Annons:
Etikettraser
Läst 1308 ggr
Tea2
2015-11-28 18:54

En till bildtråd...

En till bildtråd… Superkul om ni skriv lite om era hundar också! :) Själv så ska jag snart skaffa en Staffordshire Bullterrier tik.

Annons:
Cahira
2015-11-30 06:21
#1

Mina fem. :) Frodo Chinese Crested 2 år, lydig för att vara en urhund men har ett lätt liv utan större träningspass annat än hjärnövningar och bus. :) Riktig gospojk som mest funkar som mitt sällskap när jag inte mår bra. Apache 3 år/4 efter jul, rescue border collie/corgi och min träningskompis med hopp om tävlan i freestyle någon gång under hans livstid. Vi jobbar mest på rädslor hitills men har äntligen börjat komma till punkten där vi mest kan ha skoj utan större hinder. Hög energi, mycket glädje, arbetsnarkoman, signalkänslig, smart som attan. Gör vadsomhelst för min uppmärksamhet och arbetar för magkli om jag inte har godis. Andy pekingese 11 år flyttade in i april och hans husse dog 3 månader senare 37 år gammal. Riktig komiker och clown med många roliga ljud. Han har varit enormt envis men har bott in sig och är mest en gosegris nu. Föredrar att vara på golvet och har fått synproblem. Han var blind ett tag men medicinering har gett tillbaka så han kan se ljus och mörker och lite former. Ixxi dvärgschnauzer 11 år är min första hund som jag tog med från Sverige och hon är en drömhund. Mjuk, snäll, tyst, och extremt lydig med ingen jaktlust alls. Mycket lättare kan du inte få. :) En riktig lady som är fin i kanten. Skägget klipps ned av hälsoskäl och numer även av skötselanledningar. Digger 13 år border collie/collie är, och jag säger detta med kärlek, korkad som en sten. Världens snällaste, superkelig, klantig, och enögd efter han snubblade på sina egna ben på grusvägen och skrapade upp ansiktet vilket skadade ögat bortom räddning. Det är inget han är påverkad av och han springer lika vårdslöst som innan. Hörseln har börjat bli dålig och förutom ett litet blåsljud är han frisk som man kan vara. 

Tre seniorer, två ungdomar, jag har inte tråkigt om dagarna. Bor på bondgård med gott om frispring och mycket skit att få in i pälsen. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nalle-]
2015-11-30 16:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är mina grabbar! Hugo som är en 8 år gammal blandras och Asko som är en tvåårig storpudel :) Kort kan jag berätta att Hugo är en envis liten herre med mycket egen vilja. Han är också världens mysigaste och älskar mat av alla de slag. Han är en optimal sällskapshund och förutom att hänga med på promenader brukar han få träna agility och rallylydnad på hobbynivå. Han älskar även viltspår. Asko är, förutom sällskapshund förstås, min tränings och tävlingshund. Vi har tävlat i lydnad, bruks och rallylydnad och tränar just nu mest rally och bruks. Även den här grabben har mycket egen vilja och man får tänka mycket på hur man lägger upp träningen för att han inte ska ledsna och hitta på något annat. Han är en supergo knähund och världens tokigaste, han får mig att skratta varje dag.

kamiis
2015-11-30 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är 2 av mina 3 hundar, Jackson (Amstaff) & Luma (superblandis). Jackson är en pigg & glad liten arbetsmyra som vi hämtat ifrån polen, har varit mycket jobb med honom då han är osäker på människor han inte känner men det är som natt & dag från att vi hämtat hem honom och han kan hantera människor mycket bättre nu så länge han får ha sin egen tid å känna in sig på :) han är världens mespropp & låter oftast tikar köra över honom helt när han leker, och går inte nå vidare bra ihop med hanhundar. Super gosig kille som älskar barn, och simma mest. Tror han skulle kunna simma i princip tills han sjunker som en grå sten om han fick så man får hålla koll på tiden och super luta in honom om man ska få tag på han, fast det är skönt att han gillar att simma så mycket som han gör då det är våran huvud aktivitet då han har höftledsdysplasi, så det är simning & pilates bolls träning som han sysslar med som vardagsträning. :) och sen så har vi Luma som är en super blandis med både jakt raser, bordercollie & mamman amstaff en hög energisk liten dam, tar aldrig Slut på energi och är väldigt explosiv vi tränar lite agility och är mycket i skogen och hoppar och klättrar på allt högt vi hittar på som hon älskar då hon är som en liten bergsget. Hon kräver mycket mental träning och att få springa lös men man får alltid hålla ett vakande öga då hon även har en super snok och får väder på minsta lilla intressanta djur ute i skogen. Bada avskyr hon så båda 2 är en omatch träningsmässigt så det blir mycket egna aktiviteter för deras del.

Tea2
2015-12-01 20:46
#4

Guuuuuud vad fina hundar….

Tea2
2015-12-01 20:46
#5

Guuuuuud vad fina hundar….

amandatherese
2015-12-01 21:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Jag har en engelsk springer spaniel som är 8,5 månader, ett litet yrväder som älskar allt och alla. Han har tyvärr haft oturen att växa för fort men nu har vi äntligen efter ca två månader börjat komma igång igen. Han är en riktig klippa i skogen, spåra är det bästa han vet. Annars tränar vi just nu kontakt och lite lydnadsmoment. Tanken är att vi ska tävla lite ihop om mattes nerver håller sig i shackt, haha!

Annons:
Tea2
2015-12-12 16:48
#7

#6 Åh vad kul att ni ska börja tävla, Kommer säkert att gå jättebra,

amandatherese
2015-12-13 16:30
#8

#7 Tack! :D Mycket kvar att träna in men sålänge man har kul gör det ingenting ^^,

Upp till toppen
Annons: