Annons:
Etikettövrigt
Läst 1972 ggr
Herveaux
2015-11-26 19:58

"Kärt barn har många namn"

Vad har ni för smeknamn på er hund eller era hundar? 
Minns ni varför ni kallar hunden för det namnet?

Min hund heter Pitcher, men kallas också för:
Gris, Grisen, Grishund: Kommer troligast ifrån att han kan gå och böka ute som en gris (senaste idén är att böka runt i buskar efter skatter, dvs något ätbart).
Skithund och Skrutthund: Sagt med kärlek. ❤️
Piglet: Ibland är han som Nasse i mega-format. Småhundar är super-duper läskiga ibland tex.
Skräpet: Kommer nog ifrån att hans päls är som ett stort kardborrband ute för blad, löv och annat skräp.
Storskrot: Ingen aning om vart det kommer ifrån, men han lystrar till det! :)
Snutt och Snutten: Hm… Han är bara en Snutt. Punkt slut. 😍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
lollynonna
2015-11-26 20:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min hund heter Svea egentligen,men kallar henne för allt som har med bubblor att göra. Bubblan,bubblis(mest använt) bubbel,bubbelgum,babbalou, svubbel,bebis och bubbliiish. Jättekonstiga namn jag vet,men det är det jag kallar henne :P

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

JoannaLi
2015-11-26 20:23
#2

Heter egentligen Arrak. 

Arrak, älskling, bäbis, gubben, skräpet, skräphund, mupp, mupphund, hundracka… Pojkvasker xD

Allumania
2015-11-26 20:32
#3

Rocky kallas Snoikkis, Snoikka-Roikka, Currysåsen, Kråkan, Terminator. Lilla gubben. Rambo kallas Anuuuus,Stora killen, Gamla gubben. Sen kallar vi dem för Pojkarna, Gullena, Byrakkona tillsammans. :P Plättöron och Smaskläpp kallas dom båda emellan.

Cixx
2015-11-26 20:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min hund heter Inna. Hon kallas: Skinnis, Skinkan, Grisen, Loppan, fisloppa, Spam, Bambi, Innis, Stinkis, Stinkisson, Speedy gonzales, sötnos och älskling. 😂

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

HildaSvensson
2015-11-26 23:13
#5

Åke här hemmas kallas till 90% "Nussen".  Vet inte hur vi har kommit fram till det, men han är en liten Nusse. Tror knappt att han vet att han egentligen heter Åke 😂

Sugar Mist
2015-11-26 23:34
#6

Pooper, Poopy,Puppis, Puppen, Jaxus, Jaxus Maximus, Jaxon, Jaxinator och mycket fler :)

-

Annons:
reckon
2015-11-27 07:22
#7

Jessie brukar få heta Jessieman eller Morris. Morris är av att han är skeptisk till nytt folk. Alioth brukar få gå under Alle, Lottis, Lotto eller Bulan. Bulan kommer av att han har en bula mitt uppe på huvudet. Jag tycker det klingar lite A-lagarsmeknamn av Bulan. 😃

Tillsammans brukar de heta Bulan och Morris.

nadilda
2015-11-27 07:53
#8

Första hunden heter Dolly. 

Dollan, DollFjoll, Fjolly (hon är lite mesig ibland), Krullet (hon är en lagotto), Puppan (vet faktiskt inte riktigt varför), Tjockis (hon är faktiskt inte tjock),  Fjållret (blandning mellan Fjolly och fåret), Storan (vi har ju en Lillan), Snygging, Sötnöt, Bävern (min syster som började med det) och Tönt (sagt med kärlek när hon är lite mesig).

Andra hunden heter Katla.

Katta (om man säger Katla snabbt), KattFnatt, Fnatta (hon är väldigt fnattig), Mini, MiniWini, Lillan,  (hon är lillasyster), den galna, Knäppisen, Tjocksmock,  Sötis, Mattes gris m.m

Karolina-H
2015-11-27 08:15
#9

Min första hund heter egentligen Kajsa men kallas för:

Busen, FrökenBus, Slemhög (hon kan ligga i timmar och smaska helt utan någon anledning), Tjockis (Hon var en riktig tjockis när vi tog över henne 2,5 år gammal)

Min andra hund heter Sudden men kallas för:

Suddis, Suddis-Luddis, Luddis (använt mycket hemma) Liten, Lilleman (verkar bli att jag kallar alla mina hanhundar det), Prinsen, Äckelhund (när han ätit något uschligt)

Codeavalone.blogg.se

Naviifax
2015-11-27 09:06
#10

Navi kallas för: Valpen, Nutti,, Lillfisen, Prinsessan, Loppan, Nutteputte och Snuttan 😃

@adventuresofnavi | instagram

Changrila
2015-11-27 09:10
#11

Jag kallar båda mina hundar för Ploppen, Ploppiplopp och liknande. En bekanting som var med min vuxna tik när hon var liten kallade henne och de andra valparna för något sådant, sedan har jag börjat. Nu kallar jag både henne och valpen för det, men det är bara vuxna tiken som lyssnar på det. Min mor kallar dem för "fröken vift" eller "fröken viftsvans". Nu när jag har två så blir det "viftsvans 1 och 2". Lite oklart vem som är 1 och vem som är 2 ;) På riktigt heter de Aysu och Ebrah, vilket är vad jag oftast kallar dem.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

fridarebecka
2015-11-27 09:11
#12

Trassel brukar kallas för Trallan, Trasselboy, Trasselbobo och Trasselicious. Men även Snurven(kallar husse och Trassel för lillsnurven och storsnurven), älskling, min lilla sötpotatis, min lilla prinskorv, lillen och j*vla pojkslyngel… 🙂 Trassel är nyligen 2 år fyllda och har det senaste året gjort sig förtjänt av det sista namnet 😉😂

jenmjao
2015-11-27 09:31
#13

Rosie (riktigt namn), Rosmarie (när man verkligen är besviken/arg), bebis, trompetoss, snorvalp, skitunge, myskärring, gud kommer inte på allt såhär direkt :)

Annons:
Frida B
2015-11-27 10:21
#14

Talar för Nimbus då som mest är här… 

Nimsby, Nimbusen, Nimbike- För att Nimbus blir tråkigt i längden. :p

hajmat- Ja.. I ren desperation på en agilitykurs när han var strax över året, han lyssnade inte alls, ropade jag det första som poppade upp i huvudet. Detta var hajmat, och han kom som ett skott… 

Dobby- För att han ser ut som Dobby nedklippt!

Stefan- Vet inte riktigt, men han lyssnar på det…

konstiga saken, söt/fulhunden, gubben, vännen, killen

Är väl dom jag kan komma på!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

SilverEmma
2015-11-27 10:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Aska heter hon på papper. Kallas mest Fnöffs, alla mopsar ser ut att heta Fnöffs. Varianter på det blir Fnöffe, Nöffe och Nöff. Även PatrAska passar henne bra. 😃

Arrowhead
2015-11-27 12:46
#16

Yissah brukar jag kalla för: Divan, Mumrik, Pissruska, Los Mumrikos, Fluffrumpa, Fuling, Troll
Loke brukar få heta: Lokemos, Toknäsa/Tokrumpa, Mosiga token, Tjockis, Groda, Tassnisse, Valpen, Djuret, Fulöra

Kommer inte på mer just nu men båda har säkert massa andra namn ^^

IngaTrnqvist
2015-11-27 14:28
#17

Brownie står det på papperna, men det används väldigt sällan. 
Kallas allt som oftast för Puffins, McPuffin, Fido, Kino, Kiro, Mr. Kibbles, Svensson, Venthon, Flumphund..

peafie
2015-11-27 14:36
#18

Oj, oj, hon har verkligen tusen namn men de vanligaste är väl sessan, brallan, lill-fisan, callabaliken, callippa-snippa, gummsan, cabrallan, mattes lilla sötrumpa…😃

Bloggen     ○    Instagram

GotTreats?
2015-11-27 15:12
#19

Athena har ett par 😃 Athenan, Athenis/Athenisen, Tjockisen, Fulisen, Korven, Fluffen, Puffen, Fjant, Timon, Sälen, Bebis, Hund 😛

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Zadeira
2015-11-27 16:34
#20

Daghunden heter Sinus,och jag kallar honom oftast för Lång-öra! Är man cocker spaniel så får man smeknamn efter öronen ;)  Eller Tasse-man på grund av de stora tassarna!  Snutte och snuttegubben är också sånt jag kallar honom. Ägaren kallar honom för Sinne.

Annons:
[Lillmatten]
2015-11-27 16:47
#21

Heter Charlie men han  kallas också för: Bubben, Bebisen, Chabbe, Chabbebus, Busungen och Vovven :P

LinaK
2015-11-27 18:24
#22

Sigge: Grisen, Siggisen, Siggebuuus, Sigvard, Sigvardus med mera 😉

Algot: Algutten, Aggot, Aggo, Ynklis för han är så bra att se ynklig ut när han vill ha något. Säkert fler namn som jag inte kommer på nu 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Magrat
2015-11-27 20:22
#23

De vanligaste är väl som följer;
Anjuska - Njuskaya Starcloud
Ivana - Llamalah
Tesla - Tesla Coil, Coilish

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

emilialinnea
2015-11-27 23:51
#24

hilma- murre murrsson hilmur hilmis bebis 

vega- pega pegasus snorvalpen

/Emilia

Upp till toppen
Annons: