Annons:
Etikettaktivering
Läst 1351 ggr
hemul
10/6/15, 1:14 PM

Bollhavsbollar - tips

När man planerar valp tänkar man ju hela tiden på vad man ska göra med valpen sen. Jag läser mycket om aktivering och försöker komma på saker i vardagen som hunden kan få hjälpa till med. Verkar ju som många hundar gillar att städa, plocka upp saker och lägga i en korg, och jag har klurat ut en del sådana sysslor som t.o.m. kan vara till hjälp för mig. Kul!

Men ibland kanske man inte har några naturliga städjobb. Hittade de här superbilliga bollarna på Jula. De borde ju vara perfekta för såna aktiviteter, när man inte orkar riva sönder papper eller sprida ut smutstvätten, och lämpa sig bättre än papperstussar för utomhusbruk också. Dessutom borde man kunna köra sin egen variant av traibball och låta hunden putta bollarna till ett mål, men de kanske är lite små för det.

De håller nog inte att tugga på, men vad gör det? 100 6,5-centimetersbollar för 99:90 i en praktisk väska. Ganska oslagbart! Så jag tänkte jag skulle tipsa. 😃

https://www.jula.se/catalog/fritid/fritidsaktiviteter/sommaraktiviteter/lek-hopp-och-klatterredskap/bollhavsbollar-951305/

Annons:
Upp till toppen
Annons: