Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 951 ggr
nadilda
2015-08-29 09:34

Back on track

Jag är sugen på att köpa ett täcke från BoT, men vet inte alls om jag ska välja deras vanliga täcke (http://www.hooks.se/produkt/hundtacke-back-on-trackr/39838/40987/) eller nättäcket (http://www.hooks.se/produkt/nattacke-hund-back-on-trackr/38634/41501/).   Vi tränar en hel del rätt så hårt fysiskt så tanken är att det ska användes under uppvärmning och efteråt för att förbygga skador. Även för att ha på om man åker bil hem för hon inte ska kylas ner för fort. Eftersom jag har två hundar blir det också en del stilla liggande på exempelvis brukshundsklubben. Som täcke under exempelvis promenader och så kommer det nästan aldrig användas. Det är inte många gånger per år de behöver täcke för att inte frysa, och i så fall har dem annat.

Vilket hade ni valt?

Annons:
Lon@
2015-08-29 14:13
#1

Jag är mest nöjd med nättäcket. Det går att använda året runt, till exempel sätter jag på det på min labbehane som har problem med ryggen efter att han simmat så torkar han snabbare. Är det snorkallt så kan man lägga ett annat täcke utanpå. Jag upplevde att regntäcket inte var så bra just vid regn utan då använder jag hellre nättäcket och ett regntäcke utanpå. Nättäcket värmer inte så mycket av sig självt = är bra sommartid, lägger man däremot på ett täcke till så värmer det rejält, åtminstone om jag skall döma av min frusna labbetik. Alltså; ett nättäcke som du vid behov kompletterar. Kan varmt rekommendera Hööks olika täcken i så fall, bra passform på de flesta hundar och bra kvalité, i synnerhet till det priset!

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

nadilda
2015-08-29 15:00
#2

#1 Tack för svar! Låter som det blir ett nättäcke då🙂 Hur lite/mycket värmer det? Om vi säger att det är typ 10 plusgrader (vilket det nästan är året runt här nere i Skåne😛), hunden har varit igång på brukshundsklubben och ska ligga still 20 minuter. Hur mycket hjälper det till att hålla värmen? Kanske är jätte svårt att svara på, men det skadar ju aldrig att fråga! Kan tillägga att det är en lagotto och en schapendoes vi snackar om.

Är också väldigt förtjust i Hööks täcken och jag bor dessutom ca 5 minuter gångväg bort i från en butik…livsfarligt!😂

Upp till toppen
Annons: