Annons:
Etikettaktivering
Läst 3201 ggr
Tanjis
2015-10-06 19:10

Bra sele till skidor

Tidigt ute med frågan ;)

Jag och min sambo har sagt att vi ska börja med längdskidor i vinter, och då vill vi ha med unghunden och gärna att hon då drar lite :). Så vilken sele är lämplligast`?

Annons:
luckysheltie
2015-10-06 19:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag själv tycker att Björkis nomesele är väldigt bra, finns i olika storlekar och färger och kostar inte överdrivet mycket!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

JoannaLi
2015-10-06 22:06
#2

Älskar också våra Björkis-selar. Sen så bor vi alldeles i närheten av deras affär, men man kan få den anpassad till sin hund utan extra kostnad. 

De fixade till Arraks sele på 1½ timme, vidgade halsöppningen, så att den passade honom perfekt. Väldigt trevliga och tillmötesgående :)

Ravynsfair
2015-10-06 23:04
#3

Zero DC Faster! 
Det är en sele jag ska köpa till min hund då jag hört så mycket gott om dem 👍

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

nadilda
2015-10-07 07:26
#4

Jag har precis som #1 och #2 Björkis sele och är jätte nöjd med den, ska köpa en sådan till andra hunden också. Gillar att det inte finns någon metall alls på den.

Här är en film när vi drar med selen. Lyckades inte skejta medan jag filmade så blev någon kaosartad hasåkning 🤪

[Hästhoven]
2015-10-07 18:37
#5

Har också Björkissele=funkar utmärkt & finns i ganska många färger :-) min tik har en blå/röd Björkissele :-)

Kallaterrier
2015-10-07 19:07
#6

Vi har en nomesele från Snowdogs, är jättenöjd med den. VI har en lite udda ras, en irländsk terrier, och standardstorlekarna funkar inte om selen ska sitta bra, så vi fick en ihopsatt av olika storleksdelar då hon inte hade tid att måttsy just då. Den funkar jättebra och var verkligen inte snordyr även om jag inte kommer ihåg vad den kostade längre.

Annons:
Vattnadal
2015-10-08 14:02
#7

Vad är det för ras? M;in erfarenhet av Björkis selar är att de ofta är lite stora i halsarna. Går selen ut över bokgen fram, stör den bogen. Lägger jag fingget vid Y, och känner, vill jag ha den vid hundens bröstben, varken längre upp eller ner. Sen ska selen sluta vid svansroten, inte när den bara är på, utan när man håller emot i öglan och hunden drar. Blir den för lång stör den bakbenen när hunden drar.

Vi använder trolls nome eller kombiselar. Multiselen används till spår, promenader och lättare drag.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

fridarebecka
2015-10-08 16:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hos björkis kan du skriva in mått även om du beställer över internet så hjälper de dig att hitta rätt storlek. Jag har en björkis-sele som jag är jättenöjd med. Funderar även på att testa zero dc i framtiden eftersom jag hört mycket bra om den.

Hunden till vänster har björkis.

Upp till toppen
Annons: