Annons:
Etiketthälsa
Läst 760 ggr
Arrowhead
2015-11-27 14:26

Behövs skor?

Har märkt nu på senare tid att Loke har slipat ner trampdynorna, de har blivit mjuka och man börjar se rosa i mitten i stället för svart som de alltid vart.
Finns det något jag kan göra för att undvika att det blir värre eller kommer skor att behövas?
Vi går varierande promenader både på asfalt och gräs/skog, han drar inte heller i kopplet.
Vad kan man göra innan det blir värre?

Annons:
Lona
2015-11-27 18:45
#1

Har du testat att ändra kosten, att till exempel lägga till laxolja? Det tar i och för sig lite tid innan man märker någon förändring men det kan vara bra att stärka tassarna "inifrån". Sliter han jämnt på tassarna eller är det olika mycket på olika tassar? Upplever du att han "släpar" tassarna eller lyfter han ordentligt? Har han ändrat gång/rörelsemönster det senaste? Det KAN bero på att han "rör sig fel" och därmed utsätter tassarna för felaktigt slitage men troligast är väl att han helt enkelt har dåliga trampdynor.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Arrowhead
2015-11-27 19:54
#2

Han käkar VoH just nu, har inte provat att ge någon laxolja dock. Får ta och prova det och se ifall det blir någon skillnad då.
Det är ganska jämnt på alla tassarna kanske något mer på fram, han går inte särskilt släpigt. Kollade ordentligt nu och det gör han ju faktiskt inte. Trodde de först.
Vet inte vad man skulle kunna göra för det ?

Arrowhead
2015-11-30 13:20
#3

Är det ingen annan som har nåt tips?!

Upp till toppen
Annons: