Annons:
Etikettbeteende
Läst 864 ggr
Nova1234
2015-11-29 07:14

7,5 månaders hanhund kissar inne

Jag har en hanhund som länge har varit rumsren, det va lätt att få honom rumsren Nu har han helt plötsligt bajsa och kissa inne igen Utan anledning sätter han sig och kissar/bajsar. Det enda han behöver göra är att säga till, gå fram till dörren och så släpper vi ut honom på tomten Är det vanligt att hundar gör så när dom kommer in i en ålder där dom börjar bli könsmogna?

Annons:
Allumania
2015-11-29 09:13
#1

Har du kollat med veterinär att han inte har UVI?

hemul
2015-11-29 11:45
#2

Det bajsar man väl inte av.

russin
2015-11-29 12:34
#3

Gå ut oftare ett tag ? Mina hundar behöver oerhört sällan säga till att dom behöver gå ut och göra ifrån sig, då dom får tillräckligt med utevistelse tillsammans med mig för att hinna göra ifrån sig ordentligt.

Annars kan det vara löptikar som som han börjar upptäcka och blir lite stressad = stress får igång magen. Ha lite mer koll på hur han beter sig, så kommer du troligtvis se på honom när han börjar bli nödig.

Nova1234
2015-11-29 17:02
#4

Tack för svar Uvi tror jag inte att det är, han kissar inte ofta, inte heller lite. Han kan hålla sig från 22-07 på natten, då brukar han vakna och vill ut Han kan bajsa inne 30 minuter efter promenad Jag tror nig också att det är någon form av stress. Jättekonstigt är det. Kanske är det hormoner som spökar..

[Forest]
2015-11-29 19:18
#5

Har ingen hane men här kissar och bajsar ena hunden vid löp lätt inne, så henne måste man ta ut oftare och gå längre promenader med. Finns det andra hundar i närheten för jag funderar lite på om det inte är löptik som kanske ställer till det lite för din unghund, ännu inte helt mogen men hormonerna spökar och hjälp får han av löptik bara en tanke.

russin
2015-11-29 19:22
#6

Åldermässigt händer det ju väldigt mycket i kroppen nu, så det kan helt enkelt vara så att han inte har tid ute för det är för mycket dofter, ljud osv att fokusera på. Försök hitta lugnare platser att rasta på ett tag - platser där det kanske inte går lika mycket andra hundar (lättare sagt än gjort) 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: