Annons:
Etikettpresentationer
Läst 5734 ggr
PlusPlus
10/13/15, 4:31 PM

Låt mig presentera Ymer :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan. Har snokat runt här på hundar iFokus ett tag och tänkte att jag borde ge min och min sambos kära Ymer en presentation och skryta lite om hur fin han är ;)

Så här har ni Ymer, en renrasig rottweiler valp som idag är 15 veckor :)
Vi köpte honom när han var tolv veckor så vi har inte hans han värst länge men det känns som om han alltid funnits här ^^
Han är en bitig liten piraya men det jobbar vi på. För övrigt är han super go och fruktansvärt lättlärd ^^ Han älskar alla människor och andra hundar är inga bekymmer. Allt som allt, hur snäll och go som helst och en sjuj*kla vilja och liite bekymmer att slappna av men det kommer vi också "övervinna" ;P

Kom gärna med bra tips för att lugna pirayan inom honom :P

Annons:
Ravynsfair
10/13/15, 4:43 PM
#1

Åh sicken söt piraya, haha! Valptänder är inte att leka med 🤐

Har du några speciella planer för framtiden med denna lille herre? 🙂

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

HildaSvensson
10/13/15, 4:46 PM
#2

Åh så otroligt söt! 😍 Har alltid haft en liten förkärlek till rottisar, tyvärr inte rasen för mig. Lycka till med honom!

[Forest]
10/13/15, 5:00 PM
#3

Grattis till otroligt söt valp, och varmt välkommen till hif,  hoppas jag att ni kommer trivas fint här inne på forumet  🌺

NinniH
10/13/15, 5:19 PM
#4

Åh, vilken liten goding! 😍 Är svag för rottisar, även om jag själv känner att rasen inte passar oss just nu. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

JuniHundar
10/13/15, 7:19 PM
#5

Grattis!  Super söt! Tror jag måste vara hemma imorgon, har blivit lite valpsjuk😊

PlusPlus
10/14/15, 1:21 PM
#6

Tack tack :) Ja han driver en till vansinne med de där valptänderna! Haha! Ja han är väldigt med att nosa runt, spåra osv så tänkte satsa på det då det verkar passa oss båda :)

Annons:
Zadeira
10/14/15, 1:25 PM
#7

Så himla fin han är!

PlusPlus
10/14/15, 2:40 PM
#8

Taack ^^ Han är verkligen jätte vacker. 😍

PlusPlus
11/17/15, 1:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#9

Här växer vi så det knakar! En liten odåga har blivit en större odåga 😍
Den sista november blir han hela 5 månader! Det går så fort!  

Lite bitig och tuggig än men inte på samma sätt, nu är det mer gnagande, antagligen pga kli i tänderna ^^
Fått beröm för att vi har en sådan klok vovve 😃

Candy123
11/17/15, 1:17 PM
#10

Vad söt :D från vilken kennel är han :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

alltidnordin
11/17/15, 1:19 PM
#11

Gud va fin 🙂

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

[Hästhoven]
11/17/15, 3:19 PM
#12

Så fin & gullig liten bubbe ni har 😍

Fransu
11/17/15, 3:23 PM
#13

Vilken fin grabb han är. ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
thea_thea
11/17/15, 3:31 PM
#14

Söööt😍

PlusPlus
11/17/15, 6:59 PM
#15

#10 Milstolpens kennel ^^

Ja han är såå vacker :)

tetri
11/17/15, 7:23 PM
#16

#15 Från Tina G?

feral jesus

[Hästhoven]
11/19/15, 12:37 PM
#17

More pictures! tack 😍

PlusPlus
11/21/15, 3:09 PM
#18

Nja, hennes dotter som föder upp nu. Hurså? :)

monstermash
11/21/15, 3:21 PM
#19

Åh mer bilder tack! Så söt. 😍

PlusPlus
11/21/15, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#20

😍😍😊

Annons:
PlusPlus
12/15/15, 11:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#21

Han växer och växer! Snart 6 månader och väger ca 30 kg ^^ Tycker han kan lugna sig nu 😃

thea_thea
12/15/15, 11:19 AM
#22

Underbart vacker😍

PlusPlus
12/15/15, 11:21 AM
#23

Han hälsar tack! ;) 
Han börjar på å växa i skinnet och ikapp huvudet nu ^^ Typ iaf … :P

Fransu
12/15/15, 11:33 AM
#24

Åh! ❤️ Är han lika snäll som han ser ut? Han har ett så otroligt vänligt uttryck i ansiktet. Verkar som Ymer kommer bli riktigt stor och stilig när han blir vuxen. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

PlusPlus
12/15/15, 11:37 AM
#25

Ja han är hur snäll som helst! Finns inget ont i den här hunden! :D 
Dock kan han vara så där valpigt dryg å fortfarande tugga lite på en men han blir bättre å bättre för var dag och det har från början varit hans sätt att leka på xD Hårdhänt och inte så mycket koll på kroppen och sin styrka men hur snäll som helst! <3

PlusPlus
5/12/16, 12:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#26

Snart fyller våran lilla killa ett år! Sista juni närmare bestämt! Fortfarande lika snäll och har lugnat sig rejält :D trots tonårsbarn osv ;) strax över 60 i mankhöjd å vägde vid senaste vägning 45kg ^^

PlusPlus
5/12/16, 12:27 PM
#27

Öhm, vet inte vad det blev med bilderna 😂

Annons:
NathalieT
5/12/16, 12:40 PM
#28

Åh så fin han är :) Jag går själv runt och längtar och planerar för en rottis så de här bilderna var precis vad jag behövde 😍

Fransu
5/12/16, 2:01 PM
#29

Finaste Ymer! ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

PlusPlus
5/12/16, 2:05 PM
#30

#28 åh vad roligt! Underbar ras är det :D #29 tack säger Ymer ^^ blir finare å finare tycker jag. Trots att han är lite oproportionerlig just nu 😂😍

belliiboii
5/12/16, 3:15 PM
#31

Åh va fin han är!!! Har själv en rottis som blir 1år den 10 Juli. VÄRLDENS UNDERBARASTE RAS!!!

Såg i det första inlägget att han i början hade lite problem att slappna av, vår hund har fortfarande lite problem med det:/ har du något tips hur ni har gjort? :D

LinaK
5/12/16, 3:38 PM
#32

Oj vad han har blivit stor och snygg :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

PlusPlus
5/13/16, 12:42 AM
#33

#31 ja dom är verkligen underbara :D Ja du, vi har kämpat mycket med att inne är man lugn. Ute härjar man. Tränat mycket, mycket på att ha allmänt skit tråkigt vilket har lönat sig! :p vi är inte enda framme än men han har lugnat sig rejält emot i början iaf 😂 #32 tack, han växer som ogräs. Tycker det räcker nu 😂 :p längtar så tills han är över året å röntgad för det finns så mycket jag vill göra med honom. Men vågar inte börja förän jag är säker på hur mkt man vågar belasta honom :)

Herveaux
5/13/16, 8:13 AM
#34

#27 Jag fixade till bilderna i inlägg #26 så att sötnosen får komma till sin rätt.
Han är verkligen fin! 😍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
PlusPlus
5/14/16, 11:43 AM
#35

Åh, tack så mycket! :D blev nå knas när jag la in från mobilen :p

lizton
5/14/16, 2:45 PM
#36

Åh, han är jättefin! Vi hade en underbar rottis i mitt barndomshem. Lika go som din ser ut. Vår rottis var jättesnäll mot alla som var snäll mot honom, jättesmart och envis var han också.

Candy123
5/14/16, 5:07 PM
#37

Jätte fin! :D

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

PlusPlus
5/16/16, 11:44 AM
#38

Tack så mycket ^^ Ja det är riktigt envisa varelser men såå kloka å roliga att jobba med :D han driver mig till total galenskap ibland men väger upp det med allt han ger tillbaka!

PlusPlus
5/30/16, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Under helgen så var jag på hundutställning för första gången i mitt liv. Ymer ställdes ut, med väldigt lite träning innan, å skötte sig näst intill perfekt! Litet fnatt när vi sprang i ringen men inge mer än så. Han blir lätt lite sprallig å hoppig när man springer :p Han blev iaf trea i sin klass å fick excellent! Inte riktigt fattat vad det innebär än mer än att det var bra och uppfödaren var väldigt stolt. Ymers ena bror blev bim å fick cert plus att en till bror fick cert. De fick också excellent ^^ så tre av fyra fick excellent å allt det där! 😂 😙

[AnimeV4]
5/30/16, 11:11 PM
#40

Grattis! Vad kul!🏆

PlusPlus
6/7/16, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#41

Min vackra prins! Växer inte riktigt lika fort i kroppen men utvecklas i övrigt i samma raska takt ^^

Annons:
PlusPlus
9/15/16, 11:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#42

😙😙

Hornslandet
9/15/16, 2:28 PM
#43

Kul att se utvecklingen, sjukt vad fort det går! Alltid gillat hur rottweilers ser ut, och på de här bilderna får man ju en ännu starkare känsla av en rejäl godmodighet och vänlighet! Visst, de ser rejält stora&starka ut, men jag kan inte komma ifrån känslan av hur SNÄLLA de ser ut i sitt ansiktsuttryck!

kajsa_johansn
10/4/16, 4:45 PM
#44

Älskar namnet, vi kanske också får hem en Ymer, men av finsk hårig sort. 😛

nouw.com/vovveloo

instagram: @kajsaalfrida

PlusPlus
10/14/16, 8:37 AM
#45

#43 ja dom är underbara! Å han är verkligen skitsnäll också, många säger "oj vad stor han är, men han ser ju snäll ut iaf" :p oftast står han på bakbenen och drar så mycket han orkar för att han SKA fram och hälsa. Glädjeutfall kallar jag dom rycken! 😂 #44 haha ja å vad kul, tycker mig inte sett så överdrivet många med det namnet :D vi satt å rabbla igenom fornnordiska namn å Ymer bara klicka helt enkelt! :D lycka till med eran "håriga finne" :D

PlusPlus
10/14/16, 8:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#46

Nu har han äntligen kommit på att det är mysigt att gosa också! 😍

Upp till toppen
Annons: