Annons:
Etikettövrigt
Läst 2076 ggr
reckon
11/1/15, 10:56 AM

Positiva tråden november

Här kommer novembers positiva tråd! Vad händer för bra saker inom hunderiet för dig? 🙂

Annons:
reckon
11/1/15, 12:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag är glad för att jag känner stor motivation till hundträningen. Och ännu bättre ork får jag förhoppningsvis om jag får gå ner i tid på jobbet. Mer tid till hundar!

Den vuxna dåren har blivit mycket bättre i magen den senaste tiden så nu kan jag ge honom godis och träna lite utan att magen slår bakut. 

Unghunden är duktig mest hela tiden men några hyss hinner han med varje dag också. Vi nöter nu sitt, ligg och stå. Det känns bra! Jag är också glad över att mina två killar tycker så mycket om varandra. Det värmer i mattehjärtat.

JoannaLi
11/1/15, 12:57 PM
#2

Han var oändligt duktig igår på tåget! 

Vi satte oss i bilen klockan 7 på morgonen, och sen blev det ytterligare tre tåg och en taxi innan vi var hemma - vid halv nio på kvällen. Han skötte sig finfint! Fokuserade fint på de mutor som jag erbjöd istället för att skälla på andra hundar, och pep inte mer än nödvändigt, och accepterade alla våra grannar i det trånga tåget utan klagomål, och njöt helhjärtat av att lilla grannen på fem-sex år klappade med händer och fötter. 

De spel som han fick, t.ex. när det helt plötsligt kom in en okänd hund och skulle ha vår plats, och när den övertrötta hunden blev skrämd för att en tidigare däckad vovve började röra på sig - de kan jag lätt överse. 

Han har också skött sig fint när han fick gå lös och kissa, både igår och i morse. 

Så stolt över min tonåring, som ibland kan sköta sig riktigt fint! ❤️🌺

evelinaa.
11/1/15, 11:05 PM
#3

Dixie har äntligen börjat acceptera ayla 😃 Dixie är 8 år och ayla är 4 månader. Innan har dixie morrat hela tiden när ayla gått förbi eller bara är i närheten. Men idag så började hon leka med henne 🙂
Blev så glad när jag såg hennes busöron ( hennes öron är på ett speciellt sätt när hon är busig) och svansen viftade samtidigt som hon kollade på ayla 🌺 Och dom har varit igång heeela dagen och velat busa ( mest dixie ) Tror dixie ska eller redan löper för hon beter sig lite som hon brukar med deedee när hon löper 😛 Men hoppas det hålller i sig iallafall så dom kan vara kompisar ❤️

Jag 'är jättestolt över ayla också för nu kan hon vara med småbarn utan att hoppa och nafsa 😃 ( hon brukar nafsa mot ansiktet och i händerna på min brorson som är 1,5 år) Och 'även mot andra barn men då hoppar hon mest mot dom. Men igår så var hon jättelugn och dom lekte tillsammans och hon låg lugnt bredvid när vi myste i soffan och han drack välling 🙂 Annars brukar hon hoppa upp mot han och försöka ta nappflaskan typ.
November är nog min lyckomånad ❤️🌺

evelinaa.
11/1/15, 11:06 PM
#4

Igår var det ju inte november men hoppas det räknas ändå :)

Cahira
11/1/15, 11:09 PM
#5

Helt stolt över Frodos och Apaches framsteg i träningen!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

peafie
11/2/15, 10:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Postar i den här tråden för att väga upp mot all negativitet som finns i den negativa tråden, haha.

Jag är så himla glad över att C har hittat tillbaka till sig själv efter en riktigt jobbig period av trots/hormonkaos där hon varit helt hopplös att samarbeta med. Har hon fått fatt på en dummy har hon tokrusat med den, hon har såsat vid inkallning ("ska bara nosa här först…")  och har jag bett henne att gå höger har hon gått vänster på ren jäkelskap. 😉 Vi har lagt ner seriös träning i ett par månader och nu har hon plötligt landat och blivit lika fantastiskt härlig som hon var i somras - och äntligen kan vi avancera träningen. Igår plockade vi fram fågel ur frysen och apporterade och hon skötte sig galant. Jag har fina bilder på det men kanske gillar folk inte att se apporteringslik så vi nöjer oss med en glad C i full galopp över nejden. Det är kul med hund ibland!

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
Majken!
11/2/15, 10:48 AM
#7

Jag är glad och förväntansfull över att på kort tid hittat en spännande kull där jag fått tinga en tikvalp som levereras om knappt en månad.

LinaK
11/2/15, 11:04 AM
#8

Framstegen med Sigge är tydliga. Förr skällde han så fort man mötte en människa som hälsade, nu händer det 1 gång av 10 kanske och då får man tyst på honom snabbt med hjälp av avledning och belöning. Nu är det bara att jobba på och fortsätta på samma vis som vi gjort nu.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

fridarebecka
11/2/15, 11:09 AM
#9

Jag och Trassel har varit på kurs i helgen och han var verkligen superduktig. En av hundarna var superkär i Trassel och gjorde allt han kunde för att komma fram till oss och lät en hel del också. För ett halvår sen hade Trassel jättestora problem att fokusera i det läget men i helgen jobbade han på jättebra trots den störningen och fokuserade jättebra på mig. Jag är rätt fascinerad(och väldigt stolt) över hur mycket min nyblivna 2åring mognat under sensommaren/hösten.

Oliviahack
11/2/15, 12:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Igår i Växjö gick det bra för alla 3 syskon och deras mamma!  👍

[Wilbur]
11/2/15, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag älskar mina fina hundar och är då glad att alla är friska! Yngve har inte haft EP på 1 månad!

Qepta
11/3/15, 10:22 AM
#12

Igår gjorde hundarna mig riktigt stolt. (Speciellt Izor)

Släppte dom för att springa av sig i ett litet skogsområde vid mig. Något jag inte märker är att en man kommer bakom mig med sin kopplade jakthund. Jag kallade på Izor som fick syn på hunden. Men han sa inte ett ljud, Han valde att komma till mig och när jag hade kopplat honom kallade jag in Aryah som glatt kom och blev kopplad så att mannen och hunden kunde gå förbi oss. 

Och jag är stolt över mig själv, som höll lugnet och inte stressade upp mig.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

spacesheep
11/6/15, 4:57 PM
#13

VGW-selen fungerar verkligen! Fafner har blivit så otroligt mycket lättare att promenera med och det märks verkligen att han själv blir mer avslappnad och njuter mer av promenaderna när vi inte längre "slåss" om vem som ska bestämma takten 😃

Annons:
Sugar Mist
11/6/15, 7:21 PM
#14

Han är ju så förbannat bra när det kommer till allt. Han har sina små flaws men det äri nget som inte går att rätta till. Fyfan vad jag är så glad i den här hunden <3

-

Cahira
11/7/15, 12:27 AM
#15

Jag har varit lite ledsen eller frustrerad över att jag inte haft mycket att "visa upp" gällande träning på vad vi åstakommit egentligen men när Apache sprang hem och in i inhägnaden på eget initiativ så kändes det i hjärtat att han har ju kommit enormt långt ändå. ❤️ Så himla lätt att bli hemmablind!

Och hur kan man inte bli glad av detta ansikte? 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Turast
11/7/15, 1:24 AM
#16

Mina hundar är BÄST! Trots att jag mått dåligt de senaste månaderna och ibland inte varit rättvis mot dem, varit sur och lättirriterad, så är de lika förbannat glada och trevliga ändå! De muntrar alltid upp mig och får mig att le ❤️

Valpen är en trygg och människokär liten sak som aldrig slutar att förvåna mig och Jamieponken är så lugn och go och vet alltid när man ska trycka upp en långnos i ögat på en 😉😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

JoannaLi
11/7/15, 7:11 PM
#17

Igår tränade vi lydnad, eftersom att jag inte var särskilt sugen på att vara ute mitt i natten i regnrusk och promenera särskilt länge, så då lät inomhushallen ungefär 34 gånger mer lockande. 

Skötte sig finfint! Jag hade ingen plan och ingen större ambition, men jag lånade en platpipis (en gris) så jag triggade upp lite bättre tryck i fotgående (själva positionen var ju helt åt pipsvängen, men som sagt, det var trycket vi jobbade på) och så tränade vi även lite platsliggning med störning, med hjälp av samma upptriggade pipis. 

Till och med sällskapet som jag hade med mig, vars hundrelation är typ att de är mysiga när de är tysta och ligger still, var imponerad av honom. 

Idag har han varit lugn och harmonisk, och knappt dragit något alls i kopplet, och varit väldigt följsam. Myspropp!

FridaR
11/7/15, 7:50 PM
#18

Har tillskott i familjen, en Engelsk springer spaniel på 2 år! Han är helt underbar och fungerar bra tillsammans med min andra hund.
Vill satsa på att spåra med honom som än så länge har gått väldigt bra 🙂

Har även börjat simma med min terrier för att bygga upp hans muskler vilket verkligen har gett resultat! Han går mycket bättre med sina bakben, som tidigare har varit väldigt instabila 🙂

Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com

reckon
11/7/15, 8:28 PM
#19

Vi fick besök och hundarna gick upp i varv vilket hördes. Mycket. Det positiva med alltihop var dock att när besökarna gått gick stressen omedelbart ner. Tidigare har den ena hunden (som dels är väldigt lättstressad och dels varit mycket osäker på folk) haft svårt att komma ner i varv efter att han varit med om något stressande. Men nu släppte stressen direkt vilket ger mig känslan av att den här stressen som kommer av människomöten är mer "ytlig" än den tidigare varit. Även husse har sagt att han tycker att det går bättre när de träffar nytt folk eller folk de inte ser så ofta. Jag tror att den andra hundens väldigt positiva syn på människor hjälper till. 🙂

En annan bra sak är att jag och unghunden fick in helt rätt känsla under ett litet träningspass idag. Och det är tamejtusan få saker i världen som är så avslappnande och trevliga som att knata runt med unghunden i skogen. ❤️

Skye_berlin
11/8/15, 3:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Är jätte glad att kunna mantraila igen efter nästan ett års uppehåll ! Skye var överlycklig och jätte duktig såklart ! :)

Annons:
nadilda
11/8/15, 8:34 PM
#21

Äntligen börjar ensamhetsträningen med valpen/unghunden släppa! Den har varit så himla ångestladdad både för mig och hemma. Har inte spelat någon roll om hela världens befolkning varit hemma hos oss, jag har ändå knappt kunnat gå på toaletten utan att ha henne sönder stressad och ylande utanför..Mattegris deluxe. Igår var hon hemma (med vuxna hunden) två gånger, längsta gången 20-20 minuter utan några problem!😃 Sån lättnad!

JoannaLi
11/8/15, 9:51 PM
#22

#21 Woho! Det är så sjukt skönt när sånt börjar släppa! 🎈

Idag har jag fått klippa klorna ordentligt på Skräpet. Riktigt, riktigt skönt. Avslappnat var det inte, men med hjälp av medhjälpare och muta så blev båda framtassarna nerklippta ordentligt. Äntligen! Som det har kliat i matten av att höra klorna konstant klicka mot golvet, och aldrig få klippa ordentligt. 

I morgon ska jag ner på byn, och då ska en ny skinkost införskaffas, så då ska också baktassarna tas :)

Och igår började jag även se effekt av Metacamet, så nu håller jag tummarna så hårt jag bara kan för att rörelsestörningarna ska släppa när han inte längre känner av behovet. <3

alltidnordin
11/10/15, 7:53 PM
#23

Positiva med november är att valpis hämtas imorgon, då det lär vara månadens höjdpunkt 😍

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

HildaSvensson
11/10/15, 8:08 PM
#24

Säger samma som #23,  att en valp kommer hem (på söndag) är det bästa denna månaden (och flera år för den delen) 😍 

#23 Vad är det för valp du hämtar? 😃

alltidnordin
11/10/15, 8:21 PM
#25

#24 Åh va roligt för dig med!! 

Jag hämtar en sheltiehane imorgon! Vad blir det för din del? 😃

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Qepta
11/10/15, 9:20 PM
#26

Hemma efter en ostrukturerad men lyckad lydnadsträning med Aryah. Blev en långpromenad på 1,5 timme i mörkret också. 

Imorgon ska det fystränas och på torsdag ska jag hålla en klickerlektion. Massa hundträning på schemat!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

HildaSvensson
11/10/15, 9:36 PM
#27

#25 Sheltisar är ju så himla fina! Jag hämtar en havanais imon, en liten boll av fluff. Valpar är det bästa som finns!

Annons:
reckon
11/15/15, 4:55 PM
#28

Vad fint det är att läsa alla era inlägg! Jag gillar verkligen dessa trådar. 🙂

Idag är jag glad för att hundarna skötte sig så bra och lade sig ner och vilade när vi var bortbjudna på middag. Jag hade stresshunden i koppel och han lade sig ner på sidan och vilade efter bara några minuter. Väldigt bra för honom att ha begränsat utrymme så att han inte kan springa omkring och stressa upp sig. Unghunden skötte sig också jättebra. ❤️

LuLeLo
11/15/15, 5:13 PM
#29

Lotus har blivit riktigt duktig i hundmöten nu, så skönt!

Tass Josephine

Turast
11/15/15, 5:14 PM
#30

Allt känns bra med hundarna, allt känns bra med pojkvännen, allt är bara rätt bra nu!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

ipopuma
11/15/15, 5:23 PM
#31

Tog LP 1 på tre raka tävlingar

HildaSvensson
11/15/15, 6:00 PM
#32

Lilla Åke har kommit hem idag och allt känns så himla rätt med honom! Vill ni se honom har jag gjort en tråd som heter "Callunavias Irresistible "Åke"" 😍

LinaK
11/17/15, 10:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Idag blir det en julinspirerad fotografering med dessa snart 6 veckors valpar på bilden 5 veckor), som ska vara till en kalender med rasen. Får se hur det går med 5 livliga valpar 😃 Ser fram emot valpmys!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Sugar Mist
11/17/15, 9:26 PM
#34

Jax har upptäckt näsan och gör jättefina skick i uppletet, även fast han kan tappa nosen efter ett par skick försöker han tappert ändå❤️

-

Annons:
alltidnordin
11/17/15, 9:30 PM
#35

Blev en riktigt spontan resa för valpis, som tog det hela med ro och kände sig direkt som hemma. Så himla skönt att ha en vovve som verkar va så trygg i sig själv🙂

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

JoannaLi
11/17/15, 11:08 PM
#36

Idag fick jag stretcha helt ensam för första gången, och på ett nytt ställe! 

Arrak låg så fint på de improviserade filtarna och chillade. Riktigt duktig 🌺

reckon
11/18/15, 6:17 AM
#37

#36 Å, det påminner mig om hur bra det känns med stretchingen på min ena hund! Nu när magen hållit sig på mattan så att vi har kunnat hålla igång stretchingen under en längre sammanhängande tidsperiod och det känns som något har lossnat. Det känns inte bara bra under stretchingen utan det känns också bättre när man tittar på honom. Han ser jämn ut i bakkärran! Höger bak ser inte längre ut att mest bara vara ett stödhjul utan han ser ut att lägga lika mycket vikt på båda benen. Han ställer sig oftast jämnt och passar mindre och ser snyggare ut i kroppen. Äntligen!

JoannaLi
11/18/15, 10:50 AM
#38

#37 Åh, vad jag blir avundsjuk! Hittills märker jag mest skillnad i själva stretchningen, inte så mycket i själva rörelser eller kroppen. Hur lång tid tog det för er att komma dit?

JoannaLi
11/18/15, 11:28 PM
#39

Något så oändligt duktig vovve idag! 

Skötte sig finfint på promenaden, och drog inte mer än absolut nödvändigt (han är ju fortfarande tonåring, alltför bra kan man ju inte uppföra sig) och gjorde bara ett utfall med ett hyfsat lågmält skall mot hunden som kom rusande och stormskällande inne på gården vi passerade. Helt acceptabelt! 

Grannen säger också att han skötte sig fint tidigare på dagen, lyssnade bra på "bryt! godis", även när de gick förbi samma hund som stod ute och skällde, och dessutom hade en hund bakom sig. Och att han hälsat lugnt på folk! 

Duktig vovve, som dessutom har varit så lugn och mattekär idag så matte blir ju alldeles rörd. Tänk om alla dagar kunde vara som idag!

panini
11/18/15, 11:39 PM
#40

Skrev i negativa tråden att Kenzo har haft extremt ont efter kastreringen och trodde faktiskt att han skulle bli helt deppig resten av livet, MEN NU börjar man skymta lite av honom igen, ville t.o.m "träna" lite idag. Kom utspringandes i köket när jag skulle träna med valpis och gick självmant upp på en låda och utför lätta moment. Dock så ska han vara där nere och tvätta HELA tiden, men det kommer nog också att gå över snart så 🙂

Portie
11/19/15, 1:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Är så glad över min fina Hugo. Han är en sån rolig hund på alla sätt och vis, han sköter sig i princip alltid och är alltid glad. Är stolt över att han kan gå lös och struntar totalt i andra människor som pratar med mig, han har bara fokus på mig.

Annons:
amandatherese
11/19/15, 8:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Ikväll är sista dagen med smärtlindring mot Helix hälta. Nu får vi så smått börja med lite längre promenader ich aktivering igen :D

shelbyeleanore
11/20/15, 6:52 PM
#43

Idag är jag såå nöjd! Jag och min tjej har hamnat i en liten svacka, vi tappade kontakten ganska rejält och allting var bara påfrestande och drygt. Det hade nog både med ålder (11 månader) och brist på engagemang från min sida att göra. MEN de senaste dagarna har hon briljerat som aldrig förr. Vi har tränat på hennes tålamod. Hennes boll som hon älskar väldigt högt har jag knappt kunnat visa tidigare, hon blir helt exalterad och hoppar och har sig efter bollen hela tiden. Men nu ni! Nu har vi kommit så pass långt att jag kan kasta iväg bollen UTAN att hon springer efter. Först när hon söker kontakt får hon springa och hämta den, jätteduktig!! Plus att hennes bror var med på träningen idag, och denna dam som normalt fullständigt skiter i mig när hennes bror är med hade full fokus på mig. Hon var lös men sprang inte fram, hon var påväg ett par gånger men tvärvände när jag kallade. Jag känner verkligen hur vårat samspel och våran relation har växt bara den senaste veckan. Hon har världens potential, det märks, och jag kunde inte varit nöjdare idag! Älskade hund ❤

JoannaLi
11/20/15, 11:07 PM
#44

Arrak var så fin! Idag tränade vi lydnad/rally/agility inomhus igen (i morgon blir det ordentligt sökpass istället, äntligen). Riktigt, riktigt duktig! Tog tunnel med ro, klarade av slalom snyggt för att vara andra gången, fortsätta att totaldominera i platsliggning med störning (pipis som slängs runt honom, skriker, på honom, hoppar, jag springer iväg, kastar den…) - och så fick jag till ordentligt fint tryck i fotgåendet! 

Jag hade Arrak på vänster sida, grispipen på andra. Så fort han tog ögonkontakt så slängdes den iväg, och så jagade/kampade vi. På slutet gjorde han ordentligt fina svängar, med stadigare ögonkontakt, och en reaktionssnabbhet som få! Nästan som att träna grannens BC 😍

amandatherese
11/21/15, 8:12 PM
#45

Vi har äntligen börjat sätta igång lite smått och har idag testat en ny teknik för avlämning av leksaker. Han vart förvånansvärt duktig, älskade virrvarr <3

amandatherese
11/27/15, 1:40 PM
#46

Passar på att skriva en sista gång innan November är slut. Spårade med Helix idag, jisses vad han kan. Nu måste jag lägga längre spår så att han hinner gå i ordentligt arbetstempo (kommer in i det efter ca 50-75 m) Så kul när utvecklingen går framåt!

reckon
11/28/15, 12:51 PM
#47

Jag är glad idag på mina vovvar. Unghunden skötte sig jättebra på långpromenaden i skogen och även efteråt när vi tränade hantering med honom liggande. Super!

Den vuxna tror alltid att vi ska ut på långpromenad på morgonen om jag inte jobbar, och börjar pipa och springa omkring när han tror att det är dags. Idag kändes det som hög tid att börja bryta det beteendet så jag tog ut unghunden istället och och har inte ägnat den vuxna någon uppmärksamhet och nu ligger han och sover istället. Jag ska kalla på honom och gå ut på promenad lite senare när han fortfarande inte har någon förväntan på det. 

Igår var det ju Black Friday och Adlibris hade 20 % rabatt och det var rena julafton för mig. Nog för att det var enorma problem med hemsidekrasch men jag skickade i alla fall iväg en beställning på fem hundrelaterade böcker. Bland annat hittade jag en som låter som om den är skriven för mig och min terriergalning; "When pigs fly: training success with impossible dogs". 😃

Sugar Mist
11/30/15, 11:08 PM
#48

Han är så himla fin med fåren och helt trygg i arbetet.. Jävlar vilken hund jag har ❤️

-

Annons:
Upp till toppen
Annons: