Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1207 ggr
fiafia89
2015-10-08 09:36

Ny hund, äter dåligt?

Fick hem våran 1,5 åriga  finnspets  tidigare i veckan. Hon har ätit dåligt hela veckan, tittar på maten, kanske äter litegrann  och går sedan därifrån. Hos tidigare ägaren fick hon Doggy Original och vi hade bestämt innan hon kom att vi så småningom skulle byta foder till BARF MUSH. 

Igår var jag och köpte mush och jag blandade i lite i maten nu på morgonen, hon åt upp mushen, några torrfoderskulor men sen lämnade hon resten. 

Om hon fortsätter såhär, hur ska jag kunna vänja henne succesivt vid mushen när hon inte äter torrfordet också?

Annons:
[HundochKatt]
2015-10-08 09:41
#1

Det är ju en omställning för hunden att flytta så det kan vara därför hunden äter dåligt. 

Men äter den inte sitt torrfoder och äter Mush, så skulle jag skippa torrfodret. Och kanske ta att hundens mage reagerar lite i början. Det är ju bättre att den äter än ingenting alls menar jag.

[Ruffsetuss]
2015-10-08 10:13
#2

Håller med #1 . Att det är omställningen till allt nytt . Tog själv min tredje omplaceringshund för två och halv månad sedan , han åt väldigt lite till att börja med . Nu är han trygg här hos mig o äter, sover och leker som han ska 😊 Vänta in er hund o gör den trygg , så löser sig det mesta .

Naviifax
2015-10-08 10:16
#3

Börja använda MUSH Vaisto Starter Formula :) Där behövs inget torrfoder utan man börjar med detta fodret på "heltid" och använder 2-4 veckor. Sen kan man byta över till vanlig MUSH :)

http://www.mushbarf.com/sv/produktkategori/mush-barf-vaisto-starter-formula

@adventuresofnavi | instagram

fiafia89
2015-10-08 10:24
#4

#3 Köpte deras startfoder igår och med det r idag, så man ska inte blanda ut det alls med gamla fodret?

#1 & #2 Jo jag tänkte också att det är för allt är nytt men jag blir nojig när hon inte äter ordentlig. :/ 

Sover och leker gör hon, och bajsar och kissar som hon ska så hon verkar trivas iallafall =)

Naviifax
2015-10-08 10:36
#5

#4 Nej ska inte blandas ut alls :) "Därför har vi utvecklat Starter Formula, som innehåller mindre ben, mycket vom med bra enzymer och bakterier som främjar matsmältningen när man övergår till en ny diet, och lite mera grönsaker för att hålla konsistensen på avföringen normal."

Kan bli lite hård i magen, läs gärna på den länken jag skickade 🙂

@adventuresofnavi | instagram

fiafia89
2015-10-08 10:40
#6

#5 okej jag fattade som att man skulle göra så, men då ska jag ge henne bara mush vid kvällsmålet då få se om hon äter bättre då =)

Annons:
Naviifax
2015-10-08 10:44
#7

#6 Japp!

@adventuresofnavi | instagram

Hiro
2015-10-08 12:26
#8

Att flytta är en stor omställning för en hund och de finnspetsar som jag känner har aldrig varit matvrak och många har problem att få sina hundar att gå upp i vikt så kontakta förra ägaren och hör om det är normalt för hunden att inte äta så mycket

fiafia89
2015-10-08 21:02
#9

YEY! Kvällsmålet åt hon upp , med aptit! Tummen upp för mush hihi =)

Naviifax
2015-10-09 08:17
#10

#9 Fullkomligt ääälskar MUSH 😃😍

@adventuresofnavi | instagram

[Forest]
2015-10-09 11:36
#11

Här har jag gett färskoder utan att behöva smuga in det, klart att en hund väljer hellre äta något dom gillar därmed lämnar kvar det andra :)

fiafia89
2015-10-09 16:10
#12

#11 såklart de gör! men jag blev lite osäker eftersom man inte ska ge dem nytt foder pang på rödbetan men det verkar gå bra =)

Upp till toppen
Annons: