Annons:
Etikettaktivering
Läst 2994 ggr
CayKantos
9/11/15, 10:42 AM

Vad ska ni göra med hunden idag?

Hej allihoppa! Såg på Australian Shepherd iFokus ett sådant inlägg och tyckte det hade vart roligt att göra här med! Då jag ingen hund har kan jag bara drömma om alla de aktiviteter vi skall göra ihop när jag då får en. Så intill dess går jag nöjas med att höra alla er spännande planer, kom gärna med bilder, namn och ras i eran iblägg. Roligt att se om många med t.ex. Aussie för t.ex. agility ;) Detta kan ju också vara ett bra sätt att ge inspiration till andra hundägare som funderar på vad dom vill göra med sin hund just idag!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
jenmjao
9/11/15, 11:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Idag blir det att ta det lugnt, jag ska iväg och hjälpa min mamma med ärenden på stan, och efter det hämta ut ett paket, så får hoppas på att det blir en promenad på åkern med vovven senare :)

IngaTrnqvist
9/11/15, 12:12 PM
#2

Ingenting, troligtvis. Kanske går vi ner en runda till sjön och elljusspåret ikväll.

JoannaLi
9/11/15, 12:13 PM
#3

Vi ska ner på Appellplanen och träna lite lydnad, eventuellt lite agility för att få igång lite motivation :D

Sugar Mist
9/11/15, 12:20 PM
#4

Jag är vrålförkyld så blir bara rastningsrundor och lite trickträning/finslip på lydnadsdelar.

-

CayKantos
9/11/15, 12:23 PM
#5

#1 Ja det får man hoppas! Vilken min 😸 #2 elljusspåret? Vad e det för något? 😮 #3 Vad roligt! Hoppas det kommer bra, tävlar du i agility?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
9/11/15, 12:23 PM
#6

#1 Ja det får man hoppas! Vilken min 😸 #2 elljusspåret? Vad e det för något? 😮 #3 Vad roligt! Hoppas det kommer bra, tävlar du i agility?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
9/11/15, 12:23 PM
#7

#1 Ja det får man hoppas! Vilken min 😸 #2 elljusspåret? Vad e det för något? 😮 #3 Vad roligt! Hoppas det kommer bra, tävlar du i agility?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Outlawly]
9/11/15, 12:49 PM
#8

#7 Inte för att du frågade mig men :Ett elljusspår är ett upplyst motionsspår oftast i skogen. ;)

CayKantos
9/11/15, 1:01 PM
#9

#8 Jaha vad roligt, aldrig hört om 😮 Ursäktar att den la upp samma kommentar 3 gånger…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
9/11/15, 1:10 PM
#10

#5 Nej, vi tävlar ingenting alls än så länge, men satsar på lydnad och ev spår längre fram i tiden. Agility tränar vi mest för skojs skull, för att han ska få motionera ut lite frustrationer :D (Det är ju tråååååkigt att inte få springa runt så fort man kan, och istället måste gå fot!)

[Lillmatten]
9/11/15, 1:32 PM
#11

På förmiddagen gick vi till brukshundsklubben och tränade agility. Den 27 sep ska vi vara med på vår första agilitytävling! 😮 

Nu på eftermiddagen har vi inte hunnit gjort så mycket.

CayKantos
9/11/15, 1:51 PM
#12

Haha det förstår man ju #10 hoppas det går bra med lydnaden då! Vilken är det du har? 😀 #11 wow vad spännande!! Då får du ju komma ihåg att skriva om hur det gick! Så du fokuserar på agility? 😃

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Joyous
9/11/15, 2:21 PM
#13

Vi kom precis hem. Varit ute och gått 2,3 mil i det underbara vädret. Nu är gamlingarna trötta och nöjda. Ska iväg och träna lydnad med Humla om en stund och sen får de klara sig själva några timmar då jag ska ut och äta.

Annons:
[Hästhoven]
9/11/15, 2:31 PM
#14

Gått långpromenad på morgonen, resten av dagen blir att ta set lugnt ute på gården i det fina vädret :-)

MonsterTrollet
9/11/15, 2:45 PM
#15

Jag och kompisarna ska söka eller göra upplet.

Nån av oss tar en hög med grejer, gamla vantar, en strumpa, ett plastlock, reflexpryl vad som helst egentligen, min hittade en nyckel på ett stort fält. :D

Man lägger ut grejerna med utspridda mellanrum, helst lite dold, och sen sätter man spårsele och lina på hunden och den får leta reda på grejerna. Får massa beröm när den hittar nåt och man byter mot en godis. 
Både roligt och nyttigt, men man ska inte styra hunden utan låta den lukta sig fram, man kan gå fram och tillbaka och till slut hittar den sakerna.

Det är vad vi ska göra med hundarna idag.  :D

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

[tk1971]
9/11/15, 2:50 PM
#16

Vi var ute tidigt i morse och gick ett spår som jag och sambon la igår kväll. Det gick bra. Förhållandena var perfekta för henne: vindstilla, lite daggfuktigt och mycket mossa och blåbärs- och lingonris som håller kvar doften. Idag skulle hon fått första pris som jag bedömer det. Sen så ska vi göra lite finlir med pälsen ikväll, det är ju utställning nästa vecka. Vi tränade lite handling ute på fotbollsplanen tidigare idag, undrar om hon fattat vad det går ut på nu för kontakten var jättebra. Men det kan ju ändras i samma stund det kommer in andra hundar i ringen…

[Lillmatten]
9/11/15, 4:11 PM
#17

#12 Ja det får jag göra, men eftersom det är första gången har jag inte så stora förväntningar. Jag är nöjd så länge vi har kul ;) Ja det är det vi lägger mest tid på, även om vi håller på med lite annat också som spårning, dog parkour  och apportering :)

Majken!
9/12/15, 8:42 AM
#18

Idag och imorgon ska vi ägna mycket tid åt att träna sök. Först ska vi bygga en lda till en dold figurant, sedan blir det markeringsträning. Det hela avslutas med att vi dricker bubbel för att fira uppflytten till lägre klass!

Emouse
9/12/15, 9:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Vi sitter utanför husvagnen och myser i morgonsolen. Ska troligen åka i bilen till Lindesberg och miljöträna lite och gå några kilometer i skogen när vi kommer tillbaka till naturen. Keera, American Wolfdog mix, 9 månader❤ (Bild från morgonpromenaden)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Croj
9/12/15, 10:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Precis igår när denna tråd lades upp fick vi ta avsked av vår älskade Ziggy. Gick med i dag för jag ville trösta mig lite med andras hundberättelser.

Och så kom bilden på fel håll också! Men skuggan är upprätt! Lite tänkvärt kanske, hon är i skuggornas rike nu…

Annons:
Sugar Mist
9/12/15, 10:42 AM
#21

Åka till uppfödaren idag, och sen hem till föräldrarna. Ta en liten prommis där, sen inget mer.

-

[tk1971]
9/12/15, 10:51 AM
#22

Varit ute och gått långpromenad i skogen i morse - med många övningar på stockar och stenar. Ska nog testa den nya hundrastgården som kommunen gjort i ordning. Hoppas det finns nån eller några andra hundar där, det är intressant att se min hunds kroppsspråk när hon interagerar med andra hundar utan koppel.

JoannaLi
9/12/15, 11:25 AM
#23

Idag har matte tvättdag, vilket betyder att Arrak springer fram och tillbaka mellan mattes rum och Hundvakten, som bor på våning under. 

Men, någon gång under dagen så kommer Hundvaktens hund, så då ska vi se om grabbarna vill vara kompisar, vilket vore helt underbart, och smidigt på alla sätt. Håll tummarna för oss :D

lisa90
9/12/15, 2:43 PM
#24

Jag, mina två grabbar och daghunden gick en promenad imorse på ca 1.5h. Planen var att de skulle va sega sen medan jag pluggade och fixade en massa här hemma. En plan som höll! Alla tre har legat och sovit här nu i flera timmar. Ikväll blir det lite rallylydnadsträning här hemma.

[Hästhoven]
9/12/15, 5:17 PM
#25

Träna lite spår & rallylydnad & en längre promenad i skogen.

Sugar Mist
9/12/15, 10:26 PM
#26

Blev en sväng in till uppfödarens får med vovven, så jädra kul, det här vill vi verkligen fortsätta med!

-

JoannaLi
9/13/15, 12:02 AM
#27

Som uppföljning till #23 - de skötte sig så bra! Jag blir nästan rörd! 

Han var en skitglad kille när han fick stå utanför vardagsrummet och titta på andra hunden genom galler, men höll sig på respektfullt avstånd. När han senare fick komma in, när andra hunden låg med sin matte i soffan, så gick han ett varv i rummet och nosade efter hunden, och la sig sedan på mina fötter och somnade. 

Ute på promenaden så var han väldigt på, men lyssnade fint på tillsägelser av andra hunden, om än inte jättelänge. När han dock blev tillsagd på skarpen, ja, då jäklar uppförde han sig finfint! Bufflades inte, sprang inte på honom, var inte i vägen… Duktig helt enkelt. 

Så oändligt stolt över mina okastrerade tonårskille, som är så fin med sin nya mentor i livet - den femåriga okastrerade hanhunden. Så fin som han är - ja, så fin ska Arrak också bli! 

Alldeles lycklig, rörd, och peppad på livet är jag nu. Senaste tiden har jag känt mig lite trött och oduglig, med hur Arrak har tappat allt han lärt sig i flytten. Koppelgåendet, hundmöten, passivitetsträningen, hundspråket… Men, sakta men säkert börjar det komma tillbaka! ❤️ 🎈

Annons:
Qepta
9/13/15, 3:11 PM
#28

Än så länge har vi inte gjort något. Legat i sängen och slöat. Blir en långpromenad och lite träning för belgarna. Ett spår + lydnad för mallen och lydnad för terven.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Lillmatten]
9/13/15, 7:40 PM
#29

Jag jobbade på förmiddagen så Charlie har varit med mina föräldrar. De var i vår sommarstuga och grejade och var även hundvakt till min farmors hund som är charlies stora idol. En jaktlabbe vid namn Sally. När jag slutade åkte jag dit och så gick vi ut i skogen och plockade 30 L lingon 👍 Nu sover han djupt… ;)

[Hästhoven]
9/17/15, 12:58 PM
#30

När jag kommer hem ska vi träna sök av föremål.

MonsterTrollet
9/17/15, 1:51 PM
#31

Med tanke på hällregnet och vinden så lär det bli leta tops med kaffesump på för hundarna, inne!  😛

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

[Hästhoven]
9/17/15, 2:00 PM
#32

Blir nog sök av föremål innomhus, bara regn & kallt, brrr!

Qepta
9/17/15, 2:32 PM
#33

Idag ska båda hundarna få prova på Nosework för första gången (första gången för mig med). Det blir spännande!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Haztparken
9/17/15, 3:13 PM
#34

Jobbar ett av mina 10 timmars pass på hunddagiset och hundarna är med hela dagen så dom får en massa social aktivering i sina hundgrupper inne och när dom är ute i rasthagen. Så dom och jag kommer vara trötta när vi slutar kl 18 så då blir det bara att slappa resten av kvällen.

Annons:
CayKantos
9/17/15, 4:25 PM
#35

Roligt det låter med alla pla er :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
9/17/15, 5:58 PM
#36

Uppfödaren tittar förbi en sväng snart, sen ska jag ner och köra lydnad tror jag, men störning av löptik. Lite upplet också tror jag, vi får se helt enkelt🙂

-

JoannaLi
9/17/15, 6:43 PM
#37

Idag, när jag har varit mitt mellan sjuk och frisk, så gick vi en mellanpromenad med nya bästa kompisen/mentorn, som fick gå lös på en stubbåker, och efter lite inkallningsövningar tvärs över åkern, så fick även Arrak gå "lös". 

Fortfarande med långlina på, och aldrig längre bort än att jag hade kunnat sprinta ifatt och slänga mig på linan - men ändå lös. Vi kastade även korta distanser med boll, för att träna på att gå upp i varv utan att tappa kontrollen helt. Gick finfint! Riktigt stolt över min bäbis :)

[Hästhoven]
9/19/15, 11:36 AM
#38

Idag blir det promenad till fältet & köra lite nosarbete :-)

Ska ta med våran andra hund också & introducera honom för att se om han skulle gilla att träna sök/spår, ( han är mer ligga i köket & sova typen) så vi får helt enkelt se om detta är något som skulle passa honom i smaken ;-)

[Nalle-]
9/19/15, 11:46 AM
#39

Idag ska vi ut och spåra! :)

[tk1971]
9/19/15, 1:53 PM
#40

Idag tränar vi inför tävlingen imorgon…!

Caarla
9/30/15, 11:48 PM
#41

Idag så vilade vi, och snabba korta kiss och bajs runda till den äldre tiken för hon haltar som bara den.
Slitit på trampdynan och det svider troligen

// Carla & dogpacken

http://carladogpack.blogg.se/

Annons:
Qepta
9/30/15, 11:55 PM
#42

Idag blev det ett par timmar på klubben. (var bra länge sen vi var där) fokus på linförighet och apporten.  Nöjd med dagens insatser. 

Imorgon blir det ev träning med en träningsgrupp.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Hästhoven]
10/1/15, 11:40 AM
#43

Ingen träning idag, ska fixa ena hundens päls ( fixa hennes rastaflätor), samt klippa lite runt ögonen & tvätta :-)

LuLeLo
10/1/15, 12:52 PM
#44

Det kanske blir ett lydnadspass med maten i trappkorridoren ikväll, om inte blir det en lugn dag med prommisar.

Tass Josephine

Wenniz
10/1/15, 2:04 PM
#45

Hundarna får noseworka lite hemma idag då jag är så förkyld :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
JoannaLi
10/1/15, 5:32 PM
#46

Sjuk matte = vi hasade oss runt lill-långa rundan (20-30 min i vanlig takt, nu ungefär en timme) och sen har han fått leta min nycklar på rummet, toan, duschrummet, vardagsrummet och i hallen. Mycket stolt över vovven! :D

LuLeLo
10/2/15, 2:41 PM
#47

Blev ett lydnadspass igår, gick fint med en väldigt glad vovve. Ingångarna vill dock inte ge sig och förbättras, men skam den som ger sig! :P.

Idag blir det dock en lugn dag, plugg och skolaktivitet tar upp min tid.

Tass Josephine

[tk1971]
10/2/15, 3:31 PM
#48

Vad vi gjort idag? Gått vilse i skogen. Tekniskt sett bara lite eftersom GPS:n i mobilen hjälpte oss tillbaka. Men jag får skylla på att det här är okända marker för mig, vi har flyttat temporärt pga renovering. Jag tror jag ska lägga ett korvspår till henne lite senare.

Annons:
Sugar Mist
10/4/15, 9:01 PM
#49

Vi vallade igår. Vi vallade idag. Vi har lallat runt på gården. Vallat lite till. Ätit. Vallat lite mer. 

Vallniiiiing

-

panini
10/4/15, 10:39 PM
#50

Idag åkte vi till skogen och gick ca 6km, en alldeles lagom runda och Kenzo var såååå lycklig då han har haft vila hela veckan nu när jag har haft praktik. Min syster kom precis med sin 11v valp så dom busar för fullt! 😃

Ellen89
10/5/15, 5:00 AM
#51

Med 32 grader ute sa chillar vi inne idag. Hade 1 timma promenad i morse och ska trana lite agility ikvall :)

panini
10/5/15, 8:14 AM
#52

Idag kör vi långpromenad i skogen och ska lägga ett godisspår till honom där. Senare kommer vi nog träna in lite nya tricks.

fridarebecka
10/5/15, 8:27 AM
#53

Min hund ska få träna lite nosework och lånehunden ska få en cykeltur.

[Hästhoven]
10/5/15, 9:21 AM
#54

Blir en längre promenad ikväll.

fiafia89
10/5/15, 9:38 AM
#55

I veckan får vi hem våran 1,5 åriga finnspets Mia, så idag ska jag iväg och inhandla leksaker, sele, koppel, bäddar och mat! =)

Annons:
[tk1971]
10/5/15, 12:12 PM
#56

Nu ska vi ut i skogen för en långpromenad. Jag tror inte vi går vilse idag, vi ska gå på en markerad led. Där borde t.o.m. jag hitta tillbaks. Ikväll blir det möte på hundklubben. Väntar för övrigt besked om jag kan få köpa ett lite större parti klövar från ett viltslakteri. De går ju åt, särskilt om de ska ligga ute i nästan ett dygn och det är hyfsat varmt ute. Då vet man inte vad för slags äckliga larver som kommer med hem.

[tk1971]
10/5/15, 2:00 PM
#57

Yes. 12 skankar att hämta på fredag. Utmärkt!

LuLeLo
10/6/15, 7:10 AM
#58

Resten av veckan blir lugn för hunden, förutom helgen då. Igår hade vi dock ert lydnadspass på klubben, och det gick super! Poletterna börjar trilla ner!

Tass Josephine

nadilda
10/6/15, 9:06 AM
#59

Förhoppningsvis orkar vi pallra oss iväg till brukhundsklubben och köra lite lydnad. Känner mig dock lite småfebrig så vi får se hur det blir! Imorgon är jag helt ledig så då ska vi hitta på något roligt, på kvällen åker jag och lillan på tävlinglydnads kurs.

Sugar Mist
10/6/15, 4:48 PM
#60

Vilodag :)

-

panini
10/6/15, 5:16 PM
#61

Jag och syrran ska ta en sväng till skogen med hundarna, annars så ska vi bara träna in nya tricks som vi började på igår :)

Qepta
10/8/15, 9:13 AM
#62

Lydnadsträning i träningslokalen.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Annons:
[Ruffsetuss]
10/8/15, 10:16 AM
#63

Har en omplacering sedan 2, 5 månader så det blir promenader , social träning och lek 😊

panini
10/8/15, 10:52 AM
#64

Idag ska vi hämta hem en ny valpis, lilla Sixten! 😍

CayKantos
10/8/15, 2:27 PM
#65

Vad roligt #64 lägg gärna upp bilder :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
10/9/15, 1:23 AM
#66

Vi körde lite Agility efter skolan :)

-

panini
10/9/15, 6:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

#65 Lilla Sixten :)

JoannaLi
10/9/15, 9:56 AM
#68

Idag ska Skräpet få gå i ett kuperat rasthägn, så ska vi köra inkallningsövningar tills vi spricker - så ska han få gå lös på en promenad i morgon :)

pomchiharry
10/9/15, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Idag ska vi lägga nytt tassbandage :/ stackarn fick operera bort en klokapsel :(

Annons:
CayKantos
10/10/15, 4:39 PM
#70

#67 Nämen gud vilken härlig liten en 😍

#69 vad tråkigt 😕 Hoppas det går bra med tassbandaget! uppdatera gärna hur det gick ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

minihamster
10/10/15, 8:48 PM
#71

#69 Haha han smälter ju nästan in i mattan, akta så ni inte råkar trampa på honom! Hoppas det går bra med tassen <3

//Josephine :)

fridarebecka
10/11/15, 12:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Riia fick några km bredvid cykeln imorse, sen tog jag en sväng i skogen med både hundarna och då fick Trassel dra lite kedjor. Om en stund ska jag och Trassel iväg på promenad med massa andra hundar.

[Ruffsetuss]
10/11/15, 3:07 PM
#73

Vi har varit ute på Alnö och letat /sökt svamp 🍄🍂

nadilda
10/11/15, 4:10 PM
#74

Igår träffade jag en kompis och hennes hundar, det var väldigt trevligt. Min valp och hennes unghund i samma storleksklass hade fruktansvärt roligt.

Idag har vi varit på utflykt till en strand där vi promenerat och tränat.  Så nu är de trötta de små liven <3 Har dessutom äntligen nu under helgen börjar komma över min rädsla för att åka kollektivt med två hundar, även om det fortfarande är lite stressigt och obehagligt.

ska eventuellt hinna med varsitt lydndadspass med dem i kväll också, men vi får se hur mycket jag orkar.

[Ruffsetuss]
10/11/15, 4:14 PM
#75

Vilka sötnosar 😀

[Lillmatten]
10/13/15, 12:10 PM
#76

Idag har vi gått långpromenad till agilityplan :) Vi övade mest på hoppteknik och bakbenskontroll då han är rätt bra på att riva emellanåt :P

Annons:
Haztparken
10/13/15, 2:02 PM
#77

Jobbar idag så pudlarna är med och är i sina grupper på dagiset :)

fridarebecka
10/14/15, 7:29 AM
#78

Jag pluggar på distans och klockan 10 så har jag ett seminarium hemifrån över datorn, så just nu gör jag vad jag kan för att hålla hundarna vakna så att de förhoppningsvis känner för att ta en 2timmars powernap under mitt seminarium istället för att ha högljudda brottningsmatcher i bakgrunden 😉

Turast
11/14/15, 10:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Puffar upp den här lite!

Idag har vi miljötränat inne i visby! 😃

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

IngaTrnqvist
11/14/15, 10:46 PM
#80

Vi har inte gjort så värst mycket idag, mest slappat. Kört lite parkour, att hoppa från en sak till att flip:a mot något och sen till en annan, samt jump-catch (han hoppar med sats  från något och jag fångar).

alltidnordin
11/14/15, 11:19 PM
#81

Vi har mest varit valp idag, kissat och bajsat både inne och ute, varit ute på korta promenader, busat och sovit massor 🙂

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Sugar Mist
11/14/15, 11:40 PM
#82

Vi har varit på föreläsning för Jonas Wallén, om Mondioring. Sjukt spännande, intressant och många bra och nya tankesätt och frågeställningar tar vi med oss därifrån. Jax fick pröva lite bitarbete med en människa han aldrig ens hälsat på, vilket i sig var spännande med tanke på hur svårt han haft med att arbeta med främlingar innan. Han skötte sig finfint och höll bra i ärmen!

-

[Lillmatten]
11/15/15, 3:27 PM
#83

inte så mycket, jag var till ullared igår, 5 timmars bilresa bara att komma dit så jag är ganska slutkörd idag… 😴 Vi har gjort lite sökövningar i skogen och promenerat och testat de nya leksakerna från ullared ;)

Annons:
alltidnordin
11/15/15, 3:53 PM
#84

Idag har vi bara tagit det lugnt och vart ute på korta promenader. Nu ska vi åka en kort sväng i bilen, då han inte tyckt det varit kanon innan 🙂 öva öva öva.

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

nadilda
11/15/15, 6:12 PM
#85

Vi har åkt till en skog (Häckeberga)  där vi gott på en långpromenad. Jag la en varsitt spår till dem som de fick spåra. Dollys på ca 1 km och Katlas på ca 300 meter. De var duktiga!❤️ Nu sover de sött.

Haztparken
11/15/15, 7:10 PM
#86

Varit på kurs med Nyx idag och hon var lika superduktig som vanligt! :) Dafne med sin dåliga rygg har fått fortsatt vila.

alltidnordin
11/27/15, 10:08 AM
#87

Puttar upp!

Idag är valpis med sin hundvakt på förmiddagen, när jag slutat skolan vid 12-tiden så ska vi bege oss ut i skogen för att han skall få vara lite lös. Sedan blir det väl det vanliga, lite trickträning eller nosträning 🙂

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Sugar Mist
11/30/15, 10:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Under helgen har vi varit hos uppfödaren och hjälpt henne med fåren, vi har inte vallat men han har fått göra mycket jobb, som ex. att hålla hundar fåren från foderbordet medan jag pysslar med maten, så han är nöjd och glad :) 

Här med syster Easy som också var med och hjälpte :)

-

Upp till toppen
Annons: