Annons:
Etiketthälsa
Läst 1158 ggr
Lexie82
2015-08-30 02:13

Hund som blodgivare

Jag försökte hitta information om hundar som blodgivare, men jag får ingen rätsida på det..
 Jag gick in på hemsidan för det djursjukhus som ligger närmast mig, och sökte där på "blodgivare". Jag hittade ingenting för min stad, men kikade på några andra städer och fick fler frågor än svar..

Till exempel, på den ena sidan (Anicura Läckeby) stod det att hunden ska väga minst 28 kilo och vara mellan 1-4 år. På den andra sidan (Anicura Västra) stod det att hunden ska väga minst 27 kilo och vara mellan 1-6 år. På den sidan listades även några specifika raser som kriterie. På en tredje sida (Anicura Jönköping) stod det minst 25 kilo och 1,5-8 år gammal.

Vad är det som gäller egentligen? Är det bara vissa raser som kan bli blodigvare? Och varför är det olika vikt- och ålderskrav på olika sjukhus?

Och hur hittar man enklast vilket djursjukhus som ligger närmast mig som tar emot blodgivare?

Annons:
Lexie82
2015-08-30 02:16
#1

Jag har visserligen en hanhund, men undrar även varför tikar inte får planera att skaffa valpar i framtiden om de ska bli blodgivare. Vad har det för betydelse?

AnneN
2015-08-30 02:28
#2

Kanske finns något svar på era frågor i denna tråd.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: