Annons:
Etiketthälsa
Läst 989 ggr
Lexie82
2015-11-26 09:49

Plötsligt ut på nätterna..

Tre nätter i rad nu har vår 3-åriga hane väckt oss för att gå ut mitt i natten. Det har bara hänt en gång förut när han var riktigt dålig i magen, vilket han inte är nu.

Först trodde vi att det berodde på att han inte hade bajsat på sista kvällspromenaden de här kvällarna, men inatt bajsade han på kvällen med inte när han väckte oss på natten.
Kan han ha nån form av urinvägsinfektion så att det är för att kissa han vill ut? Kan hundar få det? Har ni några tips om vad jag ska göra? Jag vill inte gärna att han får in en rutin att gå ut mitt i natten..

Annons:
VildaVittra
2015-11-26 09:59
#1

Ja, hundar kan få UVI dom också, så ta en vända till veterinären för kontroll.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Forest]
2015-11-26 10:02
#2

Oja det bästa är som VildaVittra säger boka tid hos eran veterinär för kolla upp om det är något fel på honom  :)

russin
2015-11-26 11:26
#3

Löptik på nära håll skulle vara min första tanke om magen är bra 🙂

Lexie82
2015-11-26 16:08
#4

#3 Kan det vara så enkelt? Det bor två tikar i samma trappuppgång som oss, kan det vara så enkelt att någon av dem löper?

Det konstiga är, oavsett om det beror på uvi eller löptik, att han inte verkar vilja ut oftare på dagarna. Det är bara just en extra vända på natten/hiskeligt tidig morgon som han verkar vilja ha..

russin
2015-11-26 20:34
#5

#4 - absolut kan det vara så enkelt 🙂 Ha lite koll nästa gång han vill ut nattetid och se om han vill nosa runt, markera osv. eller om det bara är ut och pinka och in igen.

Annars kan det vara så att något stört honom senaste nätterna, så han vaknar och blir pinknödig pga det.

Lexie82
2015-11-27 00:44
#6

Jag får försöka hålla lite koll då på hur han beter sig. Fortsätter det så får jag väl kontakta veterinär för säkerhets skull, men eftersom han beter sig som vanligt med kisseriet dagtid så känns det inte som att det skulle vara något fysiskt fel på honom.

Annons:
Upp till toppen
Annons: