Annons:
Etikettagility
Läst 1270 ggr
Haztparken
10/10/15, 5:51 PM

Vilken klubb?

Jag hade tänkt börja tävla i agility med mina två Storpudlar och har försökt hitta vilka klubbar som är godkända att vara medlem i för att kunna tävla Har googlat men tycker bara jag hittar olika svar. Jag är medlem i Nordskånska Kennelklubben (länsklubb) och Pudel klubben (rasklubb). Är någon av dom godkända att tävla för? För på vissa ställen har det stått att dom är, vissa inte… vad säger ni? :)

Annons:
Wenniz
10/10/15, 6:14 PM
#1

Finns ju vissa som tävlar för sina rasklubbar så¨Pudelklubben borde ju funka? :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
AnneN
10/10/15, 7:05 PM
#2

Måste man inte vara med i SBK för att få tävla i agility som de arrangerar?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Michaela-N
10/10/15, 7:07 PM
#3

#2 Nej. Så de klubbar du nämner i #0 räcker båda två.

Haztparken
10/10/15, 7:10 PM
#4

Tack för era svar! :) Måste jag välja en av klubbarna? Isåfall vilken tycker ni jag borde välja? Kan jag tävla i alla olika klasser (inoff och off) med medlemskap i dessa klubbar? Alltså jag förlorar inget sådant på att inte vara medlem i ex sbk.

Michaela-N
10/10/15, 7:14 PM
#5

Du kan vara medlem i båda kubbarna, men bara tävla för en av dem. Rekommenderar dig att tävla för den klubb vars planer du använder när du tränar.

Haztparken
10/10/15, 7:18 PM
#6

#5 Jag tränar hos en privat tränare. Aldrig varit på någon agility träning elr så för någon av klubbarna så ja :/

Annons:
Haztparken
10/11/15, 5:42 PM
#7

Hittade ett dokument på agilityklubbens sida om deras regler och då stod det såhär:

"Medlemskap Deltagande hunds förare skall vara medlem i till SKK ansluten länsklubb, specialklubb eller ungdomsförbund eller erkänd utländsk kennelklubb."

Så det bekräftar ju att jag får lov att tävla för de klubbar jag redan är medlem i :)

Upp till toppen
Annons: