Annons:
Etiketthälsa
Läst 1638 ggr
emilialinnea
2015-11-27 23:22

vad utfodrar ni era hundar med?

ja som rubriken lyder vad äter era hundar? och vad anser ni vara bästa fodret?

/Emilia

Annons:
Fridaaaa
2015-11-27 23:23
#1

Nordic färskfoder till de små
Standart till den stora

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emilialinnea
2015-11-27 23:24
#2

anana skall givetvis vara acana jävla mac med sin autocorrect 😃

/Emilia

Hildgrim
2015-11-27 23:25
#3

Egen barf / Mush barf. Därför att det är det mest naturliga och hunden uppskattar maten väldigt mycket. <3

emilialinnea
2015-11-27 23:32
#4

jag kör just nu pondus/barf :)

/Emilia

Wenniz
2015-11-27 23:35
#5

Ena hunden Barfas och den andra äter Mush. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Haztparken
2015-11-27 23:38
#6

Båda pudlarna äter Sund Hundmat. Det bästa anser jag vara att Barfa :)

Annons:
alltidnordin
2015-11-27 23:40
#7

Mush/VoH, varvar mellan dem :)

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

AnneN
2015-11-27 23:40
#8

Velvet äter Orijen Adult

Valle äter Oliver's Active Grain Free

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Majbot]
2015-11-27 23:40
#9

voh/barf

LuLeLo
2015-11-27 23:41
#10

Simpsons lamb n potatoes för det är det enda som funkat på hunden.

Tass Josephine

Lona
2015-11-27 23:43
#11

Nikka äter faktiskt mestadels Halla torrfoder, helt enkelt för att det ändå finns hemma. Hade hon inte funkat bra på det så hade jag givetvis gett henne ett annat. Hon får dessutom en hel del köttiga ben med mera. Har testat olika färskfoder på flera av hundarna med den enda skillnaden att de var konstant hungriga och dessutom lätt blev tjocka - annars har de varit lika fina i pälsen, välmusklade och så vidare på torrfoder. Numera har jag heller inget frysutrymme och definitivt inte plats för en separat frys. Om jag skulle rekommendera något foder så vore det Simpsons Premium, ett mycket prisvärt spannmålsfritt torrfoder som finns på Zooplus.se


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

JoannaLi
2015-11-27 23:43
#12

går nästa helg från VOM till barf. 

äter även purizon's lamb and salmon som belöningsgodis (det går åt sådana sjuka mängder, så jag räknar med det i kosten :D )

[RC1393]
2015-11-27 23:51
#13

Eukanuba efter uppfödarens rekommendation och mald älg (allt möjligt som inte människor äter, BARF-färs😂) när det passar henne att äta det. Är en sån besvärlig hund som matvägrar när matte (min syster) inte är med och BARF duger bara ibland, fast det är både billigare och bättre. Hon vill väl vara dyr i drift😛

Annons:
[Patricia1993]
2015-11-27 23:52
#14

voh, köttben och även standardt får mina hundar

Bästa färskfodret enligt mig är voh och bästa torrfodret standardt.

Barf ger jag inte pga långt till en stor billig affär och har ingen stor frys att förvara det i.

emilialinnea
2015-11-27 23:53
#15

haha hade en katt som total vägrade att smaka på annat än torrfoder hundarna fick barf och han skulle promt ha sina äckliga kulor :P

/Emilia

Jamie+Engla
2015-11-27 23:53
#16

Halla, det självklara valet då hundarna håller sig i form. Pälsen skiner, de orkar jobba och Bäst av allt är att hundarna älskar det! Vi ger både torr och färskfoder från Halla

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

moonlights
2015-11-27 23:56
#17

Pondus till ena och vom og hundemat till den andra

Lizelda
2015-11-28 00:00
#18

Vi växlar mellan att ge våra hundar Royal Canin och Priima. Våra frysar har krånglat en del så då har det funkat bättre att bara ha RC men med valptikar så tar vi ofta hem Priima bara till dem. Tycker att det rent allmänt är väldigt hetsigt runt foder och hundar ska inte äta det och inte det och absolut inte det. En uppfödare jag känner ger sina hundar Doggy och för dem har det funkat bäst. Även när de få hem hundar med specialfoder som inte kan äta det och det och det och det slutar alltid med att de äter vanligt Doggy och mår hur bra som helst.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

emilialinnea
2015-11-28 00:00
#19

ni som anser att de finns bättre foder än det ni ger till era hundar hur kommer det sig att ni inte byter?

ekonomiska skäl

allergier

svårt att få tag på

/Emilia

moonlights
2015-11-28 00:04
#20

#19 man bryr sig väl bara inte helt enkelt, tycker att det är värre att ge en hund ett skitfoder när man vet att det finns bra än att man ger det av okunskap… Men men min åsikt :/

Annons:
-Cissi-
2015-11-28 00:16
#21

Jag ger mush som bas och blandar ibland med orien, byter även ut en del måltider till barf hon brukar även få vaktelägg för hud och pälsens skull.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

emilialinnea
2015-11-28 00:21
#22

när jag gjorde denna trodde jag att royal canin och eukanuba skulle få riktigt många röster men än så länge så har de bara 2, tillsammans. :o

/Emilia

swapp
2015-11-28 00:23
#23

Mush till min mops.
Bästa fodret han ätit, helt klart. Han åt torrfoder när han var valp p.g.a. okunskap. Bytte sedan till Bravo och nu har han ätit Mush i några månader. Märker stor skillnad. Till exempel har hans päls blivit helt fantastisk. Från lite mer sträv till otroligt len och glänsande.

moonlights
2015-11-28 00:26
#24

#22 det är ju iallafall otroligt bra, kunskapen om foder verkar gå framåt :)

emilialinnea
2015-11-28 00:28
#25

ja verkligen kul att se att så många ger färskfoder och barf :)

/Emilia

Haztparken
2015-11-28 00:33
#26

#19 Jag kan bara svara för mig själv men jag tycker att färskfodret jag ger är ett mycket bra sådant och mina hundar mår väldigt bra på det så anser inte att jag behöver byta pga något sådant.

Sen att jag tycker Barf är bättre men inte ger det är pga min okunskap inom området + att jag inte har tillgång till det som krävs för att kunna få ihop deras måltider.

emilialinnea
2015-11-28 00:35
#27

ja det tycker jag är helt rätt man ska inte börja barfa utan kunskap :)!

/Emilia

Annons:
moonlights
2015-11-28 00:39
#28

#26 det tycker jag är ett bra beslut :)

Jetaime
2015-11-28 08:29
#29

Jag ger Acana.

Allumania
2015-11-28 10:08
#30

Mina hundar äter min lokala djurbutiks egna Energy torrfoder. Därpå äter de burkmat av varierande slag, kött av varierande slag, ben råa och hudben samt husmanskost o form av rester tex makaroner, potatis, ris, gröt eller soppspad u name it. Maten är givetvis lågtsalttad och inte i enorma mängder. På maten lägger jag lax olja och glukosamin. Hundarna mår bra, avf kommer 2-3 gngr om dagen. Pälsen blänker och de tackar aldrig nej till någonting som jag ger dem.

fridarebecka
2015-11-28 10:09
#31

Jag ger vom oh hundemat.

Tycker inte man kan säga vilket foder som är bäst eftersom alla hundar funkar olika på olika foder. Men generellt så mår nog de flesta hundar bättre på spannmålsfritt.

Turast
2015-11-28 10:31
#32

Ger VoH, men gav BARF  förr tills möjligheten försvann :(

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

panini
2015-11-28 10:33
#33

Mush använder vi :)

thea_thea
2015-11-28 11:16
#34

Jag ger ett foder som heter Canagan Country Game, vet inte något om det egentligen. När vi fick hem hunden åt han eukanuba och doggy, och var konstant dålig i magen. Vi frågade efter ett spannmålsfritt foder i djuraffären och gick ut 995 kr fattigare🤐Hunden funkar jättebra på Canagan, men vi ger honom ändå Mush eller Vom og Hundemat när vi har plats i frysen. Kan inte ge färskfoder (ännu mindre barf) på heltid pga superliten frys, annars skulle vi gjort det👍

Annons:
NobleGuardians CanaanDogs
#35

Varierad kost men det gick inte att "klicka i"
Våra får torrfoder ibland, hemlagat ibland, färskfoder ibland… 🤪

oh-la
2015-11-28 11:36
#36

Voh samt tillskott information av standardt kalk plus, fiskolja och immun plus. På det är hon helt klådfri så det är därför vi kör det. Innan kliade hon sönder dig totalt.

oh-la
2015-11-28 11:36
#37

Voh samt tillskott information av standardt kalk plus, fiskolja och immun plus. På det är hon helt klådfri så det är därför vi kör det. Innan kliade hon sönder dig totalt.

bustjejen
2015-11-28 11:40
#38

Har inte så mycket att välja på tyvärr, eftersom min hund har portacava-shunt och måste äta specialfoder med begränsat protein. Hon får Royal canine hepatic, med tillskott av lite kycklingfilé varannan dag.

Changrila
2015-11-28 11:51
#39

Barfar mestadels, men kommer jag över färskfoder till riktigt bra pris så köper jag det. Igår hade tex en butik nära mitt jobb utförsäljning av färskfoder, då köpte jag en del vom og hundemat eftersom valpen älskar det.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Cixx
2015-11-28 12:05
#40

Färskfoder (VoH och Mush) och Barf :)

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

reckon
2015-11-28 12:16
#41

Unghunden får Nordic sp + och den vuxna får Bravo ox spannmålsfri, bovetegröt och kaninmage då han har problem med magkatarr och måste äta "snäll" mat med lågt i fett. 

Det bästa fodret är det foder som hunden mår bra på. Jag kan tycka hur mycket jag vill att ren animalie-råkost är det bästa och mest hälsosamma för hundar att äta, men skulle jag envisas med att ge min katarrhund det vore det rena djurplågeriet då han mår fruktansvärt dåligt av det.

Annons:
Lona
2015-11-28 13:13
#42

Jag tycker att det gått hysteri i det här med foder, framför allt att många ska "pracka på" andra att DERAS sätt är minsann det enda rätta, stackars alla andra hundar som får fel foder av sina lata, snåla, okunniga och slarviga ägare?! Så länge inte någon utfodrar med potatisskal och morotsblast så låt dem för tusan ge vad de vill så länge hunden mår bra! Jag har två tumregler när det gäller min/a hund/ars mat och det är; 1, Hunden skall äta det. Spelar ingen roll hur bra fodret är om det ligger och blir gammalt i matskålen. 2, Hunden skall funka bra på det. Med "bra" menar jag lagom hull, bra kondition, sätter muskler bra, pigg och glad, fina tänder, bra tassar, fin päls och så vidare. Det HAR min hund så jag förstår inte varför man ska behöva försvara att hunden äter något som i mångas ögon är klassat som ett skitfoder? Hon mår inte bättre av färskfoder - faktiskt sämre! - eller av snordyra foder så därför äter hon ett som passar både plånboken, latmasken och framför allt henne själv. Att det dessutom är svenskt och producerad relativt nära är ytterligare ett plus. Och nej, jag har inga ömma tår, är bara innerligt trött på "Jag är minsann bättre än du"-tjafset när det gäller vissa saker i hundvärlden!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

IngaTrnqvist
2015-11-28 13:37
#43

BARF. Hade dock ett par månader nu där jag gav Standardt då jag helt enkelt inte orkade lägga ner en massa tid på att fixa barfmåltider, och frysarna var för fulla för att ge färskfoder :p Men nu barfar vi igen, till Bruns glädje.

LuLeLo
2015-11-28 13:48
#44

Simpsons :)

Tass Josephine

Qepta
2015-11-28 13:59
#45

Hanen äter Vom og Hundemat, tiken äter Taste of the wild.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Tuulikki]
2015-11-28 14:29
#46

barf

panini
2015-11-28 15:44
#47

#42 Fast det har ju i detta fallet ingenting med tråden att göra för TS undrar VAD man använder som foder, och ingen har sagt något så förstår inte meningen med din kommentar?🙂

Lona
2015-11-28 15:51
#48

#47, jag reagerade väl på #19 och 20…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
panini
2015-11-28 15:59
#49

#48 Sorry! Missade det! 👍

Lona
2015-11-28 18:54
#50

#49, :-) Jag tog väl i lite också kanske…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

emilialinnea
2015-11-28 23:29
#51

jag menar inget illa med inlägget är bara nyfiken och dem som säger att jag tycker själv att detta är bättre varför byter man inte då och så drog jag upp 3 olika punkter som jag tänker kan vara huvudanledningen  :)

/Emilia

DeniceP
2015-11-29 00:02
#52

Eftersom unghunden äter otroligt dåligt så ger jag det han äter bäst av: Hallas färskfoder! Alla tre äter av detta just nu av bekvämlighetsskäl.
De får regelbundet andra sorters rått kött och råa ben också, samt att unghunden får ett par dl Hallas Aktivtorrfoder om dagen eftersom han behöver öka i vikt rätt brutalt.

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Magrat
2015-11-29 02:30
#53

Valpen får Doggy professional på uppfödarens rekommendation. De stora äter Standardt så jag valde Standardt.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Ralktad
2015-11-29 14:19
#54

Standardt Normal Vild

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

exitingsvillemo
2015-11-29 22:12
#55

Just nu äter pudeln Royal's pudel-foder då han fungerar super på det. Fin i pälsen och hullet.
Nya valpen äter i dagsläget Happy Dog, vet inte vilken sort. Vi kommer fortsätta med den ett tag då hon flyttat hit, sen blir det nog Royal Maxi Junior Active för henne.
Tidigare gav vi standardt till pudeln och schäfern, men schäfern blev tjock av det på äldre dagar och pudeln fick aldrig samma fina päls, som av Royal. Så nu får det bli RC fortsättningsvis på pudeln och jag hoppas och tror att valpen kommer fungera bra på det också.

Annons:
GotTreats?
2015-11-29 22:14
#56

Precis bytt till Bravo 👍

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Upp till toppen
Annons: