jag är bara så bra! 😎

Katniss
11/30/15, 4:34 PM
#8

#7 Synd bara att de flesta bara spottar ut det rätt på gatan.. :/

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: