Annons:
Etiketthälsa
Läst 1248 ggr
isblixt
2015-10-07 10:10

Kräks på morgonen

Hej,

Jag skulle behöva tips om vad jag kan göra för att undvika att min hund kräks på morgonen. De får redan frukost vid 7-9, middag 16-17 och en näve torrfoder sent på kvällen innan vi lägger oss. Ibland kan hon ändå kräka tidigt på morgonen, vid 6-tiden ungefär… Det är bara galla som kommer upp så hon är uppenbarligen tom i magen men de får oftast sista torrfodret vid 00-01 så det är inte många timmar däremellan egentligen. Min andra hund kräktes också galla tidigt på morgonen men det gör hon inte längre sen vi började med att ge en måltid sent på kvällen. 

Tips någon? :)

Annons:
fredricakarlsson
2015-10-07 10:24
#1

Dela upp det till flera mål om dagen, ända tills ni går och lägger er och ge henne mat redan kl.6 på morgonen, hade jag testat :)

isblixt
2015-10-07 10:40
#2

Den senaste veckan har de fått kvällsmat vid 01 och frukost vid 6.30.. och då har hon ändå kräkts ett flertal gånger. Dagtid går de utan mat mellan 7-9 och 16, minst. Och det är ju många fler timmar. Så jag blir inte riktigt klok på det där. 🤔

Naviifax
2015-10-07 10:57
#3

Kollat med vet? :)

@adventuresofnavi | instagram

LinaK
2015-10-07 11:00
#4

Låter konstigt att hon kräks trots att hon får mat så pass sent och så tidigt på morgonen. Tycker kanske du skulle ringa till veterinären så det inte är en början på en kronisk magkatarr. Tillfälliga magkatarrer brukar man ju kunna lösa med hjälp av att fördela ut maten mer på dygnet men nu har ju du försökt göra detta.

Jag hade nog iallafall kontaktat veterinär för att rådfråga.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

isblixt
2015-10-07 11:29
#5

Beställde tid hos veterinären så vi ska dit imorgon. 🙂

Changrila
2015-10-07 19:44
#6

Kan vara klokt att testa annat foder också, alla foder fungerar inte för alla hundar och ibland är det just sådana saker som är de tydligaste tecknen på att det inte är perfekt för hunden. Min valp tex, hon äter bara rå mat och allt hon ätit hittills har gått bra, men ger jag henne bara vom og hundemat så kräks hon på morgonen. Blandar jag det med annat så fungerar det hur bra som helst :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Annons:
isblixt
2015-10-07 22:04
#7

#6 Det har jag också funderat på, men vi har redan provat flera olika sorter. Just nu äter de Acana Ranchlands. Min andra hund är superkänslig när det kommer till foder och hon funkar super på detta. Och ja, jag vet att det är olika mellan olika hundar… Men vi får se vad veterinären säger imorgon. :)

Upp till toppen
Annons: